همان همیشگی اما جذاب

لیورپول ــ رئال، مهم‌ترین بازی هفته دوم لیگ قهرمانان

همان همیشگی اما جذاب

کارلو آنچلوتی بعد از فینال سال گذشته لیگ قهرمانان و شکست دادن لیورپول، گفت که بازی با شاگردان یورگن کلوپ به مراتب راحت‌تر از دیگر حریفان این تیم در مسیر رسیدن به فینال بوده است.

منظور او از حریفان در واقع تیم‌هایی مثل پاری‌سن ژرمن، چلسی و من‌سیتی بود که سال گذشته یکی پس از دیگری توسط شاگردان کارلتو حذف شدند. اگر به شرایط این روزهای لیورپول توجه شود، کاملا مشخص است که هواداران رئال از رویارویی با این تیم اصلا ناراضی نیستند. این تیم بر خلاف سال گذشته که در کورس شدید قهرمانی لیگ جزیره با من‌سیتی بود، این فصل اصلا روزهای خوبی را تجربه نمی‌کند و شاید مهم‌تـرین هدف کلوپ و شاگردانش کسب سهمیه فصل بعدی UCL باشد. لیورپول تا به اینجای فصل بعد از 22بازی فقط 35 امتیاز کسب کرده و برای رسیدن به محدوده کسب سهمیه، حداقل 7 امتیاز کمتر دارد. از آن طرف رئال گرچه رقابت بر سر قهرمانی در لالیگا را تا حدود زیادی به بارسلونای آماده این روزها باخته، اما همه می‌دانند که سبک بازی این تیم در بازی‌های اروپایی با بازی‌های باشگاهی بسیار متفاوت است. بازی این دو تیم در چند فصل گذشته گرچه شکل تکراری به خودش گرفته اما آمار و ارقامی دارد که باعث حساسیت و جذاب شدن این بازی می‌شود. 

9
این دو تیم تاکنون 9 بار در بازی‌های اروپایی به مصاف هم رفته‌اند که سهم رئال 5 برد و سهم قرمزهای آنفیلد سه پیروزی بوده است. مادریدی‌ها در این 9 بازی 11 گل زده‌اند و در مقابل لیورپول موفق به زدن 8 گل شده است.   

7
محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول تا به اینجا 7 گل در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان زده و همراه امباپه بهترین گلزن‌های این مسابقات به حساب می‌آیند. البته صلاح در چند تقابل قبلی خود با رئال موفق به گلزنی به این تیم نشده است. 

10
یکی از نقاط قوت لیورپول، عملکرد این تیم در بازی‌های خانگی‌اش در لیگ قهرمانان است. این تیم در 14 بازی قبلی خود در UCL در آنفیلد، 10 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و فقط در دو بازی باخته است. 

16
کریم بنزما نشان داده که خیلی بهتر از هر بازیکن دیگری در رئال، راه گلزنی به تیم‌های انگلیسی را بلد است. او در 23بازی که مقابل این تیم‌ها انجام داده، موفق به زدن 16گل شده است. 

39
رئال تا امروز مقابل تیم‌های انگلیسی در رقابت‌های مختلف اروپایی 39 بازی انجام داده و آمار 20 پیروزی، 16 شکست و 13 تساوی را از خودش به جا گذاشته است. 

حسین خلیلی - گروه ورزش