ربودن دختر 6ساله برای سرقت طلا

ربودن دختر 6ساله برای سرقت طلا

یکی از سه کارگر ساختمانی تبعه افغانستان که دختری شش‌ ساله را ربوده و طلاهایش را به سرقت برده بودند، بازداشت شد. متهم در حالی منکر جرایمش است که دختر خردسال، او را در میان متهمان بازداشتگاه شناسایی کرد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، روز پنجم دی امسال زنی با حضور نزد محمدتقی شعبانی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران از سه مرد به اتهام ربودن دختر شش ساله‌اش و سرقت طلاهای او شکایت کرد. 
 با دستور قضایی، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت‌. مادر این کودک در بازجویی‌ها گفت: من و خانواده‌ام سرایدار برجی در مرکز شهر تهران هستیم. روز حادثه دختر شش ساله‌ام برای بازی از خانه بیرون رفت اما چند ساعتی گذشت و بازنگشت‌. دلنگران شده و به خیابان رفتم‌. محله را جست‌و‌جو کردم اما خبری از او نبود‌. برای یافتن او به محله‌های اطراف خانه‌مان رفتم. بعد از طی مسافتی زنی را دیدم که دخترم را بغل کرده و نزدم می‌آورد‌. دخترم ترسیده بود و گریه می‌کرد. با آن زن که حرف زدم فهمیدم سه مرد دخترم را ربوده و طلاهایش را سرقت کرده و با خودشان می‌بردند. با جیغ‌زدن‌ دخترم، عابران متوجه ماجرا شده و با متهمان درگیر می‌شوند.سپس آنها کودک را در خیابان رها کرده و متواری می‌شوند. بعد هم نشانی خانه‌مان را از دخترم گرفته و در حال آوردن او به خانه بوده است.   ماموران بعد از گفت‌و‌گو با دختر خردسال متوجه شدند یکی از متهمان با ادعای این‌که دختری دارد و دنبال دوستی برای بازی با او می‌گردد، دختر‌بچه را با خود برده و با دو مرد دیگر طلاهایش را سرقت کردند. شاهدان نیز مشخصات ظاهری آدم‌رباها را به ماموران دادند. پلیس در تحقیقات محلی پی برد که سه متهم فراری از اتباع افغانستانی بودند و در یک ساختمان کار می‌کنند اما چند روز است در محل کارشان حاضر نشدند.  سرانجام دو روز پیش یکی از آنها در جنوب شهر تهران بازداشت شد. وحید تبعه افغانستان در جریان تحقیقات در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران گفت: متاهلم و دو دختر دارم. یک‌سال است به ایران آمده‌ام و در پروژه‌های ساختمانی کار می‌کنم. من در ربودن و سرقت طلاهای این کودک نقشی نداشتم.
در حالی‌که دختر خردسال این متهم را در بازداشتگاه و میان چند متهم دیگر شناسایی کرد‌. تحقیقات از متهم بازداشتی در حالی ادامه دارد که دو همدستش تحت تعقیب هستند.