امن، مثل خانه ما

گفت‌وگو با کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگران مجموعه «خانه امن» که از امشب روی آنتن شبکه یک می‌رود

امن، مثل خانه ما

علاقه‌مندان به سریال‌های پرهیجان و جذاب و اکشن می‌توانند از امشب بیننده سریال «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی از شبکه یک باشند. سریالی که به تهدیدات داعش و حمایت کشورهای غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد. این مجموعه امنیتی-جاسوسی، خط اصلی قصه‌اش سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه امن ما، ایران است. خانه امن در 50 قسمت و به سفارش سیمافیلم تولید شده که از امشب پخش آن آغاز خواهد شد. جام‌جم با احمد معظمی کارگردان، ابوالفضل صفری تهیه‌کننده و تعدادی از بازیگران اصلی این مجموعه گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید:

دور ایران در 50 قسمت
طراح اصلی داستان سریال مرتضی اصفهانی است و نگارش آن توسط حسین تراب‌نژاد انجام شده است. تصویربرداری «خانه امن» از سال 97 و بلافاصله پس از مجموعه «ترور خاموش» آغاز شد که بخش بسیاری از تصویربرداری در دوران کرونا انجام شد؛ البته یک‌ماه و اندی به همین دلیل کار تعطیل شده بود. با این حال حدود 7، 8 ماه از تولید این مجموعه در دوران کرونا بود. به‌خصوص این‌که گروه در دو بخش به خارج از کشور سفر کردند و در کنار آن لوکیشن‌هایی نیز درکردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی، مازندران و خوزستان، البرز، قم و هرمزگان داشتند که به گفته تهیه‌کننده این مجموعه بیش از 270 لوکیشن دارد و کار پر لوکیشن و پربازیگری است. این مجموعه در 50 قسمت تولید شده و به گفته تهیه‌کننده داستان ظرفیت ادامه‌دارشدن در فصل‌های بعدی را هم دارد، البته همه چیز منوط به تصمیم مدیران تلویزیون است. تیتراژ سریال با صدای رضا یزدانی پخش می‌شود که پیش از این هم در سریال «ترور خاموش» با این تیم همکاری داشته است.


قضاوت با من است
پرویز فلاحی‌پور نقش قاضی را در این سریال ایفا کرده که درباره تجربه همکاری با این تیم و حضور در این سریال می‌گوید: من پیش از این تجربه بازی در چنین فضایی را با سریال «یک روز قبل» که در دهه ۸۰ ساخته شد و همچنین سال گذشته با ترور خاموش داشتم و این سومین تجربه من در بازی در یک سریال امنیتی است. با این تفاوت که در سریال یک روز قبل، نقش فرمانده عملیات را بازی کردم و در ترور خاموش هم نقش منفی بازی کردم و حالا در خانه امن نقش یک قاضی را ایفا می‌کنم. به دلیل حساسیت‌هایی هم که درباره چنین نقش‌هایی وجود دارد من سعی کردم خیلی آهسته و با تحقیق قدم بردارم. در کنار فیلمنامه خوبی که آقای تراب نژاد با تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده بودند، نوشته شده بود، من هم با چند قاضی دراین‌باره صحبت کردم تا بتوانم به‌خوبی در قالب این نقش قرار بگیرم و برای مخاطب هم باورپذیر باشد. می‌توانم بگویم کاملا با تحقیق و پژوهش این کار جلو رفته تا هنگام پخش با اعتراض یا حساسیتی روبه‌رو نشویم. امیدوارم مردم هم در این شرایط سخت حوصله دیدن سریال ما را داشته باشند.



بر باد رفتن نقشه جو بایدن!
