تهران در صدر مصرف گاز

تهران در صدر مصرف گاز

عباس اعظمی، سخنگوی شرکت ملی گاز استان تهران با بیان این‌که میزان مصرف تهران در روز جمعه ۱۲۵ میلیون مترمکعب بود و در روز گذشته نیز ۱۲۷ میلیون مترمکعب ثبت شد، اظهار کرد: در روز جمعه میزان مصرف گاز در پایین‌ترین سطح قرار می‌گیرد و با همراهی مردم نیز میزان مصرف نسبت به روزهای عادی کاهش یافته است.

اعظمی با بیان این‌که میزان مصرف گاز در بخش خانگی در روز گذشته ۶۴۴ میلیون مترمکعب بوده که در این بین استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، اصفهان و آذربایجان‌شرقی چهار استان پرمصرف کشور شناخته شده‌ است، اظهار کرد: میزان مصرف گاز در طول ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران با ۱۲۷ میلیون مترمکعب، استان خراسان‌رضوی با ۶۰ میلیون میلیون مترمکعب، استان اصفهان ۴۶ میلیون مترمکعب و آذربایجان‌شرقی نیز با ۴۲ میلیون مترمکعب بوده است.

بدون تیتر
 اکبر نیکزاد ،رئیس بنیاد مسکن گفت: سال نخست اجرای طرح نهضت ملی مسکن به تامین زیرساخت‌ها و تدوین قوانین سپری شد. هم‌اکنون این برنامه شتاب گرفته و تا پایان امسال ۴۸ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان خواهیم‌داد.

 مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به وضعیت توسعه اقتصادی در برخی کشورهای آسیا و منطقه تصریح کرد: آنچه در کشور قطر رخ داد، نمونه خوبی برای مقایسه است. قطر شاید به اندازه بوشهر ما وسعت داشته باشد اما می‌بینیم که با استفاده از ظرفیت میادین نفتی و گازی مشترک به چه درآمدهایی رسیده‌است.

 با بررسی بازار اینترنت ثابت، شورای رقابت این بازار را مصداق بازار انحصاری تشخیص داد و مرکز ملی رقابت به تنظیم دستورالعمل قیمت، مکلف شد.

 تا چند هفته دیگر، بخش بزرگی از بازار جهانی دیزل که سوخت حیاتی برای اقتصاد جهان شمرده می‌شود، با تحریم کم‌سابقه روبه‌رو خواهدشد.

 سرپرست مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور از توافق با هواپیمایی ایران ایر در راستای ارسال الکترونیکی گذرنامه‌های مرسولات هوایی خبر داد.

 عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات با اشاره به نقش و اهمیت فناوری اطلاعات در ارتقای بهره‌وری گفت: استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و هوشمندسازی به ارتقای بهره‌وری بخش‌های گوناگون می‌انجامد.

 مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، ضمن تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای صنعت مس ایران، از عملکرد مناسب صنعت مس در حوزه حفاری‌های اکتشافی خبر داد. وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، برابر تمام سال گذشته حفاری صورت گرفته‌است و در تولید محصولات به رشد تولید بسیار خوبی دست یافته‌ایم.

 ارسلان رحیمی، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور گفت: طی ۹ ماه امسال دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده‌است.

 داده‌ها نشان می‌دهد قیمت‌های عمده‌فروشی سالانه ژاپن در دسامبر با سرعتی سریع‌تر از حد انتظار افزایش یافت و به نشانه‌های فزاینده اخیر فشار تورمی افزود که می‌تواند بانک‌مرکزی این کشور را مجبور کند به زودی نرخ‌های بهره را افزایش دهد.