باهم تا بهشت؛ همراه رسانه‌ملی

نگاهی به برنامه بهشتی شبکه سلامت 

باهم تا بهشت؛ همراه رسانه‌ملی

انسان در مقام اشرف مخلوقات از روح و جسم آفریده شده و فرمانروایی فکر و اندیشه، او را از سایر مخلوقات متمایز و ممتاز کرده است. توجه، مراقبت، رشد، ارتقا و تکامل ابعاد وجودی انسان، در گرو داشتن علم و ایمان و کسب مهارت‌های ضروری سازندگی روح و جسم و پاکسازی آنها از فضولات، اضافات و آلودگی‌هاست.

تغذیه مناسب معنوی و مادی ، عوامل اصلی حیات انسان است و زمانی حاصل می شود که امکانات و شرایط تحصیل آنها در زندگی و جامعه مهیا شود و این همه درخدمت سازندگی فردی و شخصیتی انسان قرار دارد اما انسان تنها نیست، او صاحب خانه و خانواده بوده و درجامعه زندگی می‌کند. از همین رو، او افزون بر تلاش برای خودسازی، در ساختن خانواده‌ای شاد، موفق و پرامید و جامعه‌ای شکوفا، نقش اساسی دارد. 
توجه به هر سه رکن فرد، خانواده و جامعه و همت در جهت حفظ، سالم‌سازی و پیشرفت آنها به معنای کوشش پیگیرانه، عالمانه و امیدوارانه انسان‌ها و عبور از تلخی‌ها و رنج‌ها و ناامیدی‌ها که انواعی از دوزخ‌ها و برزخ‌ها هستند، راه رسیدن به بهشت، یعنی نیکی، شادی، سعادت دنیوی و اخروی را می‌سازد. 
با عنایت به این مضامین و معانی و شناخت علمی جامعه است که شبکه سلامت رسانه ملی با بهره‌گیری از مضامین و موضوع‌ها و آموزه‌های انسانی، الهی و دینی و همچنین دستاوردهای خوب و تکامل‌ساز جهان و یاری پزشکان،کارشناسان، روان‌شناسان، علما و هنرمندان و متخصصان، اقدام به تولید انواع برنامه‌های نیک و سلامت‌آفرین نموده تا بینندگان خود را همراه برنامه‌هایش، به سرزمین‌های سلامت، نیکبختی و خوشبختی و بهشت فردی،خانوادگی و اجتماعی ببرد.
برنامه تاثیرگذار، پرچالش و امیدبخش «با هم تا بهشت» یکی از ده‌ها برنامه مناسب بهشتی این شبکه است که باحضور کارشناسان و روان‌شناسان و طرح مسائل مباحث مورد نیاز خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان و با مساعدت و همکاری آنها می‌کوشد با ارائه راهکارها و مهارت‌های علمی و ایمانی، درون انسان‌ها، خانواده‌ها و جامعه را از ناخواسته‌ها و موانع سلامت عقلی، جسمی و روحی پاک کرده و انسان‌ها و خانواده‌ها و جامعه‌ای بهشتی بسازد. 
تلاش‌های ثمربخش و سازنده عوامل این برنامه و دست‌اندرکاران شبکه بهشت‌ساز سلامت، شایسته تحسین و قدردانی است. امید که رسانه ملی و یاری، همدلی و همگانی ملی و به‌ویژه نسل خلاق نوجوان و جوان کشور و مشارکت خانواده‌ها نه فقط در شبکه سلامت که در تمام شبکه‌های سیما و برنامه‌های شاد و مفرح رادیویی، رویه بهشت‌سازی و بهشتی‌سازی از انسان‌ها و خانواده‌ها را با قوتی و قدرتی، بیش از گذشته پی بگیرد تا نه‌تنها بینندگان شبکه سلامت که همه مخاطبان صداوسیما دست در دست رسانه ملی «با هم تا بهشت» در بزرگراه تکامل گام بردارند.

جبار آذین - منتقد و مدرس