بدون تیتر

بدون تیتر

 براساس اعلام بانک‌مرکزی، از ابتدای سال تا روز ۲۴ آذر به یک میلیون و ۵۷۰ هزار متقاضی، وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن به مبلغ ۱۳۴هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در شبکه بانکی پرداخت شده‌است.

 زهرا جلیلی‌مقدم، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهادکشاورزی گفت: 1.2میلیون تن انار، تولید شده و کمبودی در این زمینه نیست. متوسط تولید انار کشور 14تا 15تن در هکتار است، در عین حال سال گذشته در باغات نمونه، شاهد عملکرد 80 تا 100 تن در هکتار بودیم.

 حبیب اسدا...‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: دغدغه مرغداران این است که با خرید مرغ مازاد و ذخایر خانگی توسط مردم، از یک‌طرف در روزهای آینده با کاهش تقاضا در سطح بازار مواجه می‌شویم و از طرف دیگر با افزایش جوجه‌ریزی در آبان‌ماه که بیش از ۱۲۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده، مرغ بیشتری تولید می‌شود که به اعتقاد ما ۱۵ میلیون قطعه مازاد بوده و هم‌اکنون حدود ۳۰ هزار تن مرغ مازاد مصرف کشور وجود دارد.

 مجموع وصولی مالیات‌های مستقیم و کالا و خدمات در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد رشد داشته که بالاترین میزان رشد در ۱۰سال اخیر است. وصول درآمد‌های مالیاتی در هشت ماه امسال به ۳۱۰هزار میلیارد تومان رسید. این در حالی است که سال 90 این رقم ۲۸هزار میلیارد تومان بوده‌است.

 حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به تصویب‌نامه هیات وزیران در مورد جاماندگان سهام‌عدالت گفت: تخصیص سهام‌عدالت به جاماندگان در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده‌است و بنابراین فرآیند آن امسال باید انجام شود. البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده و بررسی آن در نوبت است. این اصلاحیه در مورد تغییر برخی شرکت‌ها در پرتفو است که باید در هیات دولت بررسی و تصویب شود.

 خیرا... خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اعلام این‌که 3300 کیلومتر راه در بخش ریلی در دست اجراست، گفت: ۵۶۱ کیلومتر آن تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: موضوع تامین مالی مناسب برای همه روش‌های ساخت مسکن در بانک‌مرکزی تدوین شده و امیدواریم آثار آن سریع‌تر مشخص شود. این‌که مسکن ساخته شود یا بسازیم با یکدیگر تفاوت دارد؛ دولت باید بخشی را بسازد و بخشی دیگر نیز باید ساخته شود.

شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه خدمات‌رسانی و کسب بازار‌های تازه، ۲۰۰ دستگاه انواع واگن‌های باری را از تولیدکنندگان داخلی خریده‌ است. 

شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی از شرکت‌های تابعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی برگزاری مناقصه‌ای، قرارداد ساخت ۱۰۰ دستگاه واگن لبه بلند با یکی از سازندگان داخلی منعقد کرده‌است که به زودی این واگن‌ها تحویل شرکت مذکور خواهد شد تا نسبت به بازار حمل مواد معدنی و فله ورود کند.