افزایش سقف فروش ارز به تجار

افزایش سقف فروش ارز به تجار

با تصمیم بانک مرکزی و به‌منظور تأمین ارز(اسکناس) موردنیاز تولیدکنندگان و تجار برای تأمین هزینه‌های مرتبط با امور تجاری، سقف فروش ارز به صورت اسکناس به اشخاص دارای کارت بازرگانی معتبر، از 2000 یورو به 6000 یورو افزایش یافت.گفتنی است شناسایی و تأمین ارز موردنیاز سایر گروه‌ها در دستور کار مستمر بانک مرکزی است.

وصول ۲۷۰هزار میلیارد تومان مالیات
با توجه به داده‌های سازمان امور مالیاتی طی هفت ماهه سال1401 در مجموع 270هزار میلیارد تومان وصول شده است. از این رقم سهم مالیات‌های مستقیم 169هزار میلیارد تومان و سهم مالیات برکالاها و خدمات 101هزار میلیارد تومان بوده است. در بخش مالیات‌های مستقیم، 112هزار میلیارد تومان از محل مالیات اشخاص حقوقی، 46.5هزار میلیارد تومان از محل مالیات بردرآمدها و 9.7هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ثروت وصول شده است. در حوزه مالیات برکالاها و خدمات نیز 75.5هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده و 13.3 هزار میلیارد تومان از محل مالیات درآمد حاصل از یک درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده، موضوع ماده 37 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، وصول شده است.

بدون تیتر
 به گفته علی لشکری، عضو هیات‌رئیسه جامعه صنعت کفش ایران در حال حاضر سهم ایران از بازار چهارمیلیاردی کفش اوراسیا کمتر از یک درصد و از بازار هشت میلیاردی کشورهای همسایه نیز حدود یک درصد است.

 به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته، فعالان بخش حمل‌ونقل از وزیر جدید راه انتظار دارند رسیدگی ویژه‌ای به بخش حمل‌ونقل ریلی داشته باشد و در اسرع وقت، اقدامات لازم را برای نجات صنعت حمل‌ونقل ریلی انجام دهد تا امیدها برای برگشت این بخش به سمت مسیر صعودی و استفاده از فرصت‌های بزرگ داخلی و بین‌المللی پیش روی آن احیا شود.

 مشاهدات حاکی از آن است که همچنان هر شانه ۳۰عددی تخم‌مرغ با قیمت بالای ۱۰۰هزار تومان در مغازه‌ها عرضه می‌شود، در حالی که بنا بر گفته تولیدکنندگان، قیمت تخم‌مرغ در مرغداری‌ها افزایشی نداشته و باید با قیمت ۸۵ تا ۹۰هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

 رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان این‌که کمیته اکتشاف ایمیدرو باید نگاه ملی به حوزه اکتشاف را سرلوحه کارش قرار دهد، بر لزوم ایجاد ساختار منسجم در حوزه اکتشاف تاکید کرد.

 طبق آمار پولی و بانکی منتشرشده از سوی بانک مرکزی تا پایان شهریور امسال، مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها و دولت به‌ترتیب ۱۶۶هزار میلیارد تومان و 156.5هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

 آمارها نشان می‌دهد در هفت ماهه امسال، عمده کشورهای هدف صادرات کالاهای استان تهران، ۱۷کشور بوده که ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، امارات، ترکمنستان، هند، روسیه و قزاقستان جزو کشورهای اصلی هدف صادرات هستند و بیشترین صادرات در حوزه صنعت، بخش کشاورزی و صنایع غذایی، فرش دستبافت، معدن و پتروشیمی بوده است.