تبرئه مردجوان از قتل دختر موردعلاقه‌اش در کوه

تبرئه مردجوان از قتل دختر موردعلاقه‌اش در کوه

مرد جوان که متهم بود پس از آزار دختر مورد علاقه‌اش او را از کوه به پایین پرت کرده، 13سال پس از حادثه تبرئه شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، سال 1398 دختر جوانی که به کوه‌های فیروزکوه رفته بود، به پایین پرت شد و تلاش‌ها برای نجات جان او بی‌نتیجه ماند و جان‌باخت. پس از این حادثه ماموران از شاهدان تحقیق کردند که آنها مدعی شدند هنگامی که دختر جوان به پایین پرت شده، متوجه ماجرا شدند. 
جسد به پزشکی‌قانونی منتقل شد و پزشکان علت مرگ را صدمات سقوط از کوه اعلام کردند. با توجه به گزارش پزشکی‌قانونی و شکایت‌نکردن خانواده دختر جوان، جسد به خاک سپرده شد.
12 سال بعد از مرگ ستاره، پدر او اواخر سال 1399 با مراجعه به ماموران ادعای عجیبی را مطرح کرد و گفت: «پسر جوانی به نام امین قبل از مرگ دخترم به او علاقه‌مند بود. به‌دلیل شرایط کاری امین من مخالف ازدواج آنها بودم‌. به‌تازگی از دوستان امین شنیده‌ام او پیش آنها ادعا کرده روز حادثه همراه دخترم به کوه رفته و در آنجا دوباره از دخترم خواستگاری کرده اما وقتی جواب رد او را شنیده، به ستاره تعرض و سپس او را به پایین پرت کرده است. دخترم به بیماری صرع مبتلا بود و من تصور می‌کردم بیماری او باعث سقوطش به پایین شده است. حالا از امین به اتهام قتل دخترم شکایت دارم.»
پس از این شکایت، تحقیقات در این پرونده دوباره آغاز شد و امین سال 1400 ردیابی و دستگیر اما منکر قتل ستاره شد.
امین در جریان تحقیقات گفت: «آن زمان من مجرد بودم و به ستاره علاقه داشتم اما پدرش مخالف ازدواج ما بود. به‌همین‌دلیل ارتباط ما تمام شد و من با دختر دیگری ازدواج کردم. ستاره به تنهایی به کوه رفته بود و براثر یک حادثه سقوط کرد و جان‌باخت. نمی‌دانم چرا بعد از این همه سال پدرش چنین ادعایی را مطرح کرده است. ستاره مبتلا به صرع بود و در آنجا حالش بد شده و به پایین سقوط کرده است.»
درحالی‌که امین منکر قتل بود اما پدر ستاره با مراجعه به دادسرا اعلام کرد دو شاهد دارد که امین نزد آنها به قتل دخترم اعتراف کرده است. آنها می‌توانند با شهادت خود گناهکار‌ بودن امین را ثابت کنند. 
پس از 14 سال از مرگ دختر جوان، پرونده برای محاکمه امین به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم در شعبه یازدهم از خود دفاع کرد. در این جلسه پدر ستاره برای قاتل دخترش درخواست قصاص کرد. 
سپس امین در جایگاه قرار گرفت و گفت: «باور کنید من قاتل نیستم و روز حادثه به کوه نرفتم. تنها اشتباهم این بود که برای خودنمایی پیش دوستانم این ادعا را مطرح کردم.»
رئیس دادگاه سپس از دو شاهد ماجرا خواست شهادت خود را مطرح کنند. یکی از آنها گفت: «زمانی که امین این ماجرا را برای ما تعریف کرد، کم‌سن‌وسال بود. شک ندارم برای خودنمایی چنین دروغی را مطرح کرده است.»
دومین شاهد هم مدعی شد که درباره قتل ستاره از امین حرفی نشنیده است. 
پدر ستاره دوباره در جایگاه قرار گرفت و گفت: «قسم امین درباره بی‌گناهی‌اش را قبول ندارم اما خودم هم به دلیل این‌که واقعیت را با چشم ندیده‌ام، نمی‌توانم برای گناهکار بودن او قسم بخورم.»
در پایان قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شده و امین را به‌دلیل این‌که مدرکی علیه او وجود ندارد از اتهام قتل عمدی تبرئه کردند.