رونمایی از بارسای ژاوی

دربی کاتالونیا، حساس‌ترین بازی این هفته لالیگا

رونمایی از بارسای ژاوی



وقتی ژاوی هرناندز در سال 2015 و بعد از 17 سال بارسلونا را ترک کرد، کلی جام و افتخار در کوله‌پشتی‌اش دیده می‌شد. او بعد از 505 بازی برای آبی اناری‌ها، هشت قهرمانی در لالیگا و چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده بود. خیلی‌ها همان موقع می‌گفتند ژاوی روزی به نیوکمپ باز خواهد گشت اما این بار در قامت سرمربی. اما شماره 6 تکرارنشدنی بارسا تصور نمی‌کرد در شرایطی به نیمکت تیم محبوبش برسد که خیلی‌ها از او انتظار معجزه در این تیم داشته باشند.
او حدود دو هفته پیش و قبل از شروع تعطیلات فیفا‌دی جانشین رونالد کومان شد که تیمش بعد از گذشت 12 هفته از لالیگا، فقط در چهار بازی پیروز بود و حالا با ‌17 امتیاز در رده نهم جدول است. این تیم در چهار بازی اخیر خود هرگز طعم پیروزی را نچشیده که در این میان باخت به رئال مادرید در ال کلاسیکو و شکست مقابل تیم تازه صعود کرده رایو وایه‌کانو، از جمله نتایج بد کومان بوده است. اگر هم بخواهیم عملکرد این تیم در تمامی رقابت‌ها را حساب کنیم، به پنج پیروزی در 15 بازی در تمامی رقابت‌ها می‌رسیم. علاوه بر این، شکست مقابل بایرن‌مونیخ و بنفیکا در لیگ قهرمانان را نیز باید به این نتایج اضافه کرد.
این تیم در چنین شرایطی مقابل همشهری‌شان اسپانیول قرار می‌گیرد و که این فصل دوباره به لالیگا برگشته و حالا امتیازش با بارسلونا مساوی است. این تیم در هفته‌های گذشته، روند نسبتا رو به رشدی داشته و از هشت بازی اخیرش، 14 امتیاز به دست آورده است. در حالی که بارسلونا در پنج بازی آخرش در لالیگا فقط یک برد به دست آورده، اما شاگردان ویسنته مورنو در این مدت سه بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.
با تمام این اوصاف، ژاوی خیلی خوب می‌داند که اولین بازی و آن هم داربی منطقه کاتالونیا، چقدر می‌تواند برایش مهم باشد. بر همین اساس بود که  لوئیز ماسکارو، خبرنگار اسپورت کاتالونیا خبر داد که ژاوی پیش از این دیدار با تک‌تک بازیکنانش جلسه داشته است. در این میان گفته می‌شود که یکی از جلسات مهم، جلسه کلیدی ژاوی با جرارد پیکه بود. ژاوی با هم‌تیمی سابق خود جلسه‌ای گذاشت و از او درخواست کرد تا در این لحظات مهم، تیم را کمک کند و احساس مسؤولیت داشته باشد. پیکه یکی از مهره‌های تاثیرگذار در رختکن بارسلوناست و ژاوی می‌داند به او نیاز پیدا خواهد کرد. ژاوی بر این باور است که پیکه بهترین مدافع تیمش است و می‌تواند نقش محوری و فرماندهی خود را در تیم پیدا کند.