کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

قتل طلافروش در مغازه‌اش 
مرد طلافروش میانسال از سوی فرد یا افراد ناشناس در مغازه‌اش به قتل رسید و پلیس جنایی شهر همدان در حال رازگشایی از این پرونده است. 
سرداررضا زارعی، جانشین انتظامی استان همدان به ایرنا گفت: ساعت 11 صبح دوشنبه هم‌صنف‌های یک طلافروش درتماس با مرکز فوریت‌های پلیسی از مشاهده جسد وی داخل مغازه طلافروشی‌اش در بازار مظفریه شهر همدان خبر دادند. در ادامه ماموران برای بررسی ماجرا به آنجا اعزام و با جسد مرد ۴۶ ساله که دهانش بسته شده بود، رو‌به‌رو شدند. 
 وی افزود: همچنین معلوم شد که این طلافروش ساعت 7 صبح وارد مغازه شده، سپس توسط فرد یا افرادی با استفاده از یک بند کفش خفه شده است. تیمی ویژه در حال بررسی این پرونده و دوربین مغازه طلافروشی است و تحقیقات در این‌باره در حالی از سوی پلیس ادامه دارد که طلایی در ویترین مغازه وجود نداشته و هنوز مشخص نیست که صاحب مغازه نسبت به چیدن زیورآلات اقدام کرده بود یا طلاها هنوز در داخل گاوصندوق قرار دارد. قرار شد با هماهنگی خانواده مقتول نسبت به باز کردن گاوصندوق اقدام شود.

2 زن، سارقان 40 خودرو بودند 
دو سارق زن که با پرسه زدن در شهرهای محمدیه و مهرگان اقدام به سرقت ۴۰ دستگاه خودرو کرده بودند،  بازداشت شدند. 
سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین به سایت پلیس گفت: درپی وقوع چند فقره سرقت خودرو در شهرهای محمدیه و مهرگان و ایجاد جو ناامنی بین شهروندان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفته و بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان البرز به بررسی شواهد و آثار باقیمانده در محل‌های وقوع سرقت پرداختند.
وی افزود: بابررسی فیلم دوربین‌های مداربسته و همچنین استفاده از شگردهای پلیسی، مشخص شد سارقان مورد تعقیب دو زن هستند که با پرسه زدن در محل‌های خلوت، اقدام به سرقت خودرو می‌کنند. آنها تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شدند. متهمان در تحقیقات انجام‌شده به ۴۰فقره سرقت خودرو اعتراف کردند. همسر یکی از سارقان دستگیرشده در طراحی و اجرای نقشه سرقت‌ها با آنها همدست بوده که دستگیری وی نیز در دستورکار ماموران قرار دارد. سارقان پس از سرقت خودروها و بازکردن لوازم و قطعات داخل خودرو از جمله ضبط، باند، کپسول گاز و لوازمی که به صورت جداگانه قابلیت فروش داشتند، خودروها را اوراق کرده و در استان البرز به فروش می‌رساندند.

بازداشت شوهر متهم به قتل همسر
 جسد زنی در خانه‌اش در حالی کشف شد که شوهر او به عنوان اولین مظنون در قتل بازداشت شد. 
سرهنگ علی توکلی، فرمانده انتظامی اشنویه آذربایجان‌غربی به سایت پلیس گفت: عصر یکشنبه درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس مبنی بر وقوع یک فقره قتل در اشنویه، تحقیقات پلیس جنایی در این‌باره آغاز و معلوم شد که زنی حدود۳۰ ساله به طرز مشکوکی در خانه‌اش به قتل رسیده است. جسد او برای بررسی‌های لازم به پزشکی‌قانونی اعزام و همسر وی به عنوان مظنون در صحنه قتل بازداشت شد. تحقیقات از او در این رابطه ادامه دارد.

کشف ۲ محموله مواد مخدر در مهریز
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز استان یزد از کشف و ضبط دو محموله مواد مخدر از جمله ۹۳۰ کیلوگرم تریاک و دو کیلوگرم هروئین خبر داد.
محمدسجاد اعتباری اظهارکرد: مأموران پاسگاه شهید مدنی در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی، کنترل خودروهای ورودی به شهرستان و براساس گزارش‌های دریافتی به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شدند که در بازرسی از خودروی مذکور، حدود ۹۳۰ کیلوگرم تریاک و دو کیلوگرم هروئین کشف و ضبط و در این راستا یک نفر متهم نیز دستگیر شد. 
وی افزود: باتوجه به این‌که اعتیاد همواره به عنوان یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی جدی مطرح بوده است، برخورد با قاچاقچیان و عرضه‌کنندگان موارد مخدر به‌صورت جدی و در چهارچوب قانون در دستور کار قرار دارد.