تلنگر

تلنگر

دستگیری متجاوز جنگل میناب
مرد متجاوز که در پوشش مسافربر مرتکب جنایت می‌شد، شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. 
به گزارش جام‌جم، فرمانده انتظامی استان هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر گفت: پس از مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر تجاوز به عنف توسط فردی تحت عنوان مسافرکش در شهرستان میناب و متواری شدن متهم، شناسایی و دستگیری متجاوز به‌عنف به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.  وی افزود: براساس اظهارات شاکی، متهم با یک دستگاه خودرو پراید سفید شیشه‌دودی سوژه‌های خود را تحت عنوان مسافرکش سوار می‌کرد. او دستگیره‌های داخلی در خودرو را برداشته بود تا طعمه‌ها قادر به پیاده شدن نباشند. متهم پس از رسیدن به جنگل‌های اطراف میناب با تهدید به قتل، اقدام به تجاوز به عنف سوژه‌های خود می‌کرد و بعد از رها کردن آنها متواری می‌شد. سردار غلامرضا جعفری، گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تشکیل شد که پس از انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی در کمتر از 24 ساعت خودرو و مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی متجاوز به‌عنف دستگیر شد.

گدایی، عاقبت عشق اینستاگرامی 
مرد جوان پس از فریب دختر نوجوان در اینستاگرام، او را مجبور به سرقت از خانه‌شان و فرار کرد و سپس با سرقت طلاهای دختر 14 ساله گریخت. 
به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، اوایل هفته گذشته خانواده‌ای با حضور درشعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران شکایت کردند، دختر 14 ساله‌شان ناپدید شده ‌است.‌  پرونده با دستور قضایی برای تحقیقات به پلیس آگاهی تهران ارسال شد و شاکی در تحقیقات گفت‌: مدتی بود دخترم مدام در اینستاگرام بود و وقتش را در فضای مجازی می‌گذراند. چند بار گوشی‌اش را گرفتم اما بی‌فایده بود. امروز صبح وقتی از خواب بیدار شدیم دخترمان نبود و تلفن همراهش را خاموش کرده بود. 150میلیون تومان طلاهای مادرش هم در خانه نبود. همه جا را دنبال دخترم گشتیم اما بی‌فایده بود و او را پیدا نکردیم.  بعداز این شکایت ماموران پی بردند دختر 14 ساله با مردی 30 ساله در اینستاگرام آشنا شده و با او در ارتباط بوده و آخرین بار هم تلفنی با او صحبت کرده است. همین سرنخ کافی بود تا ماموران احتمال دهند مرد 30ساله از سرنوشت دختر نوجوان با خبر است. به دنبال وی بودند اما ردی از او پیدا نکردند. یک هفته بعد ازاین شکایت ماموران هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های جنوبی تهران دختری نوجوان را دیدند که مشغول گدایی بود اما با دیدن ماموران فرار کرد. ماموران در ادامه موفق شدند مانع فرارش شوند و او را دستگیر کنند. شیوا در تحقیقات گفت‌: شش ماه قبل با مردی در اینستاگرام آشنا شدم و ارتباطمان شکل گرفت. چند بار هم در بوستان‌های شهر همدیگر را ملاقات کردیم. می‌گفت چون 16 سال از من بزرگتر است، خانواده‌ام اجازه نمی‌دهند ازدواج کنیم و بهترین کار فرار از خانه است. آنقدر دلباخته‌اش بودم که فریب حرف‌هایش را خوردم و قبول کردم‌. پول و طلاهای خانه‌مان را سرقت و فرار کردم. او هم پول و طلاها را از من گرفت تا با فروش آن خانه‌ای اجاره و با هم ازدواج کنیم که ناپدید شد و تلفنش را هم خاموش کرد.
دختر نوجوان ادامه داد: چند ساعتی در بوستان‌های شهر سرگردان بودم و نتوانستم او را پیدا کنم. می‌ترسیدم به خانه بازگردم چون تنبیه می‌شدم. جایی هم نداشتم در آنجا بمانم، حتی پولی برای خرید غذا هم نداشتم. یک هفته با گدایی درخیابان غذا می‌خریدم و شب‌ها در پارک‌ها می‌خوابیدم.
ماموران با شناسایی خانواده دختر نوجوان، او را تحویل خانواده‌اش دادند و تحقیق برای دستگیری مرد اغفال‌گر ادامه دارد. پرونده این متهم فراری در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران در دست بررسی است. 

پروژه کشته‌سازی از قربانی مصرف شیشه
«یلدا آقافضلی براثر مصرف بیش از حد شیشه جان باخته و مرگ او ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد.» این اظهارات سرپرست دادسرای جنایی تهران خط بطلانی بر سناریوی جدید کشته‌سازی رسانه‌های معاند بود. طی روزهای گذشته در رسانه‌های معاند و ضدانقلاب خبرهایی مبنی بر خودکشی دختری ۱۹ساله به نام یلدا آقافضلی منتشر شد. این رسانه‌ها مرگ یلدا آقافضلی را به اغتشاشات اخیر ارتباط داده و عنوان کرده‌اند این دختر در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه به علت فشار روانی ناشی از بازداشت اقدام به خودکشی کرده است. این درحالی‌است که بررسی‌های بازپرس جنایی تهران نشان می‌دهد خانواده یلدا آقافضلی در ساعت حدود 3بامداد ۲۰ آبان‌ماه متوجه فوت وی می‌شوند و با کلانتری و اورژانس تماس می‌گیرند و موضوع را اطلاع می‌دهند. با حضور اورژانس و تایید مرگ یلدا، جسد او برای بررسی علت فوت به پزشکی‌قانونی منتقل شد. براساس اعلام پزشکی‌قانونی، در معاینه جسد هیچ‌گونه آثار کبودی و ضرب‌وجرح و شکستگی روی بدن این دختر مشاهده نشد. پزشکی‌قانونی برای تعیین علت فوت آزمایش‌ سم‌شناسی اخذ کرد که نتایج آن نشان می‌دهد یلدا آقافضلی به علت بیش‌مصرفی موادمخدر صنعتی از نوع شیشه از دنیا رفته است. قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی استان تهران دراین‌باره گفت: «تحقیقات قضایی و گزارش پزشکی‌قانونی نشان می‌دهد که درخصوص فوت یلدا آقافضلی فرضیه خودکشی مطرح نیست و این فرد به علت مصرف بیش از حد موادمخدر از نوع شیشه جان خود را از دست داده است.»