بازداشت عناصر شبکه‌ تأمین مالی گروهک تروریستی منافقین

بازداشت عناصر شبکه‌ تأمین مالی گروهک تروریستی منافقین

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بزرگ‌ترین شبکه‌ تأمین مالی و تجهیزات تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین، توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج) شناسایی و عناصر اصلی شبکه بازداشت شدند.

متن کامل اطلاعیه به شرح ذیل است:
به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند: بزرگ‌ترین شبکه‌ تأمین مالی و تجهیزات تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین، توسط سربازان گمنام امام‌زمان‌(عج) شناسایی و شش نفر از عناصر اصلی شبکه در سلسله عملیاتی همزمان و در چند استان کشور بازداشت، ۱۰نفر احضار و تعدادی دیگر از مرتبطین شبکه تحت تعقیب می‌باشند. این شبکه‌ گسترده، وظیفه‌ انتقال پول از خارج با شیوه‌های پیچیده‌ پولشویی و تأمین تجهیزات مختلف برای تیم‌های عملیاتی‌-تروریستی منافقین را عهده‌دار بود. سرکرده‌ شبکه‌ مزبور به‌نام علی‌محمد دولتی، فرزند غلامحسین از عناصر مهم منافقین و دارای دفاتر و مؤسساتی در کشورهای امارات و هلند است. نامبرده در تعامل مثلث آلبانی، امارات و هلند، خطوط عملیاتی و پوشش لازم برای تأمین مالی و لجستیک تروریست‌ها را فراهم می‌کرد.
در داخل کشور نیز دفاتر، مؤسسات و مرتبطین متعددی توسط وابستگان گروهک منافقین، روند تحویل پول و امکانات از سرپل‌های مستقر در خارج و انجام فرآیندهای چندلایه‌ پولشویی با هدف امحای ردها و آثار منافقین را اجرا کرده و نهایتا پول، اسلحه، مواد منفجره و ابزارهای فنی و مخابراتی را به تیم‌های تروریستی تحویل داده و حتی به استخدام اراذل و اوباش برای صحنه‌های اغتشاشات اخیر می‌پرداختند.
ازجمله عناصر دستگیرشده، پدر یکی از اعضای عملیاتی تیم‌های تروریستی است که نزدیک به سه سال پیش بازداشت شد و به‌دلیل انتسابش به یک دانشگاه صنعتی مهم کشور، موجب تهاجم وسیع رسانه‌های معاند علیه دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور شد. شایان ذکر است که این فرد نیز سابقه‌ وابستگی قدیمی به گروهک منافقین و محکومیت زندان به همین جرم را داراست. تحقیقات پیرامون شبکه‌ پیش‌گفته و مرتبطین آنها ادامه داشته و عناصر مقیم خارج از کشور نیز از طریق پلیس بین‌الملل(اینترپل) و به جرم «تأمین مالی تروریسم» و «پولشویی سازمان‌یافته» تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. همچنین به کشورهای میزبان منافقین من‌جمله آلبانی، هلند و امارات یادآور می‌گردد که به‌دلیل ماهیت بحران‌زیست و جنایت‌پیشه‌ این گروهک، حضور آنها در هر کشوری جز دامن‌زدن به اقدامات غیرقانونی و تروریستی در آن کشورها، ثمری نداشته و نخواهد داشت.

 مذاکرات با عراق درباره پرونده شهید سلیمانی به دور چهارم رسید
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در مراسم گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی که دیروز در محل وزارت خارجه برگزار شد، گفت: در دولت جدید و در بدو شروع به کار، یکی از دیپلمات‌های مسلط بر امور حقوقی و بین‌المللی را به عنوان مسئول پیگیری پرونده ترور سردار در عرصه‌های حقوقی و بین‌المللی منصوب کردیم و کمیته ویژه‌ای در وزارت خارجه با همکاری نزدیک با قوه قضاییه، بخش حقوقی سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس و سایر جهات ذی‌ربط در داخل کشور تشکیل شد.
امیرعبداللهیان گفت: در چهار ماه گذشته نیز آقای کدخدایی قبول زحمت کردند و به عنوان یک مسئولیت دلی و با انگیزه معنوی به عنوان مسئول پیگیری پرونده حقوقی و بین‌المللی سردار سلیمانی در وزارت خارجه  کنار سایر مسئولیت‌هایی که دارند، مستقر هستند و اقدامات مؤثری را توانسته‌اند رقم بزنند.وزیر خارجه کشورمان گفت: در مسیر دیپلماتیک توانستیم اقدامات را سرعت ببخشیم.
وی افزود: از طریق سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا، بخشی از اقدامات حقوقی را به طرف آمریکایی اعلام کرده و گفتیم برای به عدالت سپردن همه عاملان و آمران این ترور آمریکایی، دستگاه دیپلماسی لحظه‌ای از انجام وظایف خود کوتاهی نخواهد کرد و تا به دست عدالت سپردن این جانیان و تروریست‌های آمریکایی مسئول در ترور سردار سلیمانی عزیز، پیگیری‌ها را تداوم خواهیم داد.امیرعبداللهیان تصریح کرد: تاکنون با طرف عراقی سه دور مذاکرات برگزار کردیم که دور چهارم مذاکرات برای پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش هفته آینده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.وزیر خارجه کشورمان گفت: همه مستندات لازم برای ارائه در تسریع پیگیری قضایی و بین‌المللی ارائه‌شده  و در این دوره از نشست، نهایی خواهد شد. آخرین مستندات نیز مربوط به پذیرش دولت عراق و اعلان رسمی آنها است مبنی بر این‌که سردار سلیمانی در روز ترور و حادثه، مهمان رسمی دولت جمهوری عراق بوده است.