جذب و به‌کارگیری ۲۹۰۰دانشجو -طلبه و نودانش‌آموخته‌برتر

جذب و به‌کارگیری ۲۹۰۰دانشجو -طلبه و نودانش‌آموخته‌برتر

محمدصادق موحد، معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: خلاقیت و مسأله‌مندی با توجه به ساحت‌های متنوع استعدادی و تخصصی در قالب فعالیت‌های تیمی با هدایت استادان خبره و راهبران صنعتی به منظور حل مسائل کشور، منظومه‌ای است که بنیاد ملی نخبگان آن را طراحی و با همکاری نهادها و شرکت‌ها به‌عنوان صاحبان مسائل، اجرا می‌کند.

وی افزود: از این‌رو طرح احمدی‌روشن فرصت بی‌بدیلی را برای توانمندسازی آینده‏‌سازان حول مسائل اولویت‏‌دار کشور فراهم می‌‏کند. موحد با اشاره به دوره هفتم این طرح ادامه داد: طرح توسعه هسته‌های مسأله‌محور پژوهشی و فناورانه در حالی به مرحله فرآیند تیم‌سازی خود رسیده است که با در نظر گرفتن تغییراتی در امکان عضویت افراد مستعد در هسته‌های تأیید شده، 12مسیر ورود به این تیم‌ها در نظر گرفته شده و به‌طور مشخص نودانش‌آموختگان برتر و استادیاران جوان نیز امکان حضور در این هسته‌ها را دارند.
وی اضافه کرد: می‌توان گفت شاهد رشد ۳۵۰‌درصدی در تعداد طرح‌های تقاضامحور آماده تیم‌سازی در مقایسه با دوره ششم هستیم که انتظار می‌رود بالغ بر ۲۹۰۰دانشجو -‌ طلبه و نودانش‌آموخته برتر در سراسر کشور در این هسته‌ها جذب و به‌کارگیری شوند./ مهر