«بابا آدم» در چهارسو

«بابا آدم» در چهارسو


 «بابا آدم پای دیوار بلا نشسته و یه نفس بچه شو صدا می‌زنه، اونقدر آجر خورده تو سرش که به گرفتن جنازه پسرش هم رضایت داده و...».
این خلاصه داستان نمایش «بابا آدم» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج است که از شامگاه بیست‌و‌ششم آبان ماه اجرای خود را در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر آغاز کرده.
لیلی عاج، البته از جمله نویسندگان و کارگردانان تئاتر است که نامی آشنا برای مخاطبان تئاتر محسوب می‌شود. او که پارسال با نمایش کجایی ابراهیم در جشنواره تئاتر فجر حضور داشت، طی سال‌های گذشته با نمایش‌هایی چون خواب زمستانی، قند خون و کمیته نان توانسته خود را به‌عنوان یک کارگردان قدر در تئاتر ثابت کند.
نمایش بابا آدم که چند روزی است ساعت 18 و 30 دقیقه به مدت 80 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان روی صحنه می‌رود، از تهیه‌کننده شناخته‌شده‌ای به نام امیرحسین شفیعی بهره می‌برد. همچنین جواد پورزند، الهام شعبانی، حمید محمدی، سید‌جواد حسینی، شهروز آقایی‌پور، مهتاب محسنی، سیامک زین‌الدینی، رضا جوشنی و رامین قربانی از بازیگران این تئاتر هستند که به ترتیب روی صحنه می‌روند.  
اجرای این اثر نمایشی در حالی است که نحوه فروش بلیت و حضور تماشاگران در تالارهای نمایشی با در نظر گرفتن ظرفیت ۵۰ درصدی تالارها و موارد مربوط به فاصله‌گذاری بر‌اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی ناشی از شیوع کرونا صورت می‌گیرد.
 در سالن‌های دیگر مجموعه تئاتر‌شهر هم نمایش‌های «بانوی محبوب من» به کارگردانی گلاب آدینه در تالار اصلی و «بیماری خانواده میم» به کارگردانی سروش طاهری در تالار سایه، میزبان مخاطبان تئاتر هستند.
بیماری خانواده میم به نویسندگی فائوستو پاراویدینو و کارگردانی سروش طاهری و تهیه‌کنندگی عباس علیرضا هم که از روز چهارشنبه نوزدهم آبان ماه در تالار سایه اجرای خود را آغاز کرده، کماکان به اجرای خود ادامه می‌دهد. این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت ۱۹ و 30 دقیقه به مدت زمان ۸۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود، باوجود اجرای محدود به‌دلیل کرونا از همان روز اول اجرای عمومی با استقبال خوب مخاطبان تئاتر مواجه شده.
خبر دیگر برای علاقه‌مندان به تئاتر این است که نمایش «علاقه‌مندی چنان است که... بازجویی» به نویسندگی و کارگردانی میلاد اردوبادی و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان تا شنبه 6 آذر کماکان در سالن صنوبر پردیش تئاتر شهرزاد روی صحنه است. در این نمایش اشعار شاعرانی چون مولوی، شاملو، براهنی، بهرامیان و رحمانی خوانده می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پردیش شهرزاد در ساعت ۱۸ و به مدت زمان ۷۰ دقیقه از آن دیدن کنند.
 کمی آن‌طرف‌تر در تماشاخانه ایرانشهر نمایش «ژپتو» به نویسندگی و کارگردانی اوشان محمودی هم روزهای آخر اجرا را سپری می‌کند. ژپتو که پیش از این با نام پاپ ژپتو در بیست‌و‌سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی شرکت کرده بود در هفت بخش از هشت بخش این جشنواره کاندیدای تندیس شد و اکنون فرصت خوبی برای علاقه‌مندان به تئاتر است که از آن دیدن کنند.
در خلاصه این نمایش می‌خوانیم که پینوکیو هیچ‌وقت یک عروسک نبود و حتی ژپتو نه نجار بود نه عروسک‌ساز، اون فقط یه پدر... نه نه! یه بابا.. اونم نه، اون یه انسان معمولی با عادتی خاص بود که... نمایش ژپتو تا ۸ آذر ماه ساعت ۱۸ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.