تلنگر

تلنگر

پرداخت دیه؛ تاوان ارتباط پنهانی
مرد جوان که پس از ارتباط پنهانی با زنی، در مرگ شوهر او نقش داشت به پرداخت دیه محکوم شد. 
به گزارش خبرنگار جام‌‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از 20 فروردین سال 97 و با گزارش ناپدیدشدن مرد‌میانسالی به نام حمید آغاز شد. همسر حمید با مراجعه به ماموران گفت: «صبح وقتی از خواب بیدار شدم از همسرم خبری نبود. تلفن‌همراهش را در خانه جا گذاشته بود. تا غروب منتظرش ماندم اما خبری از او نشد. به دلیل این‌که بیماری قلبی داشت احتمال دادم برای ورزش بیرون رفته و حالش بد شده است. به بیمارستان‌ها سر زدم اما او را پیدا نکردم. به همین دلیل تصمیم گرفتم برای یافتن او از پلیس 
کمک بگیرم.»چند روز بعد از این گزارش جسد حمید زیر نخاله‌های ساختمانی در حوالی شهر پردیس استان تهران پیدا شد. آثاری از درگیری روی بدنش دیده نمی‌شد و لباس هم به تن نداشت.با شکایت خانواده حمید، تحقیقات ادامه پیدا کرد و ماموران متوجه رابطه همسر حمید با مردی جوان شدند. نسیم در روز چندین پیامک به این مرد داده بود که از ارتباط پنهانی آنها حکایت داشت.مرد جوان به نام امین دستگیر اما در تحقیقات منکر قتل شد و گفت: «من و همسر حمید چند سالی است که ارتباط داریم و روز حادثه به مقابل خانه‌شان در مرکز شهر تهران رفته بودم که حمید مرا دید و بحث کردیم. فقط ضربه‌ای به سینه‌اش زدم که نقش بر زمین شد و فوت کرد. بعد هم از ترس جسدش را در حاشیه پردیس رها کردم.»
به این ترتیب برای امین به اتهام قتل و برای نسیم به اتهام معاونت در قتل کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. 
​​​​​​​در جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری اولیای دم درخواست قصاص امین را مطرح کردند. امین هم وقتی در جایگاه قرار گرفت، گفت: «آن روز به مقابل خانه نسیم رفته بودم که با حمید روبه‌رو شدم. او روی زمین افتاده بود. ترسیدم و سوار ماشین‌اش کردم. وقتی فهمیدم مرده، جسدش را در حاشیه شهر رها کردم. چند روز بعد نسیم با من تماس گرفت و ادعا کرد همسرش با ضربه چاقو مرده و ترسیدم قتلش گردن من بیفتد. به همین دلیل بعد از دستگیری، ابتدا منکر همه چیز شدم.»
در ادامه، نسیم در جایگاه قرار گرفت و منکر اطلاع از مرگ همسرش شد و گفت: «قبول دارم با امین ارتباط داشتم اما نقشی در مرگ همسرم نداشتم.»پس از آخرین دفاع متهمان، قضات وارد شور شده و قتل را شبه‌عمد تشخیص داده و امین را به پرداخت دیه محکوم کردند. نسیم هم از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد. قضات هنوز درباره اتهام ارتباط پنهانی متهمان 
تصمیم‌گیری نکرده‌اند.

قتل 2 مرد در مرخصی از زندان 
دو زندانی هنگام مرخصی در منطقه منزلاب شهرستان زاهدان هدف شلیک گلوله قرار گرفتند و کشته شدند. 
سرهنگ خدارحم فروغی، سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان استان سیستان‌و‌بلوچستان به ایسنا گفت‌: دو مرد زندانی در حالی که در مرخصی به سر می‌بردند، در منطقه منزلاب شهر زاهدان بیستم آبان امسال وقتی سوار بر موتورسیکلتی در حرکت بودند، هدف شلیک گلوله قرار گرفته و به قتل رسیدند. ‌با تحقیق از شاهدان معلوم شد سرنشینان یک خودروی عبوری به آنها شلیک کرده است.  وی افزود‌: در جریان تحقیقات معلوم شد یکی از قربانیان فردی خلافکار و شرور بوده که یک ماه قبل با یک خانواده از یکی از شهرستان‌های استان سیستان‌و‌بلوچستان بر سر مسائلی دچار اختلاف شده و پدر خانواده مذکور وی را به قتل تهدید کرده بود که اکنون این فرد مظنون پرونده بوده و تحت تعقیب قرار گرفته است.