کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

یک کشته و 48 مصدوم در تصادف رانندگی 
تصادف دو اتوبوس در محدوده فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به مرگ یک نفر و مصدومیت 48 نفر منجر شد. 
به گزارش جام‌جم، مهدی ولیپور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت‌: ساعت 6 و 28 دقیقه صبح شنبه تصادف میان دو دستگاه اتوبوس در آزادراه تهران ــ قم، خروجی فرودگاه امام خمینی‌(ره) رخ داد.  نیروهای امدادی هلال‌احمر برای امدادرسانی به آنجا اعزام شدند. در پی این حادثه تعدادی از مصدومان درون کابین اتوبوس‌ها گرفتار شده بودند که امدادگران نسبت به رهاسازی و نجات آنها اقدام کردند. یک نفر در این تصادف کشته شد و 48 نفر نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.   این در حالی بود که سرهنگ طوسی، رئیس پلیس راهور فرودگاه امام خمینی(ره) در این باره گفت‌: یکی از خودروهای حادثه‌دیده سرویس شهرک صنعتی حسن‌آباد و دیگری مربوط به کارکنان فضای سبز شهر فرودگاهی است. 

بازداشت عاملان آتش زدن مسجد 
افرادی که عمدی و تحت تاثیر رسانه‌های معاند مسجد جامع شهرستان بندرانزلی را به آتش کشیده بودند، بازداشت شدند. 
سرهنگ حسین حسن پور، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان به سایت پلیس گفت‌: در پی حریق عمدی مسجد جامع شهرستان بندرانزلی به وسیله مواد آتش‌زا، شناسایی و دستگیری عاملان این اقدام در دستور کار پلیس شهرستان بندرانزلی قرار گرفت.ماموران آگاهی بندرانزلی با اقدامات پلیسی عاملان آتش‌سوزی را شناسایی کردند‌. متهمان ۲۰و۲۲ساله پس از هماهنگی قضایی طی دو عملیات جداگانه پلیسی در مخفیگاه‌های خود شناسایی و بازداشت شدند. متهمان در تحقیقات پلیس به اقدام مجرمانه خود تحت تاثیر شبکه‌های معاند اعتراف کردند و تحقیقات از این دو جوان بازداشت شده  ادامه دارد.

انسداد ۹کانال مدعی فروش سؤالات آزمون نهایی
معاون اجتماعی پلیس فتا از شناسایی تعداد زیادی تارنمای مجرمانه و انسداد ۹ کانال و صفحه با ادعای فروش سؤالات آزمون نهایی خبر داد.
به گزارش جام‌جم، سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای کشور گفت‌: با اشراف و رصد ماموران پلیس فتا، تعداد زیادی تارنمای مجرمانه شناسایی و ۹ کانال و پیچ مسدود شدند. این افراد فقط ادعا می‌کردند که به سؤالات نهایی دسترسی دارند در صورتی که هیچ‌گونه سؤالی در اختیار نداشته و ادعای آنها کذب بوده و فقط قصد اخاذی داشتند که در این زمینه تا حدودی هم موفق بوده‌اند.

کلاهبرداری «خیر مدرسه‌ساز» جعلی 
مردی که با جعل هویت یک خیر مدرسه‌‌ساز و راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی از کاربران کلاهبرداری  می‌کرد، بازداشت شد. به گزارش جام‌جم، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ در این باره گفت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و عنوان کردند یک صفحه جعلی با نام و تصاویر یک خیر مدرسه‌ساز در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند. در جریان تحقیقات معلوم شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از 55‌هزار نفر دنبال‌کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی خیرین با جعل هویت یک خیر مدرسه‌ساز با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به ساخت مدرسه برای مناطق محروم از کاربران کلاهبرداری می‌کند. متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. متهم به راه‌اندازی صفحه جعلی با نام و مشخصات افراد خیر معروف در کشور در اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از 19نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد و انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

مرگ  خودخواسته بعد از قتل فرزندان 
مردی بعد از قتل دو فرزندش در خانه به زندگی خود نیز پایان داد.  
به گزارش جام‌جم، سرهنگ مهدی حسن‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان خلیل‌آباد استان خراسان رضوی دراین‌باره گفت‌: صبح پنجشنبه، در پی تماس مردمی مبنی بر وقوع قتلی در شهر خلیل‌آباد، ماموران در محل حاضر شدند و با اجساد دو کودک ۴ و ٩ ساله و نیز به دار آویخته شدن پدر خانواده رو‌به‌رو شدند. هنوز مشخص نیست که این دو کودک بر اثر خفگی یا خوراندن سم فوت کرده‌اند که پزشکی قانونی در این باره باید اعلام نظر کند. به نظر می‌رسید چند روز از مرگ آنها گذشته و پدر خانواده آنها را کشته و خودکشی کرده است.