سه گانه جام‌جم برای روز هشتم جشنواره

سه گانه جام‌جم برای روز هشتم جشنواره

شاه توت طلایی
جایزه بهترین چهره روز هشتم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه اهدا می‌شود به رضا بهبودی، بازیگر نقش رضا تمدن حیدرآبادی فرزند كمال در فیلم «تعارض» (ریست) به كارگردانی محمدرضا لطفی و تهیه كنندگی سیدامیر سیدزاده. بهبودی موفق می‌شود در این سایكودرام تجربی، همه نگرانی‌ها و ترس و تردیدها و دلمشغولی‌ها و افسردگی‌های شخصی تحصیلكرده ادبیات كه حالا كارش شده تدوین فیلم‌های عروسی را به بهترین و بامزه ترین شكل ممكن بازی كند. اگر فیلم خوب لطفی، اسیر قوانین مبهم جشنواره نمی‌شد و در بخش سودای سیمرغ حضور داشت، هم بازی بهبودی بهتر دیده می‌شد و قابلیت دست كم نامزدی در بخش بازیگری را داشت و هم می‌توانست در بخش‌های دیگر همچون كارگردانی، فیلمبرداری و تدوین هم بخت دریافت سیمرغ یا نامزدی را داشته باشد.

خرمالوی نقره‌ای
جایزه متوسط ترین چهره روز هشتم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه با مهر و احترام اهدا می‌شود به الناز شاكردوست، برای بازی در نقش نسیم در فیلم من می‌ترسم ساخته بهنام بهزادی. تلاش شاكردوست تا حدودی برای ارائه شخصیتی دچار تردید برای رفتن یا ماندن، به بار نشسته اما كیفیت و سطح فیلم و نقش، به اندازه‌ای نیست كه سعی حدودی او نتیجه مثبتی داشته باشد؛ ضمن این كه انتظار داشتیم بازیگری كه سال قبل برای بازی خوبش در شبی كه ماه كامل شد، سیمرغ گرفته، نقشی را بپذیرد كه واجد ویژگی مهمی در بازی باشد. 

تمشک برنزی
​​​​​​​جایزه ضعیف ترین چهره روز هشتم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه هم با عشق و مهر و احترام اهدا می‌شود به علیرضا ثانی فر، بازیگر فیلم «پدران» ساخته سالم صلواتی. ثانی فر كه از پركارترین بازیگران امسال جشنواره  است، اینجا چندان مناسب نقش به نظر نمی‌رسد و تلاشش برای بازی خوب، نتیجه مثبتی ندارد. ثانی‌فر در قصیده گاو سفید، از پس نقشی سخت برآمده بود و در ابر بارانش گرفته هم بازی نسبتا قابل قبولی داشت، اما پدران، ضعیف ترین  فیلمش در این دوره است.  از بازی‌های هدایت هاشمی و گلاره عباسی (پدران) و متن و كارگردانی بهنام بهزادی (من می‌ترسم) هم توقع بیشتری داشتیم، اما عجالتا ثانی فر عزیز اینجا قربانی شد.     
اگر  یادتان باشد ثانی‌فر روز اول جشنواره برای بازی خوبش برنده شاه‌توت طلایی شد و امروز کارش به میوه دیگری رسید؛ روزگار است دیگر!