علت شهادت مولوی عبدالواحد ریگی حمایت از جمهوری‌اسلامی بود

نماینده خاش در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

علت شهادت مولوی عبدالواحد ریگی حمایت از جمهوری‌اسلامی بود

«کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد؛ شما بپرسید از مسجد امام‌حسین که من پیش‌نماز آن هستم حتی یکی نفر هم بعد از نمازجمعه به خیابان نیامد و در آشوب اخیر خاش حضور نداشت. گفتم کسی حق ندارد از مسجد بیرون برود چون می‌دانستیم منافقین بیرون هستند و می‌دانیم چه‌کار می‌کنند.» این سخنان مولوی عبدالواحد ریگی، عامل برجسته اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان در روز 23آبان1401 در دیدار با هیات سه‌نفره از سوی رهبر معظم انقلاب به این استان آن‌هم در بحبوحه آتش‌افروزی‌های آشوبگران برای برهم‌زدن نظم و امنیت عمومی در بین مردم بود. موضعی که البته برای اغتشاشگران داخلی و عناصر تجزیه‌طلب گران آمده بود و ضربه سخت به نقشه‌های تفرقه‌افکنانه آنها وارد کرد. معلوم بود که اتخاذ این رویکرد مستقلانه مبتنی بر حفظ وحدت و همراهی با نظام جمهوری اسلامی تاوان دارد و تروریست‌ها که تا پیش از این بارها این شهید بزرگوار را به خاطر مواضعش تهدید می‌کردند این بار دست به جنایتی هولناک زدند و او را 17آذر در زمان حضورش در مسجد امام‌حسین ربودند و پیکر بی‌جانش را بعد از اصابت سه گلوله در دوراهی رودهینار، جاده خاش ـ زاهدان رها کردند. وقوع این رخداد هولناک نمایش دهشت‌انگیز دیگری از اغتشاشگرانی بود که با ادعای خیر و صلاح مردم و با هدف ایجاد آشوب و ناامنی به میدان آمدند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی فروگذار نیستند.

اسماعیل حسین‌زهی، نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم درباره پشت‌پرده ترور شهید عبدالواحد ریگی، امام‌جمعه مسجد اهل‌سنت امام‌حسین خاطرنشان کرد: این روحانی برجسته از علمای سرشناس در حوزه تعلیم و تربیت بود و از استادان برجسته مدرسه علوم دینی مدینه‌العلوم خاش به شمار می‌رفت و همواره و همیشه همراه نظام جمهوری اسلامی و حامی رهبر انقلاب بود.

 منادی وحدت
وی با اشاره به تلاش جریان‌های اغتشاشگر، گروه‌های منافق و هسته‌های تجزیه‌طلب برای ایجاد اختلاف میان علمای اهل سنت و شیعه سیستان‌‌وبلوچستان گفت: به‌رغم همه تلاش‌های تفرفه‌افکن برای ایجاد دشمنی و فاصله میان پیروان تشیع و تسنن در این استان او با کمال رشادت و شهامت در برابر توطئه‌ها ایستاد و از ضرورت حفظ یکپارچگی میان اقشار مختلف مردم و مسلمانان شیعه و سنی دفاع کرد و از این رو او را باید یکی از منادیان وحدت در بین گروه‌های مذهبی دانست.

 تهدید‌ها را به جان خرید
عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم با بیان این‌که تلاش‌‌های وحدت‌بخش این عالم برجسته دینی خاری در چشم دشمنان ملت ایران بود تصریح کرد: او همیشه از حق و حقیقت سخن می‌گفت و از هیچ تهدیدی در این مسیر نمی‌هراسید و با وجود این‌که بارها از سوی گروهک‌های تروریستی مثل جیش‌العدل مورد تهدید واقع می‌شد اما خطر‌ها را به جان خرید و حاضر نشد ذره‌ای از مواضع خود برای برقراری انس و الفت و نزدیکی میان گروه‌های مذهبی عقب‌نشینی کند.

 تلاش برای برقراری نظم و امنیت
حسین ‌زهی با اشاره به وقوع برخی حوادث تلخ در سیستان‌‌وبلوچستان و ترفندهای آشوبگران برای برهم‌زدن امنیت و آرامش در این استان گفت: از زمان شروع حادثه شهید عبدالواحد ریگی تمام مساعی خود را به کار بست تا فضا را با گفت‌وگو و برقراری تفاهم تلطیف کند و در کلیپ تصویری دیدار او با حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، فرستاده ویژه رهبری هم دیدیم که او شمه‌ای از تلاش‌ها و فعالیت‌های خود برای برقراری نظم در منطقه را ارائه کرد و این موضوع البته محدود به تلاش‌های این شهید بزرگوار طی دو ماه اخیر نبود بلکه مراجعه به سخنرانی‌ها و خطبه‌های نمازجمعه او در مسجد امام‌حسین طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که او همواره برای بسط محبت و دوستی برای پیروان مذاهب مختلف در این استان از هیچ تلاشی فروگذار نبود و در منابر خود مردم را به حفظ وحدت و آرامش در برابر فتنه‌گران و آشوبگران توصیه می‌کرد.
 
جایگاه رفیع مردمی 
نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشییع پرشکوه پیکر این عالم برجسته اهل‌سنت خاطرنشان کرد: این بدرقه پرشور حاکی از جایگاه بلند و رفیع این عالم بزرگوار در بین مردم شهرستان خاش است.  روحانی‌ای که با روحیه مردمداری خود مورد اعتماد مردم این شهر قرار گرفت و از سوی دیگر با سلوک و منش صلح‌طلبانه خود مورد وثوق نظام و رهبری بود. حسین زهی شهادت مولوی عبدالواحد ریگی را ضایعه‌ای بزرگ برای مردم شهرستان خاش و استان سیستان‌وبلوچستان دانست و از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خواست تا با جدیت نسبت به شناسایی و دستگیری عوامل این حرکت تروریستی اقدام کنند.