بسته پیشنهادی تماشایی

پخش سریال «خانه پوشالی» بهانه‌ای شد تا ما هم چند پیشنهاد خارجی برای پخش در تلویزیون بدهیم

بسته پیشنهادی تماشایی

آن وقت‌ها یعنی حول و حوش دهه 60 و همان روزهایی كه تلویزیون یك سریال بیشتر نداشت، خارجی‌سازها برای خودشان برو و بیایی داشتند. تا جایی كه تماشای سریال‌هایشان برای خیلی از نان شب هم واجب‌تر شده‌بود و در زمان پخش‌ خیابان‌ها به معنای واقعی خلوت می‌شد. این ماجرا تا مدت‌ها ادامه داشت و بهانه‌ای برای شكلی از جهانگردی، البته به‌صورت خیلی تدریجی و قسمت قسمت شده‌بود. اما بعد كم‌كم میزان تولیدات خودمان آن‌قدر بالا رفت كه جای پخش بخش زیادی از خارجی‌ها را پركرد. البته بحث فیلم‌ها از این مقوله جداست، چون هر شبكه‌ای به مقدار لازم سراغ آنها می‌رود، ولی سریال‌ها از آنجا كه دردسر بیشتری از جهت دوبله گرفته تا تطبیق با قوانین تلویزیون دارند، در این سال‌ها كمتر مورد توجه قرار گرفتند. با همه این‌ها هرازگاهی مجموعه‌های غیرخودی هم تك‌وتوك روی آنتن می‌روند مثل «فرار از زندان» ، «شرلوک» و «خانه پوشالی» كه این شب‌ها مجددا بازپخش آن شروع شده‌است. این ماجرا هم بهانه‌ای شد تا ما سراغ برخی از دیگر مجموعه‌هایی برویم كه امكان پخش از این رسانه را دارند. البته باید یادآوری كنیم كه اصولا غربی‌ها، شرقی‌ها و اساسا خارجی‌ها با فرهنگ، پوشش و سلیقه خودشان سریال می‌سازند؛ فضایی كه طبیعتا با ما تفاوت‌های زیادی دارد. به همین خاطر انتخاب این نمونه‌ها برای پخش در تلویزیون بسیار سخت و پرمرحله است. بااین‌حال در ادامه به بعضی از این موارد اشاره كوتاهی كرده‌ایم.

غریبه
ژانر:  رازآلود و هیجانی
كارگردان: هانا كوین – دانیل او هارا
قصه: داستان درباره یك غریبه اسرارآمیز است كه سراغ خانواده‌ای در حومه‌ یك شهر می‌رود و با برملا كردن اسراری از آنها تاثیر مخربی در زندگی‌شان می‌گذارد.
بازیگران: ریچارد آرمیتاژ، شیوون فینران، جنیفر ساندرز و پائول كی
چرا؟ این سریال برگرفته از رمانی با همین نام از هارلن كوبن است كه البته به اندازه قصه‌اش وابسته‌‌تان نمی‌كند اما هیجان و تنش‌های آن می‌تواند برای دوستداران این ژانر جذاب باشد.
سال ساخت: 2020



