مجازات مرگ برای قاتل شهید کیوانلو

مجازات مرگ برای قاتل شهید کیوانلو

سارق معتاد که در حین فرار، مامور پلیس تهران را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 5 و30 دقیقه سیزدهم شهریور امسال، مردی هراسان خود را به کانکس پلیس در حوالی میدان امام‌حسین(ع) تهران رساند و مدعی شد چند سارق وارد خانه خواهرش که تنها زندگی می‌کند شده و جان او در خطر است.
در ادامه گشت موتوری کلانتری نامجو با شاکی راهی خانه خواهرش شدند و مشاهده کردند مردی در حال فرار است که او را بازداشت کردند. در ادامه، ستوان امیر کیوانلو برای یافتن سارق دوم وارد ساختمان شد و به آپارتمان طبقه اول رفت. او دختر 23 ساله را با دست‌وپای بسته یافت و نجات داد.
مامور پلیس که احتمال می‌داد سارق باید هنوز در ساختمان باشد او را در راه‌پله‌های طبقه اول گرفتار کرد و وقتی قصد دستگیری‌اش را داشت سارق با چاقو ضربه‌ای به زیر قفسه سینه او زد. همکارش به کمک او رفت و سارق را خلع‌سلاح و بازداشت کرد. متهمان به کلانتری منتقل شدند و مامور زخمی به بیمارستان انتقال یافت اما به‌دلیل شدت خونریزی به شهادت رسید.
ماموران در ادامه به تحقیق از دختر جوان پرداختند که او اظهار کرد: صبح با سر و صدای دزدان از خواب بیدار شده و با برادرم تماس گرفتم و درخواست کمک کردم. سارقان قبل از رسیدن ماموران به من حمله کرده و دست‌وپایم را بستند و پول، طلا و پلی‌استیشن را از خانه‌ام سرقت کردند. موقع فرار ماموران سررسیدند و این اتفاق تلخ رخ داد.
عامل شهادت مامور جوان در تحقیقات مقدماتی گفت: چند بار به اتهام سرقت از خانه بازداشت و زندانی شدم. آخرین‌بار سال گذشته مدتی در زندان بودم. بعد از آزادی دوباره سرقت‌هایم را شروع کردم. بعد از زاغ‌زنی در خیابان، خانه‌های طبقه اول را که به‌راحتی از طریق بالکن می‌شد وارد این خانه‌ها شد انتخاب می‌کردیم. آن روز هم برای سرقت به‌طور اتفاقی وارد خانه زن تنها شدیم. دست‌وپای او را بستم. همدستم کشیک می‌داد و من اموال را سرقت کردم که ماموران سررسیدند. در راه‌پله‌ها، ماموری را دیدم و با او درگیر شدم. برای فرار از دستش با چاقو او را زدم که فوت کرد.
با توجه به حساسیت پرونده، خیلی زود برای متهم کیفرخواست صادر و به شعبه سیزدهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. قضات دادگاه با بررسی پرونده به تحقیقات نقص گرفته و آن را به دادسرا بازگرداندند. با رفع نواقص دوباره پرونده به دادگاه بازگشت و متهم در وقت فوق‌العاده پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای این جلسه کیفرخواست متهم قرائت شد و سپس اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفته و برای قاتل پسرشان درخواست قصاص کردند.
رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به متهم به قتل از او خواست از خود دفاع کند. او با قبول اتهامش گفت: «معتاد و کارتن‌خواب بودم و برای تامین هزینه‌های موادم سرقت می‌کردم. روز حادثه بعد از سرقت طلا، موبایل، کنسول ‌بازی و دوربین‌عکاسی از خانه زن تنها قصد فرار داشتم که متوجه حضور ماموری در راه‌پله شدم. برای فرار به سمت طبقه پنجم رفتم تا از پشت‌بام فرار کنم اما در قفل بود. دوباره به سمت پایین آمدم. با مامور پلیس در طبقه اول روبه‌رو شدم. او خواست تسلیم شوم اما من با چاقو او را هدف ضربه‌های مرگبار قرار دادم. از کار خود پشیمانم و با ضربه چاقو مامور شجاع را شهید کردم.»
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل‌مدافعش، قضات وارد شور شده و عامل شهادت مامور پلیس را به قصاص محکوم کردند.