آتش‌سوزی گسترده در شهرک‌صنعتی‌مبارکه

آتش‌سوزی گسترده در شهرک‌صنعتی‌مبارکه

آتش‌سوزی وسیع واحد صنعتی تولید مواد شیمیایی در شهرک صنعتی مبارکه، خسارت سنگینی به بار آورد و باعث مسمومیت 15نفر‌شد.

فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در تشریح این آتش‌سوزی و عملیات آتش‌نشانان برای مهار آتش گفت: ساعت 10 و 30 دقیقه صبح یکشنبه آتش‌سوزی در واحد صنعتی تولید مواد شیمیایی«آرادصنعت» که در زمینه ساخت انوع روغن موتور و مواد نفتی فعالیت داشت به آتش‌نشانی گزارش شد. آتش‌سوزی در شهرک صنعتی مبارکه استان اصفهان رخ داده بود که در این شهرک، 400 واحدصنعتی فعالیت داشتند.  
 وی افزود : 25 گروه عملیاتی و امدادی خنک‌سازی در مخازن اطراف آن را انجام دادند تا آتش‌سوزی به نقاط دیگر سرایت نکند. در اطراف محل حادثه مخازن هزار متر مکعبی هیدروکربن، روغن و تینر وجود داشت. برای مهار این آتش‌سوزی، نیروهای آتش‌نشانی از شهرداری‌های تمام شهرهای استان از جمله اصفهان، بهارستان، شاهین‌شهر، زیباشهر، کرکوند، فلاورجان، فولاد مبارکه و دیگر شهرها به محل اعزام شدند. همچنین افراد حاضر در کارخانه‌های اطراف تا شعاع ۲۰۰ متری از محل کارشان خارج شدند. همه کارگران کارخانه در سلامت به سر می‌برند. در ادامه این عملیات آتش‌سوزی مهار شد. 
همچنین اورژانس اصفهان نیز اعلام کرد در این حادثه ۱۰ نفر مصدوم شدند. پنج‌نفرشان دچار دودگرفتگی شده بودند که سرپایی درمان و پنج نفر دیگر هم با انتقال به بیمارستان محمد رسول‌ا...(ص) مبارکه بستری شدند. 
این در حالی است که منصور شیشه‌فروش‌، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مصدومیت ۱۵ نفر از کارگران در حادثه آتش‌سوزی شرکت آراد صنعت در شهرک صنعتی مبارکه به دلیل استنشاق مواد شیمیایی خبر داد.