وضعیت تولید ۹سریال جدید برای تلویزیون

وضعیت تولید ۹سریال جدید برای تلویزیون

فرشید شکیبا، قائم مقام سیمای استان‌ها در گفت‌وگویی درباره تولید آثار نمایشی در استان‌ها گفت: استعدادهای خوبی در حوزه نمایشی از جمله بازیگر، کارگردان و عوامل صحنه در شهرستان‌ها وجود دارد که می‌توان از آنها بهره برد. از این رو سیمای استان‌ها با تلفیق هنرمندان باتجربه و کم‌تجربه تلاش کرده تا علاوه بر تولید آثار نمایشی، کارگاه انتقال تجربه را برای استعدادهای استان‌ها فراهم کند.

وی درباره وضعیت تولید «سنجرخان» گفت: این مجموعه زندگی سنجرخان و مجاهدت‌های او را در مقابله با استعمار به تصویر می‌کشد. شکیبا سپس به سریال‌های سیمای مرکز اصفهان اشاره کرد و توضیح داد: سریالی با عنوان «آقای گرفتار۳» برای استان اصفهان تولید خواهد شد. نگارش این مجموعه تلویزیونی  ۳۰قسمتی  به اتمام رسیده و در مرحله پیش تولید است. 
شکیبا از سریال «طعم طمع» به‌عنوان یک کار معمایی-‌ماجرایی نام برد و گفت: این سریال معمایی از دیگر تولیدات جدید در صداوسیمای مرکز اصفهان است که تصویربرداری‌اش به پایان رسیده و در مرحله پس تولید به سر می‌برد.  او همچنین از ساخت یک سریال با موضوع کرونا خبر داد و گفت: ابر می‌بارد، مجموعه تلویزیونی جدید با موضوع زحمات کادر درمان به کارگردانی رضا معینی است که در صداوسیمای مرکز گیلان ساخته شده در ۱۸ قسمت روایت می‌شود. 
شکیبا درباره سریالی دیگر با عنوان «مادر سوجان» اظهار کرد: این مجموعه در فصل‌های مختلف سعی دارد با نمایش روابط افراد، نگاه مادرانه خانواده را از منظر مخاطب ملی و جهانی به تصویر بکشد.
وی سپس از نگارش سریالی جدید با عنوان «دامون» در صداوسیمای مازندران در ۲۶قسمت خبر داد.
وی درباره دو سریال تاریخی جدید  با عنوان «ابوذر زمان» و «صدای زاگرس» اظهار کرد: سریال تاریخی ابوذرزمان، درباره زندگی آیت‌ا... طالقانی و مجاهدت‌های ایشان در صداوسیمای مرکز البرز در ۳۰قسمت تهیه می‌شود. همچنین داستان مجموعه صدای زاگرس درباره علیمردان خان، فرزند بی‌بی مریم است که در ادامه سریال بانوی مریم به رشته تحریر درآمده و پس از بررسی تولید خواهد شد. تهیه‌کنندگی این سریال را مصطفی علمی فرد به‌عهده دارد.