در المپیک حریف آسان معنا ندارد

گفت‌وگو با پیمان فخری، سرمربی تیم ملی شمشیر بازی ایران

در المپیک حریف آسان معنا ندارد


 شاگردان پیمان فخری، با هزار و یک آرزو به المپیک توکیو پا گذاشتند، یکی از آن آرزوها، مدال انفرادی المپیک بود، اما نشد. حتی عابدینی طلبکار از المپیک هم نتوانست‌. او در جدول ۱۶ تایی از پس ژیلاگی مجارستانی بر نیامد و حذف شد. علی پاکدامن با این‌که به جدول ۸ تایی رفت، اما به رغم بازی نزدیک با ژیلاگی نتوانست او را به زانو در‌آورد. با این حال پیمان فخری ناراحت نیست، چرا که می‌داند شاگردانش کم‌کاری نکرده‌اند. او حتی معتقد است:« بچه‌ها سه ‌شمشیرباز شاخ دنیا را حذف کردند.» حالا شاگردان فخری یک شانس دیگر در رقابت‌های تیمی دارند. آنها ساعت ۷ صبح فردا کارشان را با مسابقه ایتالیا برای مدال تیمی شروع می‌کنند.
 بعداز این‌که رویای مدال انفرادی المپیک محقق نشد، از فردا خوان سخت‌تر کارتان با شروع مسابقات تیمی شروع می‌شود.
ایتالیا حریف سختی است. اصلا در المپیک حریف راحت معنا ندارد و همه خوب هستند. از جمع شمشیربازان دنیا ۸ تیم برتر انتخاب شده‌اند که تیم ایران هم یکی از آنهاست.
 هنوز هم به مدال تیمی المپیک بعداز مسابقات انفرادی امیدواری؟
من با همه وجود امیدوارم اینجا بهترین اتفاق برای شمشیربازی رقم بخورد. هر چند حریف سرسختی داریم اما تیم من هم چیزی برای از دست دادن ندارد و با همه توانش مبارزه می‌کند.
 بعداز این اتفاق کار برای جمع و‌جور کردن آنها سخت نیست و چطور آنها را ریکاوری کردی؟
بچه‌ها روز بعد از مسابقات انفرادی استراحت کردند و فردا تمرین دارند. البته من برای آمادگی ذهنی و ریکاوری با هرکدام جداگانه صحبت کرده‌ام، هرچند جای نگرانی نیست و آنها  خودشان هم روحیه خیلی خوبی دارند و خیلی به نتیجه امیدوار هستند.
 بچه‌ها برای مسابقه انفرادی، بدشانسی آوردند؟
بچه‌ها عالی کار کردند، اما قرعه بچه‌ها در انفرادی، گروه مرگ بود، ولی آنها کم نگذاشتند و سه قهرمان جهان را حذف کردند که کار کوچکی نبود و سه شمشیرباز بزرگ شانس مدال را از گردونه خارج کردند. به هر حال مسابقه است، آن هم المپیک با شرایط خاصش.
 وضعیت  کتف مصدوم مجتبی چطور است؟
بالاخره کتفش آسیب را دارد و مصدومیتش برای امروز و دیروز نیست، چند سالی است که با او همراه است. مدتی دردش خیلی اذیتش کرد و روی روانش بود اما راه دیگری ندارد. اینجا آخرین شانس برای او‌ست.