جالوت
ژانر:  درام حقوقی
كارگردان: دیوید كلی و جاناتان شاپیرو
قصه: داستان جالوت درباره فردی به نام بیلی مكبرید است كه یك وكیل كاركشته و بسیار با‌تجربه است، او زندگی خوبی با همسرش دارد و از وضع كاری خودش هم راضی است، چرا كه در شركت حقوقی كار می‌كند كه خودش نیز یكی از پایه‌گذارانش بوده است و به‌طور كلی اوضاع برایش خوب پیش می‌رود، اما یكباره و به‌طور بسیار ناگهانی او از كار بیكار می‌شود و از شركتی كه خودش كمك به ساخت آن كرده اخراج می‌شود. او فكر نمی‌كند وضع از این بدتر شود، اما ناگهان همسرش نیز در این بین او را ترك می‌كند و تمام این مسائل دست به دست هم می‌دهند تا او را زمینگیر كنند. در این میان است كه كارهای حقوقی كم‌ارزش انجام می‌دهد و به مسؤول یك آمبولانس تبدیل می‌شود تا زندگی‌اش را بچرخاند، در همین حال و اوضاع یك پرونده به بیلی پیشنهاد می‌شود كه او آن را قبول نمی‌كند، اما پس از این كه مجموعه‌ای از اتفاقات عجیب برایش رخ می‌دهد او تصمیم می‌گیرد آن را قبول كند، در واقع این پرونده علیه یكی از قدرتمندترین مشتریان شركت حقوقی است كه او در گذشته برایش كار می‌كرد و تنها راه بازگشت بیلی به اوضاع سابق این است كه بتواند در این پرونده پیروز شود و عدالت را به اجرا دربیاورد...
بازیگران: بیلی باب تورنتون، ویلیام هرت، اولیویا ترلبی، ماریا بلو، سارا واینتر، مولی پاركر، بریتن دالتون، نینا آریاندا و تانیا ریموند
چرا؟ هیچ چیز جدید و تازه‌ای در مورد «جالوت» وجود ندارد و سریال نیز تلاشی برای پنهان كردن این موضوع ندارد و این دقیقا همان چیزی است كه سریال جالوت را در فهرست پربیننده‌ها قرار داده است. این سریال را باید سریالی با سبك قدیمی، اما خوش‌ساخت و با داستانی پر از شخصیت‌های بد و فاسد و البته شخصیت‌های سالم و دوست‌داشتنی نامید.
سال پخش: 2016 تا 2019




دكتر خوب
ژانر: درام اجتماعی
كارگردان: دیوید شور
قصه: دكتر جراح جوانی كه از بیماری اوتیسم رنج می‌برد برای گذراندن دوران رزیدنتی‌اش هیچ‌جا پذیرفته نمی‌شود تا این‌كه بعد از پشت‌سرگذاشتن مشكلاتی بالاخره فرصتی به او برای كار در بیمارستان معتبر سن‌خوزه داده می‌شود...
بازیگران: فردی هایمور، نیكلاس گونزالز، آنتونیا توماس، هیل هارپر، ریچارد شیف، تاملین تومیتا، چوكو مودو و بئو گرت
چرا؟ پرداخت این سریال به یك بیمار اوتیسم كه هوش بالایی دارد، می‌تواند جالب باشد.
سال ساخت: 2017




كودكانگی
ژانر: كمدی و خانوادگی
كارگردان: میشل گوندری
قصه: در این سریال جیم كری نقش جف، ملقب به آقای پیكلز را ایفا می‌كند. یكی از شخصیت‌های كارتونی مورد علاقه‎ كودكان كه نماد مهربانی و عقل و خرد است. زمانی كه این كاراكتر همراه خانواده‌اش به سمت فروپاشی می‌روند، هیچ داستان افسانه‌ای یا حكایت یا راهنمایی پیدا نمی‌شود تا او را برای بیرون‌آمدن از این مخمصه و بحرانی كه درگیرش است نجات دهد و ...
بازیگران: جیم كری، فرانك لانگلا، كاترین كینر، جودی گریر، برنار وایت، جاستین كرك، تارا لیپینسكی و بری روثبارت
چرا؟ این سریال به‌واسطه فضای فانتزی، قصه نسبتا تازه‌ای را تعریف می‌كند كه ما را به كودكی‌هایمان می‌برد و دیدن آن خالی از لطف نیست.
سال ساخت: 2018




تاریكی
ژانر: علمی- تخیلی
كارگردان: باران بو اودار
قصه: داستان كلی این مجموعه سه‌فصلی درباره گم‌شدن مرموز دو كودك است. البته سفر در زمان و خرده‌اتفاقاتی كه در این مجموعه می‌افتد آن را به یكی از پیچیده‌ترین سریال‌های اخیر تبدیل كرده‌است.
بازیگران: لوئیس هافمن، اولیور مازوچی، یوردیس تریبل، سباستین رلف، مارك واشكه، كارولینه ایخورن و آندریاس پیتسچمن
چرا؟ تاریكی فضایی تاریك و رمزآلود دارد كه با روابط پیچیده‌ای بین آدم‌ها و داستان همراه شده‌است. این سریال به‌خوبی از پس خطوط زمانی چندگانه برمی‌آید و شخصیت‌ها را طوری معرفی می‌كند كه به خاطر می‎مانند.
سال ساخت: 2017



