رهایی مرد كابینت‌ساز از مجازات قصاص

رهایی مرد كابینت‌ساز از مجازات قصاص

مرد جوان كه بعد از نصب كابینت برای یك پیرزن در جریان درگیری، او را به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافت. متهم روز گذشته از لحاظ جنبه عمومی جرم محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم؛ اواسط سال 93 گزارش ضرب و جرح منجر به قتل پیرزنی در بلوار فردوس تهران، روی میز ماموران پلیس قرار گرفت. تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌داد هنگام كشته شدن پیرزن، او با یك مرد كابینت‌ساز در خانه‌اش تنها بوده است.
بنابر این ماموران پلیس با ردیابی مرد كابینت‌ساز، او را دستگیر كردند و مرد جوان به قتل پیرزن اعتراف كرد.
پرونده برای رسیدگی به دادگاه كیفری ارجاع شد و متهم در دفاع از خود گفت: روز حادثه برای نصب كابینت خانه مقتول به آنجا رفته بودم. مشتری به نوع نصب و كار من اعتراض داشت و جر و بحثمان شد. اما من به كارم ادامه دادم تا این‌كه چند دقیقه بعد، باز در مورد مسائل مالی و تسویه‌حساب با هم بحثمان شد. من خیلی عصبانی شده و كابینت‌هایی كه نصب كرده بودم تخریب كردم و برای همین مقتول با من درگیر شد و درگیری ما بالا گرفت. برای این‌كه مانع من نشود و بتوانم بقیه كابینت‌ها را از جایش جدا كنم، سر او را به دیوار كوبیدم.
دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم با درخواست فرزندان مقتول به عنوان اولیای دم متهم را به قصاص محكوم كرد.
اما پیش از آن‌كه حكم به مرحله اجرا برسد، متهم با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب كرد. روز گذشته متهم در شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران از لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاكمه رفت.
متهم در دفاع از خود گفت: نزدیك پنج سال است كه به خاطر یك لحظه عصبانیت در زندان هستم. از این‌كه مادر یك خانواده را از آنها گرفته‌ام، پشیمانم. اولیای دم با بخشش خود تا آخر عمر مرا مدیون خود كردند. در زندان تنبیه شده‌ام و تقاضای تخفیف در مجازات دارم.
قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم برای صدور حكم وارد شور شدند.