ابوالفضل صفری پیش از خانه امن، تهیه‌کنندگی مجموعه‌هایی چون «سارق روح» و «ترور خاموش» را برعهده داشته و حال در سومین همکاری مشترکش با احمد معظمی تهیه‌کنندگی این مجموعه را برعهده گرفته است. وی در گفت‌وگو با جام‌جم درباره خانه امن می‌گوید: این مجموعه اولین ادای دین رسانه‌ای در سینما و تلویزیون به سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی است. همانطور که در خلاصه قصه هم آمده موضوعیت سریال به داعش نیز بازمی‌گردد و خانه امن ادای دین تلویزیون به مبارزات حاج قاسم و همرزمانشان علیه خشونت و خباثت داعش و طراحان و حامیان این گروهک تروریستی پلید است. وی در ادامه درباره عنوان سریال توضیح می‌دهد: خانه امن تئوری امنیتی جو بایدن کاندیدای کنونی ریاست جمهوری آمریکا، معاون اسبق اوباما و مدیرارشد سرویس اطلاعاتی آمریکا(سیا) است. او با مطرح‌کردن این تئوری مبنی بر ناامن‌کردن خانه امن ایرانیان با استفاده از ابزار داعش تلاشش را کرد که با رشادت‌های حاج قاسم و همرزمانش خنثی شد.
صفری همچنین ادامه می‌دهد: تعدد لوکیشن‌ها در بحث تولید فاکتور پیچیده‌ای بود و هم طراحی فیلمنامه کار را سخت کرده بود که پر از رفت‌وآمد است و سکون ندارد. از طرفی تعدد کاراکترها و قصه‌ها و ارتباطات عنکبوتی کاراکترها و قصه‌ها با همدیگر کار را سخت‌تر کرده بود و طراحی تولید بسیار پیچیده‌ای داشت که دوستان و همکاران من از پس آن برآمدند. این تهیه‌کننده درباره حضور بازیگران خارجی در این مجموعه بیان می‌کند: به تناسب داستان و کاراکترها باید از بازیگر خارجی دعوت به همکاری می‌کردیم. مثلا کاراکتری داریم که باید فرانسوی باشد و اتفاقا فرانسوی‌بودنش در قصه کارکرد داشت؛ لذا هم تصویربرداری باید در آنجا انجام می‌شد و هم در سکانس‌هایی بازیگر با زبان خودش صحبت می‌کرد. بازیگر عراقی هم داشتیم که در قصه حتما باید عراقی باشد. به هر حال قصه، قصه داعش است و باید حداکثر انطباق فرهنگی را در داستان می‌دیدیم.
صفری درباره ویژگی‌های این مجموعه هم عنوان می‌کند: من سه ویژگی را برای این مجموعه برمی‌شمارم؛ یکی این‌که داستان واقعی است و بر اساس پرونده‌ها و اتفاقات واقعی امنیتی کشور است که در طراحی قصه به ما کمک کرد. نکته بعدی این‌که قصه ضمن این‌که نگاه به برون دارد، اما از مسائل داخلی هم خودش را مبرا نکرده و کاملا نگاه بومی دارد. به‌عنوان مثال ما سکانس‌هایی داریم که واکاوی می‌کنیم چرا کاراکتر ایرانی ما داعشی شد. نکته آخر این‌که مسائل اجتماعی و فرهنگی جاری کشور در بافت قصه تنیده شده و از این نظر قصه برای مردم ملموس‌تر است و از همه مهمتر این‌که بافت خانواده افراد اطلاعاتی را در قصه داریم و به خانواده‌هایشان هم می‌پردازیم.


مواجهه کمال با داعش
حمیدرضا پگاه نقش یک مامور امنیتی به نام کمال را در این سریال بازی می‌کند. وی که پیش از این در مجموعه «زاویه هفتم» نقش یک پلیس و در فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» تجربه بازی در کارهای امنیتی را داشته دراین‌باره به جام‌جم می‌گوید: همان‌طور که می‌دانید خط قصه درباره داعش است و کمال هم که من نقش آن را بازی می‌کنم، یک مامور امنیتی است. بیش از این نمی‌توانم توضیح بدهم و بهتر است که بیننده‌ها خودشان سریال را دنبال کنند.
