آنچه نتانیاهو باید بداند!

آنچه نتانیاهو باید بداند!

طی روزهای اخیر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی به برخی رجزخوانی‌های خود علیه جبهه مقاومت ادامه می‌دهد. او و کابینه چندتکه‌اش، مانند گذشته تاریک خود، از توهماتی سخن می‌گویند که میان آنها و واقعیات جاری در منطقه فاصله‌ای زیاد و معنادار وجود دارد.

نتانیاهو در وضعیتی سخن از تقابل با جبهه مقاومت به میان می‌آورد که شورش‌های داخلی در تل‌آویو و حیفا آغاز شده و پایه‌های قدرت نامشروع صهیونیست‌ها هرروزه بیش از پیش به لرزه می‌افتد. از اختلافات و منازعات داخلی در اراضی اشغالی گرفته تا شکست‌های مکرر منطقه‌ای تل‌آویو، مسیر تنفس مسموم صهیونیست‌ها در منطقه را مسدود و ادامه حیات حقیرانه آنها را سخت‌تر کرده است.  در چنین شرایطی، بهتر است نتانیاهو متوجه یک گزاره قطعی و حقیقت تغییر‌ناپذیر در معادلات منطقه باشد. آمریکا، رژیم‌اشغالگر قدس و رژیم‌سعودی -که دشمنی آنها با جبهه مقاومت بر همگان محرز و آشکار است- در طول دهه‌های متمادی، تلاش زیادی برای ترویج گفتمان سازش در منطقه کرده بودند. شبکه‌های رسانه‌ای صهیونیستی و غربی دست به دست یکدیگر داده بودند تا از طریق تقویت گفتمان سازش و تسلیم در برابر دشمن، گفتمان مقاومت را به چالش بکشند.
آنها روی نسل‌های جوان و جدید در جوامع مسلمان تمرکز کرده و آنها را به جامعه هدف تبلیغاتی و گفتمانی مسموم خود تبدیل کرده بودند، اگرچه تلاش‌های زیادی از سوی جمهوری اسلامی ایران و طرفداران گفتمان مقاومت در نقد و تقبیح گفتمان سازش و تبعات تبلور این گفتمان غربگرا و صهیونیستی درمنطقه صورت گرفته بود. اما اقدام خاص شهدای جبهه مقاومت از جمله شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید عماد مغنیه و شهید ذوالفقار(شهید مصطفی بدرالدین )این بود که گفتمان سازش را نه صرفا در گفتار، بلکه در عمل و در عرصه نبرد به چالش کشیدند. اکنون جبهه مقاومت یک دستورالعمل بیشتر در برابر دشمن صهیونیستی ندارد؛ مقاومت تا آزادی قدس شریف و از بین رفتن غده سرطانی اسرائیل. در این معادله، اسامی و عناوین سیاستمداران صهیونیست برای جبهه مقاومت کمترین اهمیتی ندارد. نتانیاهو و لاپید، دو نماد شکست صهیونیست‌ها در برابر جبهه مقاومت بوده و خواهند بود. وقتی میان سال‌های 2013 تا 2018 میلادی، نتانیاهو و همراهانش نهایت تلاش خود را برای تجهیز و حمایت از تروریسم تکفیری داعش به کار بردند، رزمندگان مقاومت مجاهدانه در برابر داعش و حامیان صهیونیستی و غربی و منطقه‌ای آن ایستادند و درنهایت پیروزی بسیار بزرگی را علیه تروریست‌ها به دست آوردند. نتانیاهو، مجموعه‌ای از شکست‌های متعدد منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را در کارنامه سیاه خود دارد و قطعا حضور وی در مسند قدرت، صرفا به تسریع سقوط و اضمحلال رژیم‌اشغالگر قدس منجر خواهد شد. بهتر است نتانیاهو این حقیقت را به خاطر بسپارد که فرزندان بی‌شمار مقاومت، پیرو گفتمان و عقیده‌ای هستند که نه تنها تسلیم در برابر ظلم و ظالم را بر نمی‌تابند، بلکه دشمن را به سخت‌ترین شکل ممکن مغلوب و مایوس می‌کنند. مرور حوادثی که درجنگ 33روزه تابستان سال 2006 میلادی رخ داد برای نتانیاهو قطعا وحشتناک خواهد بود. او بهتر است بار دیگر چهره وحشتزده اولمرت، نخست‌وزیر وقت رژیم‌اشغالگر قدس و ژنرال‌های صهیونیست را در زمان هدف قرار گرفته‌شدن تانک‌های مرکاوا و ناوچه ساعر در آب‌های مدیترانه به خاطر بسپارد. همچنین هنوز تصاویر مانور هزاران موشک قسام در آسمان تل‌آویو و حیفا در نبرد 13روزه سال 2021میلادی، تن نتانیاهو و دیگر صهیونیست‌ها را به لرزه درمی‌آورد.

فادی بودیه - سردبیر مجله المرایا