بازی مرگ و زندگی همینه

امیدها نباید مقابل کره جنوبی بازنده باشند

بازی مرگ و زندگی همینه

 بازی در گروه مرگ برای امیدهای فوتبال ایران، حالا به یکی از دلهره آورترین قسمت‌هایش رسیده است؛ جایی که باید با تیم قدرتمند کره جنوبی بازی کنیم و حداقل بازنده از زمین بیرون نیاییم.
 البته نباختن برای شاگردان حمید استیلی تضمینی برای صعود نیست. ما اگر می‌خواهیم از این گروه سخت صعود کنیم باید برنده مصاف امروز باشیم، اما با تساوی هم در جدول باقی خواهیم ماند تا باز هم تکلیف صعودمان، به همان اما و اگرهای همیشگی گره بخورد.
در حال حاضر هیچ اظهارنظری درباره شرایط گروه نمی توان داشت. کره جنوبی که چین را یک بر صفر شکست داد با سه امتیاز صدرنشین است و دو تیم ایران و ازبکستان که در روز نخست مقابل هم به تساوی یک بر یک رسیدند، با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. در چنین گروه دشواری، یک برد می‌تواند مسیر صعود را هموار کند و فعلا، این کره‌ای‌ها هستند که شانس بیشتری برای خود جمع کرده‌اند. با این حال، امروز امیدواریم معادلات این گروه به نفع امیدهای فوتبال ایران دستخوش تغییرات اساسی شود.
برد ایران مقابل کره جنوبی، همان هدف بزرگی است که امیدهای فوتبال ایران، طی دوسه روز اخیر با آن زندگی می‌کنند. در واقع این 90 دقیقه، بخش مهمی از پازل رویای صعود فوتبال ایران به المپیک است. اگر برنده باشیم، خوشبختی را در آغوش کشیده ایم و اگر هم بازنده باشیم، باید از حسرتی حرف بزنیم که چهار سال دیگر به آن اضافه شده است.
اما فعلا می‌خواهیم به بخش شیرین ماجرا فکر کنیم، به پیروزی مقابل کره جنوبی و صدرنشینی در گروه مرگ. قولی هم که حمید استیلی داده امیدواری‌ها را بالا می‌برد؛ این‌که «تلاش می‌کنیم مقابل کره جنوبی بهتر از بازی با ازبکستان باشیم و با دست پر از زمین خارج شویم.»
 آنالیز کره جنوبی
جلسه آنالیز دیدار تیم‌های فوتبال المپیک کره‌جنوبی و چین ظهر دیروز در سالن جلسات هتل سامیلا بیچ با حضور اعضای کادر فنی و بازیکنان برگزار شد. در این جلسه بخش‌های انتخاب شده بازی کره جنوبی برابر چین در فاز دفاع و حمله مورد تحلیل قرار گرفت.
 برنامه بازی‌های امروز
یکشنبه 22 دی
 گروه B
امید عربستان - امید قطر (13:45)
امید سوریه - امید ژاپن (16:45)
 گروه C
امید ایران - امید کره جنوبی (13:45)
امید چین - امید ازبکستان (16:45)