چرنوبیل
ژانر: درام تاریخی
کارگردان: جان رنک
قصه: این مینی سریال5 قسمتی روی فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که در آوریل۱۹۸۶ در اوکراین (شوروی) رخ داد متمرکز است و آشکار می‌کند چرا و چگونه این حادثه رخ داد. اشاره به پنهانکاری شوروی در این‌باره هم موضوع دیگری است که خط اصلی داستان را پیش می‌برد.
بازیگران: جارد هریس، استلان اسکارشگورد، پائول ریتر، جسی باکلی و آدام نگیتیس
چرا؟ اطلاع از یکی از وقایع مهم تاریخی مهم‌ترین وجه این سریال است که در کنار شیوه روایت آن می‌تواند برای هر بیننده‌ای جالب باشد.
سال ساخت: 2019


جهان غرب
ژانر: علمی-تخیلی
کارگردان: جاناتان نولای و لیزا جوی
قصه: داستان سریال سه فصلی به عصر ظهور هوش‌های مصنوعی و منفعت‌طلبی آدم‌ها از این ماجرا برمی‌گردد. قصه در شهری می‌گذرد که ربات‌ها میزبان انسان‌ها می‌شوند و آنجا مهمانان می‌توانند بدون هیچ قانونی هر رفتاری که می‌خواهند با میزبانان داشته باشند. اما در ادامه فیلمنامه بر اساس ربات‌هایی پیش می‌رود که در گیر‌و‌دار این ماجراها به خودآگاه‌سازی می‌رسند و از کنترل خارج می‌شوند.
بازیگران: اوان ریچل وود ، جفری رایت و اد هریس
چرا؟ربات‌ها از آن موجوداتی‌اند که تا الان درباره‌شان کارهای مختلفی ساخته شده اما پیشرفت هوش‌های مصنوعی و از سوی دیگر خارج شدن آنها از کنترل، از مواردی است که احتمال آن همیشه وجود دارد و مطرح شده است. به همین خاطر چنین سریال‌هایی می‌تواند حتی به عنوان پیش‌بینی آینده برای ما باشد و دیدنشان از همین جهت جالب است.
سال پخش:2016



آیینه سیاه
ژانر: درام تخیلی- اجتماعی
کارگردان: چارلی بروکر
قصه: این سریال 5 فصلی در هر قسمت با داستان‌هایی سعی دارد نسبت به پیشرفت فناوری و اعتیاد مردم به آن  اعتراض کند. کارگردان مجموعه درباره ساخت آن می‌گوید: اگر فناوری مخدر است و انسان را نشئه می‌کند پس دقیقا، اثرات جانبی این ماده‌مخدر چیست. ..
بازیگران: روری کینیار، لینزی دانکن، توبی کبل، جودی ویتاکر و...
چرا؟ رابطه فناوری بر انسان و تأثیر آن بر زندگی ما از سوژه‌های به‌روزی است که پرداختن به آن جایگاه ویژه‌ای دارد. حالا این سریال با داستان‌های مختلفی سراغ آن رفته است.
سال پخش: 2011، 2013، 2016، 2017، 2019



کارآگاه حقیقی
ژانر: درام کارآگاهی- جنایی
کارگردان: نیک پیزولاتو
قصه: این سریال که تا الان سه فصل آن ساخته و پخش شده است، در هر سری تلاش گروهی از پلیس‌ها را برای کشف مجرم که برخی از آنها قاتل هستند را نشان می‌دهد؛ ماجرایی که در طول آن اتفاقات مختلفی می‌افتد.
بازیگران: متیو مک‌کانهی، وودی هارلسون، میشل موناهان، مایکل پاتس، کالین فارل، ریچل مک‌آدامز، تیلور کیچ، کلی رایلی، ماهرشالا علی، کارمن اجوگو و استیون درف
چرا؟ این سریال می‌تواند برای دوستداران ژانر کارآگاهی انتخاب خوبی باشد؛ زیرا در طول آن قصه‌های مختلفی اتفاق افتاده و باعث می‌شود ریتم مجموعه تا حدی حفظ شود.
سال پخش: 2014، 2015 و 2019



