مرور و عبور

مرور و عبور

رهبر معظم انقلاب: الگوی ملت فلسطین، مقاومت ملت ایران است
آیت ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب و فرمانده‌کل‌قوا در جمع نیروهای مسلح استان مرکزی در پادگان امام‌علی‌(ع) حضور یافتند.
ایشان در سخنانی با اشاره به دستاوردهای معنوی هشت سال دفاع مقدس تصریح کردند آنچه موجب بیداری و ایجاد انگیزه در ملت‌های مسلمان به‌ویژه ملت مسلمان فلسطین و لبنان و پایداری آنها در مقابل دشمن شده، مقاومت ملت ایران در مقابل قدرت های جهانی و حماسه رزمندگان اسلام در دوران دفاع‌مقدس است.
ایشان یکی از دستاوردهای ارزشمند جنگ‌تحمیلی به‌رغم خسارت‌های مادی آن، استحکام نظام اسلامی دانستند و افزودند: هدف استکبار جهانی از سازماندهی جنگ هشت‌ساله بر ضد کشور و ملت ایران، جلوگیری از ایجاد انگیزه و امید در ملت‌های اسلامی و الگو شدن نظام جمهوری اسلامی بود؛ اما فداکاری جوانان و رزمندگان‌اسلام و خانواده‌های آنان مانع تحقق اهداف و خواسته قدرت‌های جهانی شد.
رهبر معظم انقلاب تنها راه علاج آلام و رنج‌های ملت‌های اسلامی را ایستادگی در مقابل خواسته قدرت‌های جهانی برشمردند و افزودند: انگیزه بیداری کنونی ملت فلسطین به برکت پیروزی انقلاب‌اسلامی و نام مقدس اسلام، مبارزه و معنویت، صدق و توکل امام (ره) بر خداوند و تاسی به این چهره نورانی است. ( صفحات یک و دو)



امکان ارسال عکس با تلفن همراه
هنگامی که در مسافرت هستید و از گردش در میان جنگل یا استراحت در کنار دریا لذت می‌برید، می‌توانید از این گردش‌ها عکس بگیرید و با تلفن همراه برای دوستان‌تان بفرستید.
در ماه جاری میلادی یک شرکت مخابراتی ژاپنی به‌نام j- phone اولین تلفن‌همراه را که یک دوربین دیجیتال توکار در آن تعبیه شده، به بازار خواهدفرستاد. این تلفن‌همراه به دارندگان خود اجازه می‌دهد عکس‌های رنگی را به عنوان پیوست نامه الکترونیکی ( ایمیل) برای سایر تلفن‌های‌همراه ارسال کند. با استفاده از چاپگر همراه رنگی شارپ می‌توان عکس‌ها را در همان لحظه دریافت چاپ کرد. نمایشگر تلفن‌‌همراه قادر است تصاویر ذخیره شده را به نمایش درآورد یا حتی تصویر یک دوست را هنگاهی که با شما تماس می گیرد، نشان دهد. ( صفحه 9)



برزیل؛ برترین تیم جهان فوتبال
عنوان صدرنشینی فوتبال جهان همچنان در اختیار برزیلی‌هاست.
برزیلی‌ها کلاس فوتبال منحصر به فرد خود را دارند و با اختلاف امتیاز بسیار نسبت به فرانسه، قهرمان جام‌جهانی و قهرمان اروپا در صدر جدول فیفا ایستاده‌اند. رده‌بندی فیفا از 10 تیم برتر جهان به ترتیب عبارت است از: برزیل، فرانسه، آرژانتین، جمهوری چک، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، آلمان، یوگسلاوی و هلند.



جنگ آرا در آمریکا تشدید شد
پافشاری قاضی دادگاه محلی فلوریدا بر اعتبار ضرب‌الاجل بازشماری آرا در این ایالت، جنگ انتخابات را در آمریکا تشدید کرده است.
تری لوییس، قاضی دادگاه فلوریدا گفت: پس از پایان مهلت شمارش آرا تنها برخی از آرا بررسی و برخی از آنها بنا به صلاحدید مقامات محلی پذیرفته می‌شود. در این حال، ستاد انتخاباتی ال‌گور اعلام کرد: از دادگاه، تقاضای تجدیدنظر می‌کند. تصمیم دادگاه فلوریدا شانش ال‌گور را برای راهیابی به کاخ سفید کاهش می‌دهد. افتضاح سیاسی در انتخابات آمریکا همچنان ادامه داد و نتایج اولیه بازشماری آرا در ایالت فلوریدا از پیشی جستن جورج بوش نامزد حزب جمهوریخواه خبر می‌دهد.( صفحه 1 )



فوریت‌های پلیس 110 ؛ یک ماه بعد از راه‌اندازی
سردار رویانیان درباره فعال کردن شماره 110 برای فوریت‌های پلیس به جام‌جم گفت: سال قبل این طرح توسط اینجانب ارائه شد. تلفن 110 از گذشته وجود داشت اما کارایی نداشت؛ لذا بعد از تحقیق و بررسی و انجام کارهای کارشناسی در زمان سردار لطفیان قرار شد موضوع پیگیری شود؛ اما پس از حضور سردار قالیباف با دستوری که در این زمینه صادر شد، با قاطعیت خواهان پیاده‌شدن طرح فوریت‌های پلیس شده و امید می‌رود این سیستم پاسخگوی خواست مردم کشورمان باشد.
این مرکز با تلفن 110 امکان برقراری تماس در طول شبانه‌روز را در سراسر کشور فراهم آورده‌است و آماده پاسخگویی به مردم است. با این روش مرکز پلیس متناسب با نوع جرم به سرعت در محل حادثه حضور پیدا می‌کند. ( صفحه 14 )