وی در ادامه درباره تفاوت این نقش با نقشی که در قلاده‌های طلا بازی کرده بود نیز توضیح می‌دهد: به هر حال هر نقشی ویژگی‌های خودش را دارد. این نقش و سریال هم تفاوتش با کارهای قبلی در قصه و موضوع آن است که مربوط به داعش است.
پگاه همچنین درباره پیش‌بینی‌اش از استقبال مخاطبان هنگام پخش سریال هم بیان می‌کند: من نمی‌توانم دراین‌باره نظر قطعی بدهم. فقط می‌توانم بگویم که خیلی کار فشرده‌ای بود. با این حال همه عوامل سعی خودشان را کردند تا خروجی خوبی داشته باشد و مخاطبان هم سریال را دوست داشته باشند.
او در پایان نیز درباره نخستین تجربه همکاری‌اش با احمد معظمی می‌گوید: به نظرم آقای معظمی خیلی خوب کار خودشان را بلد هستند و در اجرا و بحث فنی کار هم بسیار حرفه‌ای و درجه یک هستند؛ بنابراین من به عنوان بازیگر خیالم سر کار راحت بود. امیدوارم هنگام پخش مخاطبان هم سریال را دوست داشته باشند.



نسل جوان با پیام ارتباط خوبی خواهد داشت
سامان صفاری با بازی در سریال «دلدادگان» و نقش امیر بیشتر دیده شد و مورد توجه قرار گرفت. وی با وجود بیماری کرونا در گفت‌وگوی تلفنی با جام‌جم درباره نقشی که در این سریال بازی می‌کند و تجربه بازی در فضای امنیتی توضیحاتی ارائه داد:
 بعد از سریال دلدادگان بیشتر در سینما متمرکز شدید. پیشنهاد بازی در سریال نداشتید یا خودتان ترجیح دادید حوزه فعالیت‌تان را تغییر بدهید؟
بعد از سریال دلدادگان فضای کاری‌ام بیشتر سینما بود، یعنی پیشنهاد سینمایی بیشتر داشتم. خب من بازیگری را از سینما با فیلم «شیار 143» و کاراکتر یونس شروع کرده بودم. اما عامه مردم من را با این سریال شناختند.
 فکر می‌کنم بعد از دو سال به تلویزیون بازگشتید. چقدر بازی در یک سریال امنیتی برایتان جذاب بود؟
این‌که فضای سریال امنیتی، پلیسی یا حتی عاشقانه باشد، برای من تفاوتی نمی‌کند. داستان و کاراکتر برای من مهم است و من را ترغیب به بازی در این سریال کرد. خاص و متفاوت‌بودن نقش پیام در خانه امن به نسبت نقش امیر در دلدادگان باعث شد تا علاقه‌مند به حضور در این سریال شوم؛ همچنین وجود احمد معظمی به عنوان کارگردان که هر روز باعث غافلگیری من در کار می‌شد چون بسیار به جزییات دقت می‌کرد و همچنین گروه تهیه و تولید تلاش کردند تا آرامش در کار حکمفرما شود.
 درباره نقش پیام توضیح کوتاهی می‌دهید تا بیشتر با این شخصیت آشنا شویم؟
به نظرم پیام از آن کاراکترهایی است که نسل جوان خیلی خوب می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. پیام شخصیتی است که همیشه منطق خودش را دارد، حتی اگر اشتباه کند. در زمینه کار با کامپیوتر هم بسیار باهوش و توانمند است. من هم تلاش کردم تا این کاراکتر را به‌خوبی به تصویر بکشم. خوشحالم که هر چند سال یک‌بار در سریالی بازی می‌کنم که فرصت ارتباط با مخاطبان را پیدا می‌کنم. برایم خیلی جذاب است که مردم روستاها و مردمی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند بتوانند سریال‌های خوب ببینند. بنابراین امیدوارم مردم این سریال را دوست داشته باشند و با کاراکتر پیام هم ارتباط برقرار کنند.
