میزخبر

میزخبر

روند افزایشی قیمت گوشت قرمز
علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در تشریح آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز، گفت: قیمت گوشت از اواسط هفته گذشته روند افزایشی داشته، زیرا دام زنده در شهرستان‌ها نیز گران شده است. طبیعتا هر مقدار که قیمت دام زنده افزایش یابد، گوشت هم به تبع آن گران می‌شود.
وی در پاسخ به این‌که برخی از دامداران می‌گویند، افزایش قیمت گوشت قرمز و دام زنده تناسبی با یکدیگر ندارد و چون قیمت دام زنده از اسفند سال گذشته افزایش چندانی نداشته، گوشت قرمز هم نباید در این حد گران شود، گفت: دام زنده سبک در شهرستان کیلویی ۸۰ هزار تومان شده‌ و چنین چیزی که می‌گویند، درست نیست.رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اضافه کرد: امروز گوشت قرمز در میدان بهمن برای مغازه‌داران کیلویی ۱۷۵ تا ۱۸۰ هزار تومان هزینه در پی داشته و مغازه‌دارها نیز می‌توانند این گوشت را با اعمال سود متعارف ۱۰ تا ۱۲ درصدی خود، به فروش برسانند.

وام ۲۰۰میلیونی مسکن روستایی
بر‌اساس مصوبه هیأت وزیران، سقف فردی تسهیلات از ابتدای سال 1401 با رعایت مقررات ملی ساختمان برای حداقل 200 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، مبلغ 200 میلیون تومان برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی (در مجموع به مدت 20 سال) تعیین می‌شود.وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بر‌اساس معیارهای شدت ضریب محرومیت، بالاتر بودن جمعیت نسبی و نسبت خانواده‌های دچار بدمسکنی، روستاهای هدف را انتخاب و اشخاص مشمول با اولویت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به بانک عامل معرفی شوند.در صورت درخواست متقاضی، بانک عامل سند مالکیت واحد روستایی در حال بهسازی و نوسازی را به‌عنوان وثیقه و ضمانت دریافت تسهیلات دریافت می‌کند.

بدون تیتر
درحالی که حدود یک ماه از ورود آیفون ۱۴ به کشور می‌گذرد، همچنان امکان رجیستری این تلفن همراه وجود ندارد؛ اتفاقی که گمرک دلیل آن را عدم فعال‌سازی پرداخت حقوق و عوارض گمرکی در سیستم مربوط عنوان کرده است.

بانک مرکزی پیش‌نویس سند ریال دیجیتال را منتشر کرده که در آن یکی از اهداف خود از انتشار این پول را فعال‌سازی و گسترش ظرفیت برنامه‌پذیری پول در ذیل کارکردهای اقتصاد دیجیتال اعلام کرده است.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمن برای از بین بردن اعتماد کاربران به سرمایه‌های داخلی، گفت که دشمن بیشترین توان خود را بر این حوزه متمرکز کرده است و با اقدامات کوری مانند حملات «منع خدمت توزیع‌شده» (DDOS) تا ترور اجتماعی و تخریب پلتفرم‌های ایرانی به‌دنبال ناکارآمد و ناامن جلوه دادن این پلتفرم‌هاست.

وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه‌ای از افزایش۱۰درصدی حقوق کارکنان بانک‌های دولتی به‌دنبال پیگیری جدی این وزارتخانه و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای نیمه دوم امسال خبر داد.

در حال حاضر میزان بیابان‌زایی در سال حدود یک‌میلیون هکتار و فعالیت‌های مقابله‌ای بیابان‌زدایی ۳۰۰‌هزار هکتار برآورد می‌شود؛ عباس نوبخت، دبیر کارگروه ملی مقابله با بیابان‌زایی این هشدار را داد و گفت: متاسفانه تخریب سه برابر از عملکرد ما پیش افتاده است.

عباس نوری، مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان «رویکرد اصلی ما مردمی‌سازی استاندارد و تحول در سازمان ملی استاندارد است»، گفت: فشارها هیچ اثری بر تصمیمات سازمان ملی استاندارد ندارد به‌نحوی که این موضوع در خودرو خودش را نشان داد.

قیمت گازوئیل برای تحویل در ماه نوامبر در آمریکا 33‌درصد افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود باز هم بالاتر برود.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت با بیان این‌که خودروی اقتصادی داخلی نیمه دوم1402 وارد بازار می‌شود‌ و سالانه 300هزار دستگاه تولید خواهد شد، گفت: نمی‌توان زمان مشخصی را برای واردات خودرو تعیین کرد اما تلاش می‌کنیم 90هزار دستگاه خودروی وارداتی تا پایان امسال وارد کشور شود.