عزم وزارت علوم برای اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی

در گفت‌وگو با «جام‌جم» مطرح شد:

عزم وزارت علوم برای اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به عزم جدی این وزارتخانه برای توسعه برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی را شرط ضروری برای توسعه کشور در همه بخش‌ها معرفی کرد.

به گزارش جام‌جم، عبدالحسین کلانتری با تاکید بر این که اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی و تربیتی دانشجویان جزو برنامه‌های اصلی وزارتخانه است، تاکید کرد که وظیفه دانشجو فقط علم‌آموزی نیست بلکه فعالیت‌های فرهنگی - اجتماعی عنصر اصلی حیات دانشجویی را شکل می‌دهد. 
وی ماحصل عملکرد و تلاش دانشجویان را زیست دانشجویی نامید و افزود: آنچه دانشجو با تلاش و سختکوشی خود می‌سازد، زیست دانشجویی است. زیست دانشجویی در بطن فرهنگی - اجتماعی و در قالب مشارکت در برنامه‌های مختلف فرهنگی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی محقق می‌شود. معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در توصیف نقش و اهمیت فرهنگ گفت: هدف ما ایجاد تراز جدیدی در حوزه برنامه‌های فرهنگی است چراکه اعتقاد داریم آموزش، پژوهش و علم‌آموزی بدون فرهنگ معنا ندارد. در مقیاس کلان‌تر هم هر برنامه‌ای در حوزه توسعه کشور چه در بعد داخلی و چه در بعد بین‌المللی در ساحت فرهنگ معنا پیدا می‌کند و قوام می‌یابد؛ از این‌رو، بی‌توجهی یا کم‌توجهی به حوزه فرهنگ، برنامه‌های کلان کشور در سطوح مختلف را ناپایدار و غیراثربخش می‌کند. 
کلانتری با اشاره به گسترش زیست مجازی بین جوانان ادامه داد: برنامه‌هایی که وزارت علوم طراحی کرده بسیار جامع است و همه ابعاد زندگی دانشجویان از جمله زیست مجازی را در‌بر خواهد گرفت، چراکه امروز به‌واسطه گسترش اینترنت و فضای‌مجازی در زندگی‌مردم به‌خصوص جوانان، زیست مجازی نیز به بعد مهمی از زندگی دانشجویان کشور تبدیل شده است.
به گفته وی اگر خواستار اثرگذاری درست و بهینه بر زیست دانشجویی هستیم باید برنامه‌های کارآمد و جذابی را در حوزه مجازی طراحی کنیم.