تلنگر

تلنگر

صحنه‌سازی برای فرار از مجازات همسرکشی
مرد جوان بعد از قتل همسرش قصد داشت با صحنه‌سازی از مجازات فرار کند اما تیزهوشی کارآگاهان راز جنایت را فاش کرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، عصر روز چهارشنبه گذشته مردی در تماس با پلیس110 از قتل همسرش به دست افراد ناشناس خبر داد. پس از این تماس تیمی از ماموران همراه بازپرس جنایی ساوجبلاغ استان البرز در محل قتل در حوالی کردان حاضر شدند.  جسد زن 22 ساله در گوشه‌ای از پذیرایی افتاده بود و آثار ضرب و جرح روی بدنش وجود داشت. وسایل خانه نیز به هم ریخته بود.  تیم جنایی در نخستین گام به تحقیق از شوهر مقتول پرداخت که اومدعی شد: «صبح وقتی به محل کارم می‌رفتم مورد مشکوکی را در اطراف خانه ندیدم. عصر وقتی به خانه برگشتم متوجه به‌هم ریختگی وسایل و قتل همسرم شدم. فرد یا افرادی با ورود به خانه همسرم را به قتل رسانده‌اند.»
ماموران به بررسی محل قتل پرداخته و متوجه شدند آثاری از ورود به زور روی در و پنجره خانه وجود ندارد و قاتل به راحتی توانسته وارد خانه شود. همچنین سرقتی از آنجا انجام نشده و قتل با انگیزه اختلاف یا انتقام رخ داده است. تحقیق از خانواده مقتول و همسایه ها هم نشان داد این زوج با هم اختلاف‌داشتند. 
با کشف این سرنخ‌ها‌، تیم جنایی به بازجویی از همسر مقتول پرداخت که او سرانجام به قتل اعتراف کرد و گفت: « به دلیل سوء‌ظن و اختلافی که با همسرم داشتم با او درگیر شدم و کتکش زدم. وقتی به خودم آمدم او مرده بود. از خانه بیرون رفتم و چند ساعت بعد برگشتم و با صحنه‌سازی طوری وانمود کردم که او وقتی من بیرون بودم به قتل رسیده است.» 
متهم پس از اعتراف به قتل با قرار قانونی روانه بازداشتگاه شد و تحقیقات درباره انگیزه‌اش از قتل ادامه دارد.

مرگ مرد 45ساله در آتش‌سوزی عمدی
جسد مرد 45ساله در آتش‌سوزی خانه‌ای در غرب تهران کشف و پلیس را در برابر معمای یک پرونده جنایی قرار داد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد شنبه مرد جوانی متوجه آتش‌سوزی در طبقه هفتم ساختمان محل زندگی‌اش در غرب تهران شد و با داد و فریاد، همسایه‌های دیگر را خبر کرد. در ادامه با تماس اهالی، آتش‌نشانان و ماموران کلانتری باغ‌فیض در محل حاضر و با شکستن در و ورود به خانه شعله‌های آتش را خاموش کردند. براثر آتش‌سوزی، وسایل داخل خانه به‌طور کامل سوخته بود. جسد مردی 45ساله که برادر صاحبخانه بود هم روی تختخواب سوخته‌ای در پذیرایی پیدا شد. با کشف جسد، موضوع به قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی  بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. 
او همراه تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران به محل اعزام شدند. این درحالی‌بود که کارشناسان آتش‌نشانی اعلام کردند آتش‌سوزی به‌طور عمدی رخ داده است. بازپرس جنایی به تحقیق از همسایه‌ها پرداخت و معلوم شد مرد فوت‌شده و برادرش با هم اختلاف و درگیری داشتند. مرد 45ساله پیش از این یک‌بار رگ دستش را زده بود که با کمک همسایه‌ها از مرگ نجات پیدا کرد. 
قرار شد از برادر مرد فوت‌شده و بقیه اعضای خانواده‌اش هم تحقیقات انجام گیرد تا مشخص شود خودش خانه را به عمد آتش زده یا این‌که فردی در این ماجرا دخیل بوده است. علاوه‌برآن فیلم دوربین مداربسته ساختمان و اطراف آنجا را نیز بازبینی کنند تا ابعاد این آتش‌سوزی مرگبار فاش شود. 
پرونده آتش‌سوزی مرگبار در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران در دست بررسی است.