کوتاه‌از‌حوادث

کوتاه‌از‌حوادث

بازداشت شرور سابقه‌دار
شرور سابقه‌داری که با ایجاد رعب و وحشت در محله گیشا اقدام به قدرت‌نمایی می‌کرد، بازداشت شد. 
سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ به سایت پلیس گفت‌: با دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر اقدام به قدرت‌نمایی و ایجاد رعب و وحشت از سوی مردی شرور در محله گیشای تهران تحقیقات پلیسی دراین باره آغاز شد‌. 
این مرد که آرامش اهالی را برهم زده و از اراذل و اوباش سابقه‌دار بود، تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد. متهم در تحقیقات به ایجاد رعب و وحشت برای مردم با انگیزه قدرت‌نمایی اعتراف کرد. 

دفاع مامور پلیس درباره شلیک مرگبار
مامور پلیس که متهم به قتل عمد پسر جوانی شده در دادگاه مدعی شد قانون استفاده از سلاح را رعایت کرده اما از شانس بد او، گلوله کمانه کرده بود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اواخر پاییز سال 98 درگیری دو پسر در مرکز تهران به ماموران گزارش و یکی از ماموران کلانتری به محل اعزام شد.  از طرفین درگیری، یکی پسری 30 ساله به نام پیمان بود که با مشاهده مامور پلیس شروع به دویدن کرد‌. مامور پلیس به تعقیبش پرداخت و پس از هشدار، اسلحه را به سمتش نشانه رفت تا او را متوقف کند‌.  پسر جوان همچنان به فرارش ادامه می‌داد که مامور کلانتری به سمتش شلیک کرد. گلوله پس از برخورد با دست به سینه پیمان وارد شد. پیمان با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد اما بر اثر شدت جراحات جان باخت. 
با تکمیل تحقیقات در دادسرا، برای مامور پلیس به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در ابتدای جلسه مادر پیمان برای مامور پلیس درخواست قصاص کرد و گفت: « پسرم جرمی مرتکب نشده و فقط با یک نفر دعوا کرده بود و مجازاتش مرگ نبود.»
سپس مامور پلیس در جایگاه قرار گرفت و گفت: « اتهام قتل عمد را قبول ندارم‌. آن روز وقتی به محل رسیدم پیمان با سرعت گریخت. به او ایست دادم اما توجهی نکرد. دو تیرهوایی شلیک کردم اما همچنان فرار کرد. با در نظر گرفتن قانون بکارگیری سلاح‌، بازویش را نشانه رفتم اما از شانس بد من، گلوله کمانه کرد و به پهلویش وارد شد. من واقعا قصد کشتن پسر جوان را نداشتم و درخواست بخشش دارم.»
وکیل متهم هم در دفاع از او گفت:« موکلم قانون بکارگیری سلاح را رعایت کرده و گلوله کمانه کرده و به سینه پیمان وارد شده. به همین دلیل تقاضای تبرئه موکلم از اتهام قتل عمد را دارم.»
 پس از دفاعیات متهم و وکیلش، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

بازداشت سرهنگ قلابی مسلح 
مردی که با جعل عنوان سرهنگ از مردم کلاهبرداری و اخاذی می‌کرد، بازداشت شد.  
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای‌، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ به ایسنا گفت‌: ماموران ‌عملیات کلانتری ۱۰۶ نامجو هنگام ‌گشتزنی در حوزه استحفاظی خود‌، فردی را با لباس نظامی و درجه سرهنگی مشاهده کردند. ماموران او را زیر نظر گرفتند تا این که با رفتار غیرعادی که از خود بروز داده بود، به او نزدیک شدند و مدارکش را خواستند. در ادامه معلوم شد این فرد فاقد هرگونه درجه نظامی است .
 وی افزود‌: در بررسی از کیف او یک اسلحه کلت کمری، یک رشته دستبند فلزی، بیسیم دستی، دستگاه شوکر، یک تیغه سلاح سرد و کارت شناسایی جعلی با درجه سرهنگی کشف شد. در خودروی متهم نیز که همان حوالی پارک شده بود تعدادی پلاک تقلبی و تجهیزاتی مثل آژیر و ال ای دی کشف شد. متهم 40 ساله بازداشت و اعتراف کرد که با جعل عنوان سرهنگ قلابی از مردم کلاهبرداری و اخاذی می‌کرده است. 

ناکامی متهمان در سرقت از طلافروشی
سه مرد جوان که بعد از دزدیدن خودروی سواری برای سرقت از طلافروشی در تالش اقدام کرده بودند، ناکام ماندند و بازداشت شدند.
سرهنگ محمد رستمی، فرمانده انتظامی تالش استان گیلان به مهر گفت‌: بیست و سوم آذر امسال وقوع یک فقره سرقت مسلحانه ناکام از یک طلافروشی‌ در شهرستان تالش‌ به پلیس گزارش شد‌. در جریان تحقیقات رد سه متهم فراری این پرونده در استان تهران شناسایی و بازداشت شدند. یک قبضه سلاح وینچستر همراه مقادیری فشنگ و یک سلاح سرد از آنها کشف شد. وی افزود: در جریان تحقیقات از این سه متهم که 17‌، 19‌ و 30 ساله بودند معلوم شد یک روز قبل از اقدام به سرقت طلافروشی، با زورگیری یک دستگاه خودروی پژو پارس را سرقت کرده و روز بعد با پوشاندن چهره و با سلاح گرم وارد طلافروشی در یکی از محله‌های تالش شدند‌. پس از به صدا درآمدن آژیر مغازه توسط صاحب طلافروشی‌، آنها  ناکام ماندند و فرار کردند.