هودینی
ژانر: تاریخی-زندگینامه
کارگردان: هستوریك
قصه: داستان این مینی‌سریال چهار ساعته از این قرار است كه مدت‌ها پیش از آن‌كه كریس انجل به‌دنیا بیاید، مردی پا به جهان گذاشت كه سطح شعبده‌بازی را به مرحله‌ای بالاتر برد. اریك ویس، مهاجر مجارستانی بعدها تحت تاثیر هری كلار (شعبده‌باز آمریكایی) و جان ایگن رابرت هودینی (شعبده‌باز فرانسوی) اسم هری هودینی را برای خود برگزید و...
بازیگران: آدرین برودی، ایوان جونز، کریستین
 کنلی و ...
چرا؟ چیز زیادی نمی‌توان در مورد هودینی گفت جز این که داستان زندگی این شعبده‌باز و متخصص فرار افسانه‌ای می‌تواند جزو مواردی باشد که نگاه مخاطبان را با خود همراه کند.
سال پخش: 2014



بهتره با ساول تماس بگیری
ژانر:  كمدی سیاه
كارگردان: وینس گیلیكان، پیتر گولد
قصه: داستان این سریال در مورد ساول گودمن است. شخصیتی كه قصه آن در سریال بركینگ ادامه دارد و ماجرای این سریال به قبل از تغییر نام او در مجموعه بعدی برمی‌گردد. در واقع این سریال پیش درآمد بركینگ بد است. در این مجموعه ساول صاحب یك فروشگاه شیرینی‌فروشی و دوناد در اوماها، نبر‌اسكا است و داستان از اینجا آغاز می‌شود...
چرا؟ میزان بینندگان و ریتینگ این سریال در سایت‌های معتبر جهانی از جمله دلایلی است كه ما هم اینجا سراغ آن رفتیم تا دیدن و پخش آن را در تلویزیون پیشنهاد دهیم.
بازیگران: باب ادنكیرك، جاناتان بنكس، جیانكارلو اسپوزیتو، مایكل ماندو، ریا سیهورن و تونی دالتون
سال پخش: 2015 تا 2020



۱۱٫۲۲٫۶۳
ژانر:  درام معمایی
کارگردان: استیون کینگ، جی جی آبرامز
قصه: چه کار می‌کردید اگر می‌توانستید یک رویداد بزرگ تاریخی را تغییر دهید؟ مینی‌ سریال 11.22.63 که از روی رمان تحسین‌شده‌ استیفن کینگ ساخته شده، قهرمانش را در این موقعیت قرار‌می‌دهد.
ماجرا از این قرار است که جیمز فرانکو، معلم زبان انگلیسی است که در ایالت مین زندگی می‌کند و از همسر خود جدا شده‌است. او به کمک دوست قدیمی‌اش ال تمپلتون (کریس کوپر) این فرصت را پیدا می‌کند که در زمان سفر کند و به سال ۱۹۶۰ بازگردد تا جلوی ترور جان اف کندی را بگیرد و سرنوشت جهان را عوض کند اما هدف مأموریت با عاشق شدن جیک به کلی تغییر می‌کند تا جایی که او حتی دیگر تمایلی ندارد گذشته را عوض کند...
بازیگران: جیمز فرانکو، سارا گدون، چری جونز، جورج مکایو کریس کوپر
چرا؟ می‌شود گفت ترکیب‌زمان‌ها و ماجراهای کوچک و بزرگی که در این سریال رخ می‌دهد باعث شده تا شاهد مجموعه‌ای باشیم که احتمالا می‌تواند مخاطب تلویزیون را هم با خود همراه کند. نگاهی به یک اتفاق تاریخی در عین رخ دادن اتفاقات تخیلی، ترکیب اصلی این قصه است.
سال پخش: 2016





گروه برادران
ژانر: درام جنگی
کارگردان: تام هنکس و استیون اسپیلبرگ
قصه: داستان سریال نیز در خصوص گروهی از سربازان آمریکایی، از روزی که دوره‌های آموزشی خود را طی می‌کنند تا روز پیروزی در جنگ است.
 بازیگران : دیمین لوییس، ران لیوینگستون، دنی والبرگ، اسکات گریمز و شین تیلور
چرا؟ مینی سریال 10 قسمتی «گروه برادران» با ترکیبی از داستان و مصاحبه و صحنه‌های واقعی ساخته شده و به عنوان بهترین سریال جنگی تاریخ تلویزیون لقب گرفته است. در هر اپیزود پس از مصاحبه با یکی از بازماندگان این گروه داستان یکی از شخصیت‌های اصلی بازگو شده و از دید او نبرد به تصویر کشیده می‌شود. تجربیات و موانع فیزیکی، روحی و روانی که این سربازان در نبرد واقعی جنگ‌جهانی دوم با آن مواجه شده بودند به خوبی در این سریال روایت شده است. اگر به فیلم‌های جنگی و هیجانی علاقه دارید «گروه برادران» را از دست ندهید.
سال ساخت: 2001




