کاهش صادرات دیزل روسیه

جهان نما

کاهش صادرات دیزل روسیه

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد با گذشت بیش از دو هفته از آغاز تحریم‌های غربی علیه فروش دیزل روسیه، سیگنال‌های اولیه حاکی از آن است که محدودیت‌های اعمال شده تا حدودی نتیجه‌بخش بوده‌اند.

طبق آمار ارائه شده از سوی شرکت آرگوس مدیا از زمان آغاز اجرای مکانیسم‌های سقف قیمت در پنجم فوریه، قیمت صادرات دیزل روسیه نسبت به صادرات غیرروسی، کاهش بیشتری پیدا کرده و تخفیف آن در ابتدای هفته گذشته، به بیش از ۳۵ دلار در هر بشکه رسید.

دور شدن تورم از منطقه یورو 
کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) گفت که انتظار ندارد هیچ کشوری در منطقه یورو در سال جاری در رکود باشد. لاگارد همچنین تاکید کرد، بانک مرکزی قصد دارد در نشست ماه مارس خود نرخ بهره را ۵۰ واحد دیگر افزایش دهد.

توسعه میادین گازی عراق
رویترز به نقل از دو منبع دولتی آگاه نوشت: شرکت انرژی «کرسنت پترولیوم» امارات متحده عربی، دو میدان گاز طبیعی را در استان دیاله توسعه خواهد داد که در ۱۸ ماه نخست، ۲۵۰ میلیون فوت مکعب در روز تولید خواهند کرد تا سوخت نیروگاه‌های نزدیک را تامین کنند.

روزهای خوب در انتظار بیت‌کوین
ارزش ارزهای رمزنگاری شده مهم جهان روز سه‌شنبه افزایش یافت و بیت‌کوین از سطح ۲۵ هزار دلار گذشت.این هفته ممکن است برای بازار ارزهای دیجیتال هفته کندی باشد، زیرا روز دوشنبه آمریکا تعطیل بود و رویدادهای اقتصادی مهم زیادی در آمریکا و اروپا برنامه‌ریزی نشده است.تحلیلگران بیان کردند که این مورد می‌تواند آغازی برای شکست بیت‌کوین باشد.بیت‌کوین پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه، در ساعت 9 و 15 دقیقه صبح به وقت شرقی 0.08درصد افزایش یافت و به قیمت ۲۵هزار و ۳۰دلار فروخته شد، در حالی که اتر 0.11درصد صعود کرد و در همان زمان به ۱۷۰۵ دلار رسید.مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر 1.10تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل 2.72درصد کمتر شده است. در حال حاضر 42.47درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز 0.05درصد کاهش داشته است.حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته 68.17میلیارد دلار است که 9.06درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر 9.42میلیارد دلار است که 13.83درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون 60.35میلیارد دلار است که 88.54درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

آمار
یک نظرسنجی تجاری نشان داد که فعالیت‌های تولیدی ژاپن در ماه گذشته با سریع‌ترین سرعت در ۳۰ ماه گذشته کاهش یافته که نشانه‌ای نگران‌کننده برای سومین اقتصاد بزرگ جهان است.