 فکر می‌کنید خانه امن بتواند موردتوجه مخاطبان این رسانه به‌خصوص افرادی که نام بردید و تنها وسیله تفریح و سرگرمی‌شان تلویزیون است، قرار بگیرد؟
من می‌توانستم به این سوال پاسخ قاطعانه‌ای بدهم در صورتی که کرونا وجود نداشت اما الان نمی‌توان به قطعیت گفت. چون کار کردن در این شرایط برای همه بچه‌ها سخت بود اما همگی تلاش کردند و به بهترین شکل کار را جلو بردند. برای من هم بازی در این سریال تجربه بسیار خوبی بود. گرچه شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان به قطعیت پیش‌بینی کرد اما امیدوارم مردم بیننده این سریال باشند و از تماشای آن لذت ببرند.


 با شهروز خودم را محک زدم
شهروز ابراهیمی در این سریال با نام خودش بازی می‌کند و نخستین‌بار است که چنین فضایی را در یک سریال تجربه می‌کند. وی درباره نقشی که در این سریال بازی می‌کند به جام‌جم می‌گوید: شهروز کاراکتر بسیار متفاوت و خاصی برای من است؛ البته اسم کاراکتر چیز دیگری بود که به شهروز تغییر کرد. شهروز، مباشر و دستیار کاراکتری است که سیما تیرانداز نقش آن را بازی می‌کند و یکی از جذابیت‌های این نقش برای من این است که کاراکتر منفی است و توانستم خودم را با این نقش محک بزنم؛ البته پیش از این با آقای معظمی نقش منفی کار کرده بودم. اما کاراکتر شهروز بسیار خاص و متفاوت است. وی در ادامه عنوان می‌کند: خانه امن سریال پرتنش و پراکشنی است و قطعا می‌تواند در زمان پخش مخاطبان را با خود همراه کند؛ ضمن این‌که داستان‌های جذابی دارد و همکاران خوب و حرفه‌ای هم در این کار بازی کرده‌اند.  ابراهیمی همچنین درباره همکاری‌اش با این کارگردان توضیح می‌دهد: این سومین همکاری من با آقای معظمی بود و خوشحالم که با این گروه دوست‌داشتنی همکاری می‌کنم، چون همکاری با این کارگردان بسیار لذتبخش بود و مدام درباره کاراکتر شهروز با هم صحبت می‌کردیم و تعامل خوبی هم داشتیم.


دیگران
 سیما تیرانداز نقش هدایت مدیرعامل یک مجتمع تجاری را بازی می‌کند که قصه‌اش موازی با داستان اصلی سریال روایت می‌شود.
 امین زندگانی هم ایفاگر نقش مردی به نام افشین یکی از ماموران اطلاعاتی و همکار کمال است.
 حمیدرضا عطایی نیز نقش مردی به نام کیان یکی دیگر از ماموران اطلاعاتی را بازی می‌کند که با کمال همکار است.
 سپیده خداوردی در این سریال نقش نرگس خواهر کمال را بازی می‌کند که یک پرستار است و برای برادرزاده هایش که مادر ندارند، مثل یک مادر است و از خودگذشتگی می‌کند.
 سوگل طهماسبی هم که معمولا ایفاگر نقش‌های مثبت در سریال‌های تلویزیونی است، در این مجموعه کاراکتر متفاوتی را بازی می‌کند. او نقش دختری به نام غزل را ایفا کرده که از یک جایی به بعد شخصیتش در داستان تغییر می‌کند.
 کاوه آفاق، خواننده موسیقی پاپ با سریال خانه امن برای اولین‌بار به عنوان بازیگر در قاب تلویزیون دیده خواهد شد. او در این سریال نقش صراف ثمین هدایت را بازی کرده است.


