روایت نجات آدم‌ها در حق حبس

روایت نجات آدم‌ها در حق حبس


مجموعه مستند «حق حبس» روایتی از نجات آدم‌هایی كه به دلیل عدم توانایی پرداخت جرایم مالی در زندان هستند، به تهیه‌كنندگی و كارگردانی فرزاد خوشدست در شبكه مستند تولید شد. به گزارش روابط‌عمومی شبك مستند، این مجموعه تولید جدید شبكه مستند سیماست و به‌زودی در پنج قسمت ۳۰دقیقه‌ای پخش خواهد شد.
خوشدست در این‌باره گفت: «از آنجا كه از حدود 10 سال قبل من در فضاهای مختلف مثل زندان و بازداشتگاه‌ها آثاری را در این‌باره ساخته و چنین جریانی را در تعامل با مجرمان مختلف تجربه كرده‌ام، آقای سلیم غفوری، مدیر سابق شبكه مستند كه در جریان كارهای قبلی‌ام بودند، به من پیشنهاد دادند این‌بار سراغ آدم‌هایی برویم كه به خاطر عدم توانایی پرداخت رقمی در زندان هستند.»
وی افزود: «اینها صرفا جرایم مالی مثل كلاهبرداری و... نیستند، بلكه خیلی از آنها افرادی هستند كه برای بخشودگی جرم‌شان دادگاه یا شاكی محكوم به پرداخت دیه و مبالغی برای آزاد شدن‌شان كرده است. حتی در بین آنها كسانی هستند كه به دلیل مهریه در زندان هستند و با چند سكه می‌توانند آزاد شوند. مواردی هم وجود داشت كه مجرم قتلی را مرتكب شده و شاكی بعد از پیگیری‌های زیاد راضی شده بود تا با پرداخت دیه رضایت دهد، البته بعضا این قتل‌ها غیرعمد یا تصادف و سانحه هستند.»