حضور ۵۰۰هنرمند در جشنواره تئاتر مقاومت

حضور ۵۰۰هنرمند در جشنواره تئاتر مقاومت

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در حالی بخش صحنه‌ای را در مشهد مقدس برگزار می‌کند که تاکنون میزبان ۵۰۰هنرمند تئاتر بوده است. 

 سیدوحید فخرموسوی، دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت گفت: جشنواره امسال از 15شهریور کارش را در کربلای معلی آغاز کرد و در ادامه بخش‌های تئاتر خیابانی و رادیوتئاتر را در شیراز برگزار کردیم. اکنون هم در مشهد هستیم تا بخش صحنه‌ای را برگزار کنیم.  

فخرموسوی درباره اجراهای بخش صحنه‌ای تاکید کرد: در بخش صحنه‌ای 12گروه از شهرهای اصفهان، یزد، خمینی‌شهر، اردبیل، تهران، تربت حیدریه، رباط کریم و مشهد حضور دارند. برای شرکت در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر مقاومت 500 اثر به دبیرخانه ارسال شد. 86اثر در بازبینی انتخاب و درنهایت 12 اثر به بخش نهایی راه یافتند.
وی ادامه داد: همچنین اثر ویژه‌ای هم در عراق داشتیم که تعزیه حضرت رقیه و کار مشترکی از هنرمندان بصره و خوزستان است. این اثر در مشهد اجرا می‌شود.
​​​​​​​
دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت گفت: اختتامیه بخش صحنه‌ای روز سه‌شنبه 15آذر با یادبود استادان سعید تشکری و علی سلیمانی و بزرگداشت هنرمند پیشکسوت محمد کاسبی برگزار می‌شود. همچنین از جشنواره امسال، برگزاری بخش بین‌الملل دوم و بخش نمایشنامه نویسی و تله‌تئاتر باقی مانده است که در ماه‌های آینده برگزار می‌شو‌د.