بروکلین 99
ژانر: کمدی پلیسی موقعیت
کارگردان: مایکل شور و دن گور
قصه: داستان سریال در یک پاسگاه تخیلی می‌گذرد. بروکلین ناین ناین درباره «زندگی روزمره» کارآگاهان ایستگاهی پلیس به شماره ۹۹ در شهر نیویورک است و دلیل نامگذاری سریال هم به همین دلیل بر می‌گردد. اما مهم‌ترین کلمه در توصیف داستان بروکلین ناین ناین همان کلمه «زندگی روزمره» است. بیشتر قسمت‌ها از اداره پلیس آغاز می‌شود، تقریبا تمامی شخصیت‌های سریال کارآگاه هستند و در این میان پرونده‌های زیادی هم حل و مجرمانی دستگیر می‌شوند اما رخدادهای این مجموعه به ندرت سریالی در مورد سیستم قضایی و پلیس‌هاست. حتی جزئیات کار ماموران و فرآیند‌های قانونی تطابق چندانی با واقعیت ندارد.
بازیگران: اندی سمبرگ، آندره براگر، ملیسا فیومرو، تری کروز و چلسی پرتی
چرا؟ این سریال که فصل هشتم آن هم قرار است 2021 روی آنتن برود، علاوه بر این که تم اصلی آن کمدی است، اما رگه هایی اکشن نیز در خود دارد که برای تماشاگر جذاب خواهد بود. این سریال تنوع زیادی از لحاظ جنسیت و ملیت شخصیت ها داشته و سبک کمدی آن نیز متفاوت است.
سال پخش: 2013 تا 2018



دکتر هاوس
ژانر: درام پزشکی
کارگردان: دیوید شور
قصه: گریگوری هاوس، پزشک متخصص تشخیص بیماری است که در بیمارستانی آموزشی در نیوجرسی مشغول به کار است. وی دارای خلق و خویی بسیار زننده و تند اما بذله‌گوست. با این که معلول جسمی است اما موتورسیکلتی کورسی می‌راند ؛ اما از نوعی اعتیاد حاد به دارو هم رنج می‌برد. از طرف دیگر وی پزشکی نابغه است و همانند شرلوک هلمز از تشخیص و درمان بیماری‌های بسیار نادر و لاعلاج لذت می‌برد. دکتر هاوس با اختیار و انتخاب خود بیمارهای مخصوصش را انتخاب می‌کند و سه پزشک زیردست و جوان ولی چیره‌دست در اختیار دارد که آنها نیز انتخاب خود وی هستند و همواره گوش به فرمان او .هر قسمت از سریال راجع به بیماری است که دچار مرضی ناشناخته و مرموز است. دکتر هاوس از روش‌های مختلف و گاهی نامتعارف به همراه تیم خود می‌کوشد سر از راز بیماری درآورد. حتی اگر هم لازم باشد، غیر قانونی وارد منزل بیمار شده و برای کشف علت بیمار تحقیقات انجام می‌دهد.
چرا؟ باز هم قصه این سریال است که می‌تواند نقطه قوت آن باشد. داستانی که در هر قسمت از هشت فصل این سریال با اتفاقات زیادی همراه می‌شود. فرانکو بازی خیره‌کننده‌ای در این مینی سریال داشته اما متعهد بودن بیش از حد داستان به رمان کینگ که سریال از روی آن ساخته شده، باعث شده که در داستان پردازی و تصویرسازی‌ها بسیار موفق نباشد.
بازیگران: هیو لوری،لیسا ادلیستن، رابرت شان لئونارد، جنیفر موریسن و جسی اسپنسر
سال پخش: از 2004 تا 2012



