رمان‌های سرد

حالا که بافتنی‌ها را دور خودتان پیچیده‌اید، دعوتید به خواندن 2 رمان سرد زمستانی

رمان‌های سرد

هروقت حرف از بافت و بافتنی می‌شود، آدم بی‌اختیار ذهنش می‌رود سمت یک پاییز سرد و کلبه کوچکی در میانه جنگل که پیرمرد و پیرزنی در آن روزگار می‌گذرانند و احتمالا خانم خانه شب‌ها روی صندلی چوبی گهواره‌ای خود می‌نشیند و با کتابی در بغل، بافتنی می‌بافد و وقت‌هایی که خستگی بر او چیره می‌شود، فنجان دمنوشی برای خود می‌ریزد و چند صفحه‌ای کتاب می‌خواند.
و مگر نه این که نویسنده‌های بزرگ هم در ابتدا با همین روزمرگی‌های زیبا، شروع به تخیل و نوشتن کرده‌اند و از دل نوشته‌هایشان، شاهکارهای ادبی دنیا بیرون آمد؟!
با حال و هوای این هفته هفتگ، تصمیم گرفتیم کتاب‌هایی از زن نابغه ادبیات جنایی، آگاتا کریستی را به شما معرفی کنیم و پیشنهاد بدهیم که حتما پاییز خود را هرچند با یک کتاب از او، شیرین و مهیج کنید؛ کتاب‌هایی که قطعا در این شب‌های نسبتا خنک، حال‌و هوایی گرم به زندگی‌تان می‌بخشد.

به طرف صفر
این کتاب با شب‌نشینی برخی از حقوقدانان مشهور شهر آغاز می‌شود.
در این محفل مارتیندال وکیل برجسته، روفوس لرد مشاور حقوقی دربار، آقای کلیور قاضی دیوان عالی و آقای تریفس مردی خبره و باتجربه حضور دارند و درباره یکی از مهم‌ترین پرونده‌های جنایی اخیر شهر صحبت می‌کنند.
آقای تریفس در میان مردم انگلستان بسیار مشهور و قابل‌احترام است. او حدود 80 سال
دارد و عضو یکی از مؤسسات حقوقی خیلی معروف است و از جریانات پشت‌پرده حوزه جرم‌شناسی اطلاعات زیادی دارد. موضوع صحبت آقای تریفس و سایر حقوقدانان در این محفل پرونده‌ای است که به‌تازگی در دادگاه جنایی مرکز مورد بررسی بوده است.
در این پرونده قتل، قاتل تبرئه می‌شود و تعجب همه افراد را برمی‌انگیزد. ماجرای این پرونده قتل و مواجهه آقای تریفس با نامه‌ای عجیب پس از این شب، داستان جنایی و رازآلود کتاب «به طرف صفر» نوشته آگاتا کریستی را شکل می‌دهد.

 قتل راجر آکروید
کتاب «قتل راجر آکروید» داستانی کارآگاهی از آگاتا کریستی است که اولین‌بار در ژوئن 1926 در انگلستان منتشر شد. این اثر سومین رمانی است که هرکول پوآرو، کارآگاه تخیلی بلژیکی به‌عنوان کارآگاه اصلی داستان حضور دارد.
در سال 2013 این داستان از سوی انجمن نویسندگان داستان‌های جنایی انگلیس به‌عنوان بهترین رمان جنایی که تاکنون به نگارش درآمده است،
انتخاب شد.
کتاب قتل راجر آکروید یکی از شناخته‌شده‌ترین و جنجالی‌ترین رمان‌های کریستی است که به‌نوبه خود از پیچ‌وتاب خلاقانه‌ای برخوردار است. این کتاب از سوی هوارد هایکرافت در لیست تأثیرگذارترین رمان‌های جنایی که تاکنون نوشته شده است، قرار گرفته و در زندگینامه کوتاه کریستی به‌عنوان شاهکار این نویسنده معرفی شده است. آگاتا کریستی این اثر را طی چندین فصل به نگارش
 درآورده است.
داستان کتاب قتل راجر آکروید با مرگ خانم فرارز آغاز می‌شود. جمعه هفدهم سپتامبر جیمز، دکتر برجسته شهر به خانه خانم فرارز می‌رود و پس از معاینه می‌گوید احتمالا بر اثر خوردن زیاد ورونال مرده است. کارولین خواهر جیمز این تشخیص را قبول نمی‌کند و معتقد است خانم فرارز خودکشی کرده است. خانم فرارز، مجرد، ثروتمند و جوان بود و یک سال پیش همسرش را از دست داد.  کارولین معتقد است او سال گذشته همسرش را کشته و به‌دلیل پشیمانی خودکشی کرده است. ماجراجویی دکتر جیمز و اتفاقات عجیب و اسرارآمیز دیگر در دهکده کینگز آبوت داستان خواندنی و پرکشش قتل راجر آکروید نوشته آگاتا کریستی را شکل می‌دهد.