بغاض؛ یک آلمانی داعشی
مجموعه «دنیای شیرین» را به خاطر دارید؟ نقش پسر بزرگ خانواده را نوجوانی به نام علیرضا رئیسی بازی می‌کرد که پس از آن هم در چند فیلم و سریال تلویزیونی حضور داشت، اما این‌بار با بازی در سریال خانه امن فرصت تجربه تازه‌ای را پیدا کرده است که دراین‌باره به جام‌جم نکات مهمی را بیان کرد:
 پس از سال‌ها فرصتی مهیاشده که بتوانید یک نقش متفاوت را بازی کنید. در این باره توضیح می‌دهید؟
این سریال دو نقش کلیدی منفی دارد که به داعش پیوسته‌اند. یکی از آنها ایرانی و به نام سعید است و دیگری بغاض که من نقش بغاض را بازی می‌کنم. در واقع یک فرد آلمانی که به داعش پیوسته است؛ البته بغاض فارسی را یاد گرفته اما با لهجه صحبت می‌کند. من هم روی لهجه کار کردم تا بتوانم این نقش را برای بیننده‌ها باورپذیرتر بازی کنم.
 با توجه به نقشی که در این سریال دارید با زبان آلمانی آشنایی داشتید؟
نه اصلا آشنایی نداشتم، اما چند نفر آلمانی را دیده بودم که با لهجه صحبت می‌کنند و برایم جالب بود. با این حال روی این لهجه کار کردم. اتفاقا همین موضوع هم برایم جالب بود و از راهنمایی‌های کارگردان هم استفاده کردم.
 تا به حال تجربه بازی در نقش منفی را نداشتید؟
نه اولین تجربه‌ام بود و اتفاقا به دلیل چالشی که این نقش برایم ایجاد می‌کرد از حضور در این سریال و بازی در این نقش خیلی خوشحالم.
 اصولا پس از مجموعه دنیای شیرین در کمتر سریال تلویزیونی حضور داشتید. پس این سریال می‌تواند جایگاه خاصی در کارنامه کاری شما داشته باشد، این طور نیست؟
البته مدتی ایران نبودم و برای تحصیل خارج کشور سکونت داشتم. با این حال در سینما فعالیت داشتم اما سریال بازی نکرده بودم و این تجربه را به فال‌نیک می‌گیرم که بعد از سال‌ها فرصتی مهیا شد تا در یک سریال تلویزیونی و نقش منفی بازی کنم. من همیشه نقش منفی را دوست داشتم، چون برای بازیگر جای کار دارد. دوست داشتم کاراکتری خلق کنم که برای بیننده باورپذیر باشد و امیدوارم این اتفاق در پخش افتاده باشد.
 از همکاری و تعاملی که با کارگردان داشتید هم بگویید.
با احمد معظمی آشنایی و دوستی قدیمی داریم. سال 90 هم بلافاصله پس از این‌که به ایران برگشتم در اپیزودی از مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به کارگردانی ایشان بازی کردم. اما تجربه همکاری این چنینی که در سریال «خانه‌امن» دارم، برایم پیش نیامده بود. آقای معظمی روی میمیک و تیپ و رسیدن به این شخصیت خیلی به من کمک و راهنمایی کرد.
 چقدر قرار گرفتن در فضای امنیتی پلیسی برایتان جذاب بود؟
به‌جرات می‌توانم بگویم احمد معظمی یکی از بهترین اکشن سازهای ایران در حوزه تصویر است. شاید به همین دلیل است که چند سالی است چنین آثاری را برای تلویزیون و سینما می‌سازد. همین موضوع برای من خیلی جذاب بود که در چنین سریالی بازی کنم و چنین نقشی را داشته باشم. تعدد لوکیشن و بازیگر هم به جذابیت کار می‌افزاید؛ ضمن این‌که ما بخشی از سریال را در سرما در منطقه اورامانات کار کردیم اما از بازی در این سریال بسیار لذت بردم چون نقشی که بازی کردم از خودم خیلی دور بود و همچنین همکاری با آقای معظمی هم برایم جذاب بود که تا این حد به جزئیات اهمیت می‌دهد و نگاهش در فیلمسازی را هم خیلی دوست دارم. تجربه بازی در سریال امنیتی را هم نداشتم و همین نکته برای من بسیار اهمیت داشت.