مردی در قلعه بلند
ژانر: درام تاریخ جایگزین
كارگردان: فرانک اسپوتینز
قصه: در دورانی كه كشور آمریكا به تصرف ارتش آلمان نازی و امپراتوری ژاپن درآمده‌است، یك زن جوان فیلمی اسرارآمیز را پیدا می‌كند كه احتمالا سرنگونی رژیم‌های خودكامه را رقم خواهد زد و... .
چرا؟ این مجموعه سه فصلی بر‌اساس رمانی از فیلیپ كی دیك در سال ۱۹۶۲ نوشته شده و داستان‌های جذابی از گروه‌های مقاومت زیرزمینی، دسیسه‌های فاتحان جنگ جهانی دوم برای یكدیگر و جنگ سردی كه بین این دو وجود دارد را همراه با دنیایی موازی به تصویر می‌كشد.
بازیگران: آلكسا داوالوس، روفس سول، لوك كلین تنك، روپرت ایوانز، دی جی كوالز و بلا هیثكت
سال پخش: از 2015 تا 2020



خارجی‌هایی که روی آنتن ایران رفتند
علاوه بر مجموعه‌های پیشنهادی ما، از خیلی قبل‌تر تلویزیون تک و توک به سراغ سریال‌های خارجی رفته بود. اولین مجموعه‌ها که اوایل دهه 60 روی آنتن رفتند همان هانیکو، اوشین، درک، پوآرو و... بودند. اما در این سال‌ها هم سریال‌های تازه‌ای از تلویزیون پخش شدند که ساخته کشورهای دیگر بودند. در ادامه به چند مورد ازجدیدترین آنها اشاره شده است:
خانه پوشالی
خانه پوشالی یکی از محبوب‌ترین سریال‌هایی است که طی سال‌های اخیر توسط تلویزیون دوبله و پخش شده است.
ژانر: درام سیاسی
بازیگران: کوین اسپیسی، رابین رایت، کیت مارا، کوری استول
کارگردان: دیوید فینچر، کوین اسپیسی، اریک راث، اندرو دیویس و مایکل دابز
داستان: این سریال برگرفته از سریالی بریتانیایی به همین نام است که از فصل اول تا پنجم تمرکز داستان روی شخصیتی به نام فرانک آندروود است که می‌خواهد مقام ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را اشغال کند. در فصل ششم شخصیت اصلی داستان همسر وی کلر آندروود است.
فرار از زندان
ژانر: درام-اکشن
بازیگران: ونتورث میلر، دومینیک پرسل، آمائوری نولاسکو، سارا وین کالیز، رابرت نپر، ویلیام فیکنر، وید ویلیامز و پل آدلستین
کارگردان: پل شیورینگ
داستان: فصل اول این سریال، در مورد دو برادر است که یکی از آنها به نام لینکلن باروز به خاطر جرم مرتکب نشده به مرگ محکوم شده و برادر دیگر به نام مایکل اسکافیلد برای نجات برادر خود نقشه‌ای استادانه می‌کشد. فصل‌های بعدی این سریال هم در مورد ماجراهای مختلفی است که برای این دو برادر اتفاق می‌افتد و در اغلب موارد مایکل اسکافیلد، به عنوان قهرمان داستان از پس  آنها برمی‌آید.
شرلوک هلمز
ژانر: معمایی
بازیگران: رابرت داونی جونیور، جود لا، فریچل مک‌آدامز، مارک استرانگ، کلی رایلی و ادی مارسن
کارگردان: گای ریچی
داستان: شرلوک هلمز از آن سریال‌هایی است که همه ما در بچگی حتما یک قسمت آن را دیده‌ایم و هوش عجیب او در دستگیری مجرمان را به یاد داریم. تلویزیون به‌تازگی نسخه جدید از شرلوک هلمز را روی آنتن فرستاد که سال 2011 ساخته شده بود و رابرت داونی بازیگر نقش شرلوک بود.



