حل مشکل آب شرب زائران امام رضا(ع)

حل مشکل آب شرب زائران امام رضا(ع)

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ساخت بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه شرق کشور در مشهد مقدس خبر داد و افزود: «شرکت آب و فاضلاب مشهد با مشارکت بانک رفاه کارگران ساخت پروژه تصفیه‌خانه شهر مشهد را به عنوان بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه شرق کشور آغاز کرد.

به گفته صولت مرتضوی، با اجرایی‌شدن این پروژه در مرحله نخست در هر شبانه‌روز 200 هزار مترمکعب آب تصفیه شده در اختیار حوزه صنعت و کشاورزی قرار می‌گیرد. در مرحله بعدی مشکل آب شرب مصرف روزانه شهروندان و زائران امام رضا(ع) برطرف می‌شود که گام مثبتی در حوزه آب و فاضلاب این شهر است.»  

برنامه افزایش 10برابری صادرات مس 
سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت گفت: «به‌منظور جبران عقب ماندگی‌ها در حوزه مس، ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است. این سرمایه‌گذاری موجب می‌شود که صادرات در این حوزه از حدود 1.7میلیارد کنونی به بیش از۱۰میلیارد دلار در پنج سال آینده افزایش یابد. تولید کاتد مس هم‌اکنون نزدیک به۲۸۰‌هزار تن است که بنا داریم این میزان را به بالای یک میلیون تن برسانیم. » 

آمار
گمرک چین اعلام کرد: روسیه با افزایش 17‌درصدی تحویل نفت به چین در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته، از عربستان پیشی گرفت و به بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نفت وارداتی این کشور تبدیل شد.