صعود با دستان حسینی

استقلال در پنالتی‌ها پرسپولیس را برد و فینالیست جام‌حذفی شد

صعود با دستان حسینی

توپ ارسلان مطهری که گل شد، عدد 6 جلوی نام استقلال نقش بست؛ استقلال 6 - پرسپولیس 3. این پرگل ترین بازی دو تیم بود در کم‌تماشاگرترین مصاف آنها. 4 گل در جریان بازی و 5 گل هم در ضربات پنالتی. کرونا گرچه بازی را بی تماشاگر کرده بود، اما همه آنهایی که دربی 93 استقلال و پرسپولیس را از طریق تلویزیون دیدند، یکی از جذاب ترین تقابل های دو تیم را تماشا کردند. دیداری با برد استقلال و صعود این تیم به فینال جام حذفی. بازی چهارشنبه شب که حکم چهارمین تقابل قرمز و آبی در جام حذفی را داشت، پر بود از عددهای 4 و البته یک عدد 6. استقلال بالاخره یک دربی را با 6 گل برد، تا مثل پرسپولیس که طعم 4 آبی ها را با 4 قهرمانی گس کرده بود‌، یک خاطره شیرین از عدد 6 داشته باشد. با این حال سریال 4 های دربی چهارشنبه جذاب تر از هر عدد دیگری بود.


4 اول، دقیقه چهار بازی بود. با اشتباه مهدی شیری توپ به مهدی قائدی رسید تا جادوگر ریز نقش آبی ها با باز کردن یک تونل از میان پاهای بشار رسن و یک ضربه «مسی وار» به زیبایی هرچه تمام تر دروازه پرسپولیس را باز کند. قائدی با نبوغ فردی‌اش یکی از  زیباترین گل های تاریخ شهرآورد را به ثمر رساند.

4 دوم، در دقیقه 4 نیمه دوم بود که قرمزها با شوت تماشایی بشار رسن کنج دروازه سید حسین حسینی را نشانه رفتند. رسن که روی گل اول استقلال آن لایی بد را خورده و یک نیمه بد را سپری کرده بود، با یک گل زیبا جبران کرد. پاس علیپور در صحنه گل، چیزی کم از شوت مهاجم عراقی پرسپولیس نداشت. بازی یک بر یک شد.


4 سوم، 4 دقیقه طوفانی لحظات پایانی بود. دقیقه 89 پرسپولیس با تکضرب فنی علی علیپور دروازه استقلال را باز کرد. تقریبا همه پرسپولیس را برنده می دانستند اما در دقیقه 93، دانشگر قرمزها را میخکوب کرد. 4 دقیقه بعد از گل علیپور و4 دقیقه قبل از پایان بازی این مدافع با ضربه سر کار را به تساوی کشاند.


گل دیشب علی علیپور چهارمین گل مهاجم شماره 70 سرخ ها در دربی بود تا او را در کنار همایون بهزادی، مهدی هاشمی نسب و فرهاد مجیدی قرار دهد. همچنین گلی که او وارد دروازه حسینی کرد، هفتاد‌و دومین گلش در پیراهن قرمز بود تا او را بالاتر از حسین کلانی تبدیل به چهارمین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس کند.


4 پنالتی گل شده استقلال در ضیافت پنالتی ها کار را  تمام کرد. برای دومین بار جدال سرخابی‌ها به ضربات پنالتی کشیده شد، اما این بار برخلاف سال 67، آبی ها  برنده بودند. دیاباته، غفوری، میلیچ و مطهری هر 4 پنالتی خود را گل کردند، اما در پرسپولیس فقط پنالتی عالیشاه گل شد و  نورالهی و اوساگونا  پنالتی‌شان را از دست دادند.


گل زن های تکراری
علی علیپور، بشار رسن، بشار رسن و علی علیپور. این ترتیب گلزن‌های پرسپولیس در دو بازی آخر این تیم مقابل استقلال است. برای اولین بار همان دو بازیکنی که در دربی گل زده بودند، در بازی بعدی هم موفق به گلزنی شدند. علیپور در همین بازی یک پاس گل هم به رسن داد تا ترکیب دو نفره علیپور-رسن کامل شود.

قهر، آشتی، گل
10 روز قبل از دربی، یک استوری جنجالی از سوی محمد دانشگر، اردوی آبی ها را به‌هم ریخت. او در همان استوری از هواداران استقلال خداحافظی کرد و فردای آن روز هم از سوی فرهاد مجیدی اخراج شد. دانشگر اما بخشیده شد تا آن گل سرنوشت ساز را در دقیقه 93 وارد دروازه پرسپولیس کند.