با توجه به فضایی که قصه دارد و نوع کارگردانی آقای معظمی فکر می‌کنید مخاطبان تلویزیون تا پایان بتوانند سریال و شخصیت‌های قصه را همراهی کنند؟
فکر می‌کنم فیلم‌ها و سریال‌هایی که بر اساس واقعیت است، بیشتر موردتوجه بیننده‌ها قرار می‌گیرد. قصه این سریال هم که درباره داعش است و به هر حال در مقطعی داعش خیلی به ما نزدیک شده و وارد تهران شده بود. بنابراین داستانی که براساس وقایعی که رخ داده ساخته شود، قطعا موردتوجه مخاطبان قرار می‌گیرد؛ ضمن این‌که شاید به نکاتی در این سریال هم اشاره شده باشد که مردم نمی‌دانند. به همین دلیل مردم از سریال استقبال می‌کنند. بازیگران خوبی هم دارد و سکانس‌های اکشن جذابی هم در قصه است که باعث جذب مخاطب می‌شود.



سریال از زمان حال جلوتر است
احمد معظمی، کارگردان مجموعه‌های پرمخاطبی چون «سارق روح» و «ترور خاموش» که سال 97 توانست در جشنواره جام‌جم عنوان کارگردان برگزیده را برای سریال سارق روح دریافت کند، این‌بار تجربه سخت‌تر و پیچیده‌تری را با سریال خانه امن دارد که
در این‌باره به نکاتی اشاره کرده که می‌خوانید:
 می‌توان گفت که خانه امن سومین مجموعه از سه‌گانه ترور خاموش و سارق روح است.
خانه امن یک سریال متفاوت است اما می‌توان گفت که دنباله دو مجموعه قبلی است، چون هر سه مجموعه تکمیل‌کننده همدیگر هستند و با طراحی و با قلم مرتضی اصفهانی نوشته شده است. ایشان بارها سکانس‌های بسیاری از این سریال را بازنویسی کرد. یکی از جذابیت‌هایی که خانه امن دارد، پیچیدگی‌های بسیاری است که در قصه وجود دارد؛ ضمن این‌که قصه‌ها نو و به روز است که بخشی از آنها از ایده‌پردازی‌هایی است که آقای اصفهانی از واقعیت گرفته‌ و بسیار روی متن زحمت کشیده و وقت و انرژی بسیاری برای این مجموعه‌ها می‌گذارد. از طرفی تحقیقات و پژوهش‌هایی دارد که از چندسال قبل انجام داده و فکر نکنید که قصه را در عرض چند ماه یا یک سال نوشته است. این مجموعه حاصل سی چهل سال تجربه آقای اصفهانی است.
 پس بخش اعظمی از قصه‌ها و شخصیت‌ها بر اساس واقعیت است؟
بخشی از کار بر اساس اتفاقات واقعی است و بخشی از کار هم ایده‌ها و خلاقیتی است که در ذهن آقای اصفهانی و همکاران نویسنده‌اش شکل‌گرفته است. می‌خواهم بگویم ویژگی که مجموعه‌های جاسوسی امنیتی دارد این است که قصه‌های پرپیچ‌و‌خم دارد. فضاها به روز و نو و گاهی از زمان حال هم جلوتر است. اینها نکاتی است که در سریال‌هایی که نام آقای اصفهانی پشت آن باشد، هست.
 گاهی سریال‌ها در تدوین به مشکل برخورده و جذابیت‌شان را از دست می‌دهند. امیدوارم این اتفاق برای سریال شما نیفتد و همان‌طور که می‌گویید خروجی جذابی داشته باشد.
بله با شما موافقم گاهی تدوین به کلیت سریال لطمه وارد می‌کند اما این اطمینان را به شما می‌دهم که تدوینگر خوب و جوان و حرفه‌ای با ما همکاری داشته است.
 معمولا ساخت کارهایی از این نوع چندان کار راحتی نیست. چطور شده که مدام در این زمینه فعالیت می‌کنید و سازنده مجموعه‌های امنیتی جاسوسی شده اید؟
برای من ژانر بسیار جذابی است؛ ضمن این‌که من دینی دارم که دوست دارم با ساخت این دست سریال‌ها ادا کنم. من یا کارگردان‌هایی که علاقه‌مند به تجربه‌های سخت و پیچیده هستند، می‌توانیم در یک آپارتمان روی مبل لم بدهیم و بگوییم سه، دو، حرکت اما ترجیح می‌دهم کارهای جذاب و پیچیده بسازم. ترجیح می‌دهم اگر زنده بودم، ساخت کارهای ساده و آپارتمانی را برای 60 سالگی‌ام بگذارم.
