نسخه Pdf

برای مادرم

برای مادرم

روز مادر از آن روزهایی‌ است که حتی اگر مگس در جیب‌تان پر نمی‌زند، باید از هر بانکی که می‌توانید از لا‌به‌لای جیب لباس‌های زمستانی‌تان، از جوراب پدربزرگ‌تان یا با فروش آپاندیس، کلیه و قرنیه چشم‌تان، پول و پله‌ای جور کنید ولو در حد یک گل و برای مادرتان چیزی بخرید. از این توهمات که من خودم گل هستم و بهترین هدیه برای مادرم، اخلاق خوبم است و از این دست حرف‌ها را هم دور بریزید و برای چند دقیقه از آن خانه‌ چندده‌متری بیرون بروید تا مادرتان هم بتواند نفسی بکشد. البته از آنجا که می‌دانیم شما دائم در حال اورانیوم غنی کردن به‌صورت مجازی هستید و سرتان یکسره در تلفن و به‌دنبال علم است و وقت سر خاراندن ندارید برای‌تان یک سری هدایایی را که می‌شود برای روز مادر تهیه کرد، نوشته‌ایم. بجنبید که خطر دمپایی پرت کردن نزدیک است.

دست به قلم شو
اگر راحت‌طلب هستید و می‌خواهید با وسایل روی میزتان سر و ته کار را هم بیاورید و آب هم از دست‌تان نمی‌چکد یک کاغذ بردارید و با سلیقه‌ خودتان، دورش را گل و بلبل بکشید و وسطش هم جمله‌هایی مانند سلطان غم مادر، مادر بهشت من همه آغوش گرم توست، در قلب منی مادر و از این دست جملات با دستخط خوب بنویسید و روی یخچال بچسبانید. 

سلفی بگیر
محال است یک عکس سلفی دو نفره با مادرتان نداشته باشید. گالری تلفن همراه‌تان را زیر و رو کنید و اگر عکسی نبود به آلبوم‌ خانه‌تان هم سری بزنید و یک عکس دونفره با مادرتان پیدا کنید و بعد از قاب کردنش آن را جلوی چشمش بگذارید. روی اپن آشپزخانه یا میز توالت هم جای خوبی است. 

خجالت نکش
اگر از آن دسته آدم‌های خجالتی هستی که نمی‌توانی رو در رو حرف دلت را بزنی، فضای مجازی را برای تو ساخته‌اند. دست به تایپ شو و برای مادرت چند خطی از حرف‌های دلت را بنویس و برایش بفرست. پیشنهاد من این است که تا تنور داغ است؛ نان عذرخواهی‌هایت را هم بچسبانی و بدخلقی‌هایت را از دلش دربیاوری.

درختکا‌ری
اگر آدم باکلاس و اهل طرفداری از محیط زیست هستی و مادرت هم عاشق سرسبزی است؛ یک درخت به نامش در جنگل یا باغ یا هرجایی که دوست داری بکار. این کار هم مادرت را خوشحال می‌کند و هم جهان و هم خدا را. 

گل برای گل 
از خالی بودن ته جیب‌تان رنج می‌برید؟ آیا مگس هم در کیف پول‌تان پر نمی‌زند؟ آیا نگران کادوی روز مادر هستید؟ دیگر نگران نباشید! قطعا در هر محله‌ای یک گلفر‌وشی پیدا می‌شود و شما هم با کمی قناعت، پول یک شاخه گل را جور می‌کنید. مادرها گلند؛ با گفتن جمله‌ گل برای گل او را خوشحال‌تر می‌کنید. 

چای با چاشنی فرزند
اگر مادرتان از آن چای‌خورهای قهار است و دائما سماور خانه‌تان می‌جوشد و یک لحظه هم آرام نمی‌گیرد، می‌توانید ماگی با یک عکس از چهره‌ زیبای مادرتان تدارک ببینید که با هر بار چای خوردن یاد شما بیفتد.

سپر بلا
این روزها که مادرها هم مثل همه‌ ما نوجوان‌ها در حال غنی کردن اورانیوم به وسیله‌ تلفن همراه‌شان هستند، ممکن است حین انجام کارهای‌شان قاب موبایل‌شان آسیب ببیند، می‌توانید با خریدن یک قاب زیبای گل‌منگلی، علاوه بر دادن هدیه به مادرتان، کمی هم شاعری کرده و خودتان را سپر بلای او معرفی کنید.

پولدارها بخوانند
اگر جزو 4درصد افراد جامعه هستی و ته حساب‌تان مبلغ قابل توجهی وجود دارد و برایش برنامه‌ای نریختید و تمام زندگی‌تان مادرتان است و هرچه دارید به پایش می‌ریزید، وقتش است کمی سر کیسه را شل کنید و مادرتان را بیش از پیش عاشق خودتان کنید. مقصد شما طلا فروشی است. با خریدن یک طلای ولو یک گرمی، فرزند خلف بودن‌تان را ثابت کنید.

تعویض ماسماسک
ممکن است تلفن همراه مادرتان قدیمی و کار با آن برایش سخت شده باشد. خوب است که با همکاری پدر ، خواهر و برادرها، یک تلفن همراه بهتری برایش خریداری کنید تا راحت‌تر بتواند آمار شما را بگیرد. اینجاست که مزایای خانواده‌ پرجمعیت به چشم می‌آید. 

فرزند سرآشپز
اگر دستپخت‌تان خوب است و بعد از خوردن غذا نیازی به بیمارستان رفتن نیست، خوب است یک ناهار یا شام خارق‌العاده درست کنید و اجازه دهید مادرتان حداقل برای یک روز استراحت کند. اگر دسر بلدید و میز و سفره را هم خوب می‌چینید، هنرنمایی بیشتری کنید. امیدوارم لعن و نفرین خانواده‌ بعد از اجرایی شدن این پیشنهاد دامن ما را نگیرد. آمین.

همیشه به کار می‌آید
روسری از آن چیزهایی ا‌ست که مادرها خیلی از آن استقبال می‌کنند و همیشه هم به کارشان می‌آید. نهایت سلیقه‌تان را به خرج دهید و یک روسری یا شال برای مادر محترم تهیه کنید که هروقت دور صورت زیبایش را قاب گرفت، یاد شما بیفتد و قربان صدقه‌تان برود. 

عطر جدایی نمی‌آورد 
نگران نباشید. شما حالا حالاها بیخ ریش مادرتان هستید و جدایی جرأت نمی‌کند نزدیک‌تان شود. پس می‌توانید با خیال راحت یک شیشه عطر خوشبو برای مادرتان بخرید و حین تهیه‌کردنش،خرافات درون‌مغزی خودتان را هم بیرون بریزید تا هیچ چیزی نتواند مانع هدیه خریدن برای مادرتان شود.

هرچه می‌خواهد دل تنگت بخر!
ما سعی کردیم برای‌تان از چیزهایی بنویسیم که خیلی از مادرها دوست دارند از فرزندان‌شان هدیه بگیرند اما یادتان نرود که شما به خودی خود هدیه‌ای هستید که خدا در دامن مادرتان گذاشته و آنها بی‌شک، اول خود شما را دوست دارند و بعد سلیقه‌ شما را، هرچیزی که باشد با هر قیمت و ارزشی، سعی کنیم هدیه‌های خوبی برای مادران‌مان باشیم.

عطیه ضرابی