پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی

پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی

پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای۷۳۷ اوکراینی در دادگاه نظامی استان تهران، برگزار شد.

به گزارش میزان، دیروز پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای۷۳۷ اوکراینی با حضور متهمان، وکلای متهمان، شکات، خانواده جانباختگان، وکلای خانواده جانباختگان و نماینده دادستان به ریاست قاضی ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران، برگزار شد. قاضی مهرانفر در ابتدای این جلسه گفت: دادگاه به‌عنوان یک مرجع بی‌طرف در حال طی مراحل دادرسی است. همه دلایل و مدارک ارائه شده را استماع و بررسی می‌کنیم و به همه موارد توجه می‌شود. دادگاه اصل بی‌طرفی را رعایت خواهد کرد. در راستای کشف حقیقت با هیچ‌کس تعارف نداریم و هرجا لازم باشد از فرد یا مسئولی سؤال شود این کار را خواهیم کرد. مطلعان، کارشناسان و متخصصان امر در صورت ضرورت به دادگاه دعوت خواهند شد.
قاضی مهرانفر با اشاره به اظهارات متهم ردیف اول در جلسه چهارم دادگاه افزود: اظهارات متهم در جلسه گذشته در حد توضیحات اولیه بوده و سؤالات بسیاری باقی‌مانده است که باید از سایر متهمان پرسیده شود و آنها نیز باید پاسخگو باشند. 
در پنجمین جلسه دادگاه، یکی از وکلای جانباختگان نظرات و نکات خود در مورد پرونده را بیان کرد. همچنین هشت نفر از اولیای‌دم جانباختگان با حضور در جایگاه اظهارات خود را مطرح کردند.