انتخاب سریال‌ها بر اساس خواسته مخاطبان است
 شبکه تماشا یکی از فضاهایی است که کار اصلیش نمایش سریال‌های مختلف است. این شبکه گویا به‌تازگی علاوه بر مجموعه‌های پخش شده قرار است به سراغ اتفاقات تازه‌تری برود.
 امیرعباس اشرف، مدیر تامین برنامه شبکه نمایش و سرپرست روابط عمومی شبکه‌های نسیم و نمایش و تماشا درباره سریال‌های جدید و آماده پخش شبکه تماشا به جام‌جم می‌گوید: از 7 مرداد سریال «گمشده در فضا» روی آنتن شبکه تماشا می‌رود و همچنین سریال «مظنون» عنوان جدیدترین سریالی است که از 13 مرداد از همین شبکه پخش خواهد شد. وی در ادامه درباره معیاری که برای انتخاب سریال‌های خارجی در نظر می‌گیرند هم توضیح می‌دهد: ما سعی می‌کنیم سریال‌هایی پخش کنیم که برای علاقه‌مندان به سریال‌های خارجی پربیننده و شناخته شده‌تر هستند و مورد توجه‌شان قرار می‌گیرد. یعنی تلاشمان این است در انتخاب سریال‌ها سلیقه و خواسته مخاطبان را در نظر بگیریم. یعنی تا جایی که امکان دارد، سریال‌هایی را که از ما درخواست می‌کنند، پخش می‌کنیم. اشرف همچنین بیان می‌کند: معمولا در شبکه تماشا سعی می‌کنیم با توجه به درخواست مخاطب، سریال‌هایی را پخش کنیم که قبلا پخش شده و بازپخش آن روی آنتن این شبکه می‌رود. اما سریال مظنون جزو سریال‌هایی است که برای نخستین‌بار پخش می‌شود و بازپخش از شبکه‌های دیگر نیست. دوبله و آماده‌سازی این سریال توسط خودمان در شبکه نمایش انجام شده است. همچنین تیم ویراستاری شبکه نمایش این کار را انجام داده و در واحد دوبلاژ سازمان این سریال آماده شده است، چون شبکه‌های تماشا، نمایش و نسیم یک خانواده را تشکیل می‌دهند. مدیر دوبلاژ سریال سعید شیخ زاده و ویراستار آن محمد حسام‌پور است.
وی در پایان نیز درباره محدودیت‌ها و شرایطی که برای انتخاب سریال‌های خارجی وجود دارد هم می‌گوید: به هر حال در انتخاب فیلم‌ها و سریال‌های خارجی محدودیت‌هایی وجود دارد که باید طبق ضوابط و چارچوب تلویزیون آثار خارجی انتخاب شوند. با این حال مظنون جزو سریال‌های جدیدی است که دوبله و آماده پخش شده؛ در حالی که آماده‌سازی و محدودیت‌هایی درباره سریال‌های جدید وجود دارد. همچنین در شبکه تماشا سریال‌هایی انتخاب می شوند که کیفیت اچ‌دی داشته باشند. چون همه سریال‌های این شبکه با این کیفیت روی آنتن می‌روند. سریال مظنون عنوان یک سریال درام و جنایی است که پخش آن از ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۱ در شبکه CBS آغاز و آخرین قسمت از آخرین فصل سریال نیز در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۶ روی آنتن رفت. این سریال در مجموع ۱۰۳ قسمت دارد و طی پنج فصل به نمایش درآمد. فیلمنامه سریال توسط جاناتان نولان توسعه داده شده‌است. همچنین سارا شاهی، بازیگر ایرانی‌تبار آمریکایی در یکی از نقش‌های اصلی با نام ثمین شاو به ایفای نقش می‌پردازد.  داستان سریال درباره هارولد فینچ (با بازی مایکل امرسون) دانشمندی است که مأمور شده تا دستگاهی را برای مبارزه با تروریسم بسازد. او پنج سال از عمر خود را صرف این پروژه می‌کند، ولی با مرگ مشکوک مدیر این پروژه نیتن اینگرام (با بازی برت کالن) او نیز از این پروژه کنارگذاشته می‌شود. او دریافته‌ ماشین با تجزیه و تحلیل رفتار شهروندان آمریکا می‌تواند پی ببرد جرمی صورت خواهد گرفت، ولی حکومت علاقه‌ای به این موضوع ندارد و به او گوشزد می‌کند دستگاه تنها برای ضد ترور است.
مجموعه مظنون از 13 مرداد ساعت 22 از شبکه تماشا پخش خواهد شد.