 فکر می‌کنید با این سریال، دینی که گفتید را ادا کرده‌اید؟
امیدوارم این اتفاق افتاده باشد، چون من و همه همکارانم چه در جلوی دوربین و چه پشت دوربین تلاش کردیم که اتفاق خوبی را رقم بزنیم.
 سریال پایان‌بندی خوب و منطقی خواهد داشت یا مثل خیلی از کارگردان‌ها ترجیح داده‌اید پایان باز برایش در نظر بگیرید؟
البته ممکن است فاز دوم هم داشته باشد اما ترجیح می‌دهم در این باره حرفی نزنم تا مخاطبان خودشان با سریال تا پایان همراه شوند. امیدوارم مردم پایان‌بندی سریال را دوست داشته باشند.
 در چیدمان بازیگران هم سعی کرده‌اید متفاوت عمل کنید؟
اولا که من فکر می‌کنم تمام بازیگرانی که در این مجموعه حضور داشتند، درجه یک هستند، البته در این میان چند بازیگر جوان و با استعداد را هم معرفی کرده‌ایم. در کل من از حضور بازیگران این کار راضی هستم و به نظرم مناسب نقش‌هایی هستند که در این سریال بازی کرده‌اند.
 چه پیش‌بینی از استقبال مخاطبان از سریال دارید؟
به نظرم کاری که خوب و نو و به‌روز باشد را مردم دوست خواهند داشت. خودم هم به نسبت کارهای قبلی‌ام این مجموعه را بیشتر دوست دارم؛ ضمن این‌که مدیران سیمافیلم هم خیلی با ما همراهی کردند و پلان‌به‌پلان کار برایشان مهم بود.
 چقدر توانسته‌اید خشونت داعش را در قاب تلویزیون به تصویر بکشید؟
تا اندازه‌ای که قابل پخش باشد این کار را کرده‌ایم. همه اتفاقات سریال هم با هماهنگی و همفکری سیما رخ داده و از این‌نظر با هیچ مشکلی در پخش روبه‌رو نخواهیم شد.
 حساسیت‌هایی که این نوع کارها دارند، باعث‌شده برخی چیزها را نتوانید در سریال روایت کنید؟
 داستان ما حساسیت برانگیز است، اما مردم و دولت از آن استقبال خواهند کرد. یعنی به دنبال کوبیدن هیچ نهادی نیستیم و علیه کسی حرف نمی‌زنیم. به بحث داعش می‌پردازیم که برای مردم هم جذاب است، چون قصه در این حوزه کمتر ساخته شده و از این نظر می‌تواند آگاهی‌های جدیدی برای مردم به‌همراه داشته باشد.
 کرونا باعث نشده روی کارتان تاثیر منفی بگذارد و به دلیل برخی محدودیت‌ها تغییراتی را روی فیلمنامه و لوکیشن و بازیگران اعمال کنید؟
به هر حال ترس از این بیماری وجود داشت. با این حال ما مدام اصول بهداشتی را رعایت می‌کردیم و بچه‌ها هر دو هفته یک بار تست کرونا می‌دادند. اما قصه مان به قدری جذاب است و تیم هم جوان و با انگیزه، که سعی کردیم این شرایط تاثیر منفی روی کارمان نگذارد و خیلی هم به بیماری فکر نکنیم. تحت هیچ شرایطی از کیفیت کار کم نشد و با راهنمایی‌های آقای اصفهانی سعی می‌کردیم با کیفیت بالا کار کنیم. با این حال خانه امن جزو سخت‌ترین کارهایی است که من تاکنون ساخته‌ام. فکر می‌کنم چهار سریال سنگین را کنار هم قرار بدهید خانه امن حاصل شود.