طلای سرقتی هدیه همسر

اعتراف مرد راننده به سرقت شبانه از دفتر نمایندگی مجلس اعلای عراق

طلای سرقتی هدیه همسر

راننده 27 ساله كه نیمه شب به دفتر نمایندگی مجلس اعلای كشور عراق دستبرد زده بود، بعد از یك هفته سكوت به دزدی 500 میلیون تومانی اعتراف كرد.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، روزهای پایانی آذر امسال بودكه دفتر نمایندگی مجلس اعلای كشور عراق در محله شریعتی تهران مورد دستبرد قرار گرفت و 22 هزاردلار و نیم كیلو طلا در مجموع به ارزش 500 میلیون تومان، از آنجا سرقت شد. با دستور عبدالسعید مدرس،دادیار شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران، تحقیقات دردستوركار ماموران اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
ماموران با بررسی دوربین‌های مداربسته آنجا، متوجه شدند سارقی نقابدار ساعت 2 نیمه شب وارد دفتر شده و بعد از سرقت با بریدن شیلنگ گاز قصد منفجر كردن دفتر را داشته كه ناكام مانده است.
در ادامه ماموران به راننده دفتر شك كرده و او را دستگیر كردند كه پس از یك هفته سكوت به سرقت از آنجا اعتراف كرد.



می‌خواستم دفتر را منفجر کنم
«تازه ازدواج كرده بودم و اقساط بانكی و بدهی مالی زیادی داشتم. برای رهایی از مشكلات مالی نقشه این سرقت را طراحی كردم.» این بخشی ازگفته‌های راننده 27 ساله‌ای است كه نقشه سرقت از دفتر نمایندگی مجلس اعلای كشور عراق را رقم زده بود. او در گفت‌وگو با جام‌جم به تشریح نقشه‌اش پرداخت كه در ادامه می‌خوانید.
 قبلا چه كاره بودی؟
 در صرافی كار می‌كردم اما چون حقوقم زیاد نبود بیرون آمدم. تازه ازدواج كرده بودم و اقساط بانكی و بدهی‌های مالی زیادی داشتم. یكی از دوستانم به مجلس در رفت و آمد بود و همین باعث شد مرا برای كار به عنوان راننده به دفتر مجلس اعلای كشور عراق معرفی كند و از هفت ماه پیش در این دفتر به عنوان راننده مشغول به كار شدم و هر روز اعتماد مسؤولان آنجا به من بیشتر می‌شد.
 چرا نقشه سرقت را طراحی كردی؟
مدتی بعد متوجه شدم مدیر اصلی دفتر طلاهای همسرش را كه نیم‌كیلو بوده همراه 22هزار دلار در گاوصندوق آنجا نگهداری می‌كند. به خاطر مشكلات مالی نقشه سرقت را طراحی كردم. بعد از سرقت، شیلنگ گاز آبدارخانه رابریدم تا آنجا منفجر شود و بعد از تخریب كسی متوجه دزدی‌ام نشود.
 با اموال سرقتی چه كردی؟
 پرایدم را فروختم و با پول آن و بخشی از پول دلارها خودروی پژو 207 خریدم و خانه‌ای بزرگ‌تر رهن كردم. بخشی از طلاها را می‌خواستم، به همسرم هدیه بدهم كه ماجرای سرقت لو رفت و بازداشت شدم.