بدون تیتر

بدون تیتر

 نرخ رشد نقدینگی(12ماهه) از 40.5درصد در پایان شهریور پارسال به ۳۵درصد در پایان شهریور۱۴۰۱ کاهش یافته و رشد پایه پولی در 12ماهه منتهی به شهریور ماه سال ۱۴۰۱ هم 33.1درصد بوده است.

 با اعمال تعرفه‌های تنبیهی و تشویقی برای مصرف برق تابستان، قبض هشت میلیون مشترک رایگان شد. پاداش ۱۳۵۷میلیارد تومانی به حساب قبوض مشترکان خوش‌مصرف پرداخت و در مجموع در بخش خانگی ۳۱۴۹ گیگاوات ساعت برق صرفه‌جویی شد.

 بانک مرکزی ابلاغ کرد: قراردادهای تسهیلات بانکی به‌صورتی تنظیم شود که به بانک‌ها این اختیار داده شود تا درصورت سررسید و نپرداختن مطالبات مستقیم بانک از مشتری، بدهی از حساب‌های انفرادی، اموال و اسناد او و ضامنش نزد بانک برداشت شود.

 مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، از رفع بخشی از مشکلات ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر خبر داد و گفت: با کمک دستگاه‌های اجرایی و اخذ تعهد مالی، نیمی از نهاده‌های دامی از بنادر آزاد شده است.

 طبق پیش‌بینی وزارت صمت، به‌زودی نخستین سری خودروهای خارجی وارد کشور شده و تا پایان سال نیز حدود 70هزار دستگاه در داخل کشور عرضه خواهد شد.

 مکزیک با نپذیرفتن محصولات تراریخته وارداتی از آمریکا با کشاورزان خارج از کشور قرارداد تولید محصولات غیرتراریخته می‌بندد تا از آنها وارد کند.