عددخبر

عددخبر

80 درصد
سوخت شناورها، یارانه‌ای شد
حسین عباس‌نژاد، مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان: علاوه بر شناورهای تندرو، دو کشتی با ظرفیت پذیرش بیش از ١٠٠٠مسافر آماده راه‌اندازی خط دریایی مسافری بندر کیش- بندر حمد و بندر بوشهر- بندر حمد در قطر هستند. با‌ مصوبه هیات وزیران از این پس سوخت شناورهای مسافری به‌صورت ٨٠ درصد یارانه‌ای و ٢٠ درصد بانکرینگ تامین می‌شود و ساز و کار اجرای این مصوبه آماده است. این اقدام در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر بوده و امیدواریم شرکت نفت هر‌چه زودتر اقدامات مورد نیاز را انجام دهد. هر لحظه آماده برقراری خط دریایی بین بندر حمد در قطر هستیم اما مشخص نیست برای بازی‌های جام‌جهانی این خط فعال شود. قیمت‌ بلیت هنوز نهایی نشده چرا که قیمت‌های تعیین شده با تخفیفات بندری که قطر برای شناورهای ایرانی در‌نظر گرفت، تغییر کرد و‌ در حال تعیین قیمت نهایی بلیت خط دریایی تا قطر هستیم‌.

92 درصد
چک‌ها وصول شد
طی شهریور ۱۴۰۱، در سامانه چکاوک بیش از 6.7میلیون فقره چک به ارزش حدود 3.351هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 4.9درصد و 3.4درصد کاهش نشان می‌دهد.از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله‌شده در شهریور به ترتیب 91.8درصد و 89.5درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول‌شده در ماه قبل از آن(مردادماه) به ترتیب معادل 90.9درصد و 88.6درصد بوده است. همچنین این نسبت در ماه مشابه سال قبل به ترتیب برابر 90.3درصد و 87.4درصد بوده است. شاخص نسبت چک‌های برگشتی به چک‌های مبادله‌ای در شهریور۱۴۰۱ به لحاظ تعدادی، 8.2درصد بوده که این شاخص در ماه قبل عدد 9.1درصد را نمایش می‌دهد. همچنین این شاخص به لحاظ مبلغی 10.5درصد بوده و در ماه قبل عدد 11.4درصد را نمایش می‌دهد.

50 هزار راس
دام سبک صادر شده است
دو ماه از ابلاغ مصوبه آزادسازی صادرات دام زنده می‌گذرد و تاکنون بنابر اعلام فعالان صنعت دامپروری ۵۰ هزار راس دام سبک صادر شده و هیچ دام سنگینی نیز صادر نشده است.
افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور، آخرین وضعیت صادرات دام سبک را تشریح کرد و گفت: حدود ۵۰هزار راس دام سبک‌ طی یک ماه گذشته از کشور خارج و صادر شده است. احمد مقدسی‌، رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران  نیز در تشریح آخرین وضعیت صادرات دام سنگین گفت: به‌دلیل این‌که عوارض صادراتی دام سنگین کیلویی ۱۶هزار و ۷۰۰ تومان است. صادرات رقابت‌پذیری خود را از دست داده و تاکنون هیچ دام سنگینی صادر نشده است. این عوارض در مجلس تصویب شده و در قانون بودجه نیز آمده است که باید برای حذف آن در مجلس تصمیم‌گیری شود تا صادرات دام سنگین نیز آغاز شود./ ایسنا