قصه‌های‌جذاب شهاب

چیزهای جالبی که درباره گلزن ایرانی پوشکاش نمی‌دانید

قصه‌های‌جذاب شهاب

ظاهرا میل کی‌روش به فوتبال رو به پیشرفت مجارستان نیست که ستاره ایرانی پوشکاش را در لیستش قرار نمی‌دهد. حرف از شهاب زاهدی است، فوتبالیستی که پستی و بلندی‌های زیادی را طی کرده، حالا یک فوروارد خوب و اثرگذار در اوکراین جنگ‌زده و حالا مجارستان به حساب می‌آید. شهاب زاهدی سال‌ها قبل در پرسپولیس بازی می‌کرد. بعد از خبر شوم دوپینگش، دو سال از فوتبال به دور بود. وقتی برگشت، سر از ایسلند درآورد. در ادامه به باشگاه سوون سامسونگ کره‌جنوبی ملحق شد و آن اتفاقات عجیب برایش افتاد: «قرارداد بستیم ولی قراردادم را یکطرفه فسخ کردند. هنوز نمی‌دانم چرا آن اتفاق عجیب افتاد.»

می‌گویند؛ خدا گر زحکمت ببندد  دری، ز رحمت گشاید در دیگری. برای شهاب این حکایت، عجیب شیرین بود: «بعد از کره، اتفاق عجیب دیگری افتاد. مربی المپیک دونتسک من را خواست. حالا بگویید چطوری؟» قصه قصه‌ای جالب است. شهاب خودش بهتر تعریف می‌کند: «مدیر برنامه‌ام به من گفت در سایت لینکدین برای خودت پروفایل درست کن. فیلم بازی‌هایت را می‌گذاریم. تست کن، بد نیست. من هم این کار را کردم. یکجورهایی معجزه شد. نگو مربی المپیک دونتسک صفحه‌ام را دیده بود. پیام دادند که تو را می‌خواهیم. به تمرین بیا.»  رفتن همانا و پوشیدن پیراهن یکی از مطرح‌ترین تیم‌های اوکراین همانا. درخشش در این باشگاه و زدن 11 گل و ساختن چند گل دیگر، زوریا را مشتری پر و پا قرص شهاب کرد: «خب با باشگاه اختلافاتی وجود داشت. زوریا من را می‌خواست و اللهیار هم آنجا بود. دوست داشتیم کنار هم باشیم. سرانجام این انتقال انجام شد و دوران خوبی کنار هم داشتیم. زوج پرسپولیسی و استقلالی بودیم...»  شروع جنگ در اوکراین، شهاب را در مسیر تازه‌ای قرار داد. برای ادامه فوتبال به مجارستان رفت و حالا پیراهن پوشکاش را به تن می‌کند: «امکانات اینجا باورکردنی نیست. اول برای آمدن به مجارستان، در شک و تردید بودم. وقتی به باشگاه رسیدم و امکانات را دیدم گفتم عجب، همین‌جا قرارداد می‌بندم.» 
نیم‌فصل خوب با پوشکاش و حالا فصلی که برای شهاب خوب پیش رفته است: «14 بازی در جام حذفی و لیگ کرده‌ام. هفت گل زده‌ام. سه پاس گل هم داده‌ام. تا اینجا بد نبوده ولی من راضی نیستم و می‌خواهم بهتر و بهتر شوم.» 
نگاهی جزئی‌تر به عملکرد شهاب بیاندازید؛ اولین گل هفته پنجم دقیقه 88 مقابل دبرشنی و کسب یک امتیاز برای تیمش. هفته هفتم و دوباره یک گل تساوی دیگر. شهاب باز هم برای تیمش یک امتیاز گرفت، این بار مقابل تیم قدرتمند واشاش. هفته نهم و باز هم یک گل یک امتیازی. دقیقه57 برابر مول‌فهیر. اوج کار شهاب اما هفته سیزدهم بود. ورود به عنوان بازیکن تعویضی و زدن دو گل در 10دقیقه. دو گلی که بازهم یک امتیاز برای تیمش داشت. مربی اوپست هم احتمالا از دیدن گل دوم شهاب، تعجب کرده بود. موقعیتی عجیب و یک ضربه سر عجیب‌تر. انگار فقط شهاب می‌توانست آن توپ را گل کند: «(خنده) من عاشق زدن چنین گل‌هایی هستم.»  شهاب امسال در چهار مسابقه مانع از شکست تیمش شده و این برای باشگاه ارزش زیادی دارد. دو بار هم در جام حذفی گلزنی کرده که این هم خوب است. البته سه پاس گل زاهدی را هم نباید فراموش کرد. شهاب می‌گوید: «امسال در پوشکاش نوک بازی کرده‌ام. در زوریا گوش چپ و راست هم بودم ولی اینجا راحت‌ترم. خدا را شکر شرایط تیم خوب است. هر هفته جزو سه تیم اول هستیم و معمولا با رقبا یک اختلاف تفاضل داریم یا نهایتا یک یا دو امتیاز. برنامه همه ما این است که نیم‌فصل اول را تمام کنیم و نیم‌فصل دوم با قدرت بیشتری برگردیم. سه بازی دیگر تا پایان نیم‌فصل اول داریم.» 

تیم‌ملی
شهاب و تیم‌ملی؛ دور و نزدیک. در دوران حضور اسکوچیچ، زاهدی به تیم‌ملی رسید ولی در دوران کی‌روش نه: «خب من همیشه یک هدف دارم. از بازی لذت ببرم و هر روز بهتر شوم. اگر به تیم‌ملی رسیدم که افتخار است، وگرنه دوباره تلاش می‌کنم بهتر شوم.»