صادرات 120میلیون دلاری طلا

میز خبر

صادرات 120میلیون دلاری طلا

طلا مینایی، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: پس از اعلام منع قانونی صادرات طلا رقم صادرات ما صفر شد و امسال پس از رفع ممنوعیت ۱۲۰میلیون دلار به خارج صادر شد.

تأخیر در تحویل ربع‌سکه به خریداران
بانک مرکزی اعلام کرده بود خریداران ربع‌‌سکه بعد از پنج روز کاری می‌توانند سکه خود را از خزانه بانک رفاه دریافت کنند اما حالا خریداران می‌گویند بعد از خرید ربع‌سکه وقتی برای تحویل به سایت بانک مراجعه می‌کنند، امکان تعیین زمان برای دریافت وجود ندارد، افرادی هم که اخیرا موفق به ثبت شده‌اند، زمان دریافت سکه‌شان آخر اسفند است.

تهران در سومین سال خشکسالی
احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی درباره وضعیت آبگیری سدهای استان تهران در پی بارش‌های زمستانی تصریح کرد: مطابق آمار وزارت نیرو در مجموع پنج سد استان تهران 231میلیون متر مکعب آب را ذخیره کرده است. وی با اشاره به پر شدگی 12درصدی سدهای تهران، افزود: این میزان آبگیری نسبت به سال قبل 26درصد کمتر است و استان تهران در سومین سال پیاپی خشکسالی قرار دارد. میزان بارندگی استان تهران تاکنون به 80 میلی‌متر رسیده، این در حالی است که این استان باید به 135میلی‌متر بارش دریافت می‌کرد.

نرخ تورم نقطه‌ای بهمن 
مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم نقطه‌ای در بهمن1401 به عدد 53.4درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین 53.4درصد بیشتر از بهمن1400 برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. نرخ تورم نقطه‌ای بهمن1401 در مقایسه با ماه قبل 2.1واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با افزایش 1.3واحد درصدی به 70.5درصد رسیده و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش 2.3واحد درصدی به 43.5درصد رسیده است. 

بدون تیتر
 مسعود امراللهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: برای رفاه حال شهروندان بسته‌های یک کیلویی گوشت منجمد با قیمت‌های ارزان‌تر در راه است.

 مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه با اعلام این‌که امروز اولین جلسه ارائه کلیات برنامه هفتم توسعه بود، تصریح کرد از هفته‌های آینده بررسی‌های جدی‌تر دنبال می‌شود.

 ارسال پیامک در هر یک از اپراتورهای تلفن همراه هزینه‌های متفاوتی دارد و با استفاده از سیمکارت‌های دائمی و اعتباری، از حداقل 8.9 تا حداکثر 29.4تومان را شامل می‌شود.

 گروه کشتیرانی ایران با اشاره به راه‌اندازی خط منظم حمل بار صادراتی از ایران به ونزوئلا به صورت هر دو ماه یک‌بار از اعزام سومین کشتی ایرانی حامل بار صادراتی در اردیبهشت ۱۴۰۲ به این کشور خبر داد.

 حسین قربان‌زاده در صفحه شخصی خود نوشت: «هیات واگذاری مصوب کرد 6.2درصد سهام دولت در هلدینگ خلیج‌فارس و 5درصد سهام دولت در فولاد مبارکه اصفهان در ماه جاری به صورت بلوکی در بورس به قیمت پایه مصوب عرضه شود.»

 در طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، کارجویان در کنار استادکار یا مربی با محیط کسب‌وکار آشنا شده و پس از تجربه اندوزی برای ورود به بازار کار و عرصه کارآفرینی آماده می‌شوند.

 سید‌شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کل کشور با تاکید بر این‌که عرضه کالاها در بورس کالا طبق ضوابط مورد حمایت دولت و مجلس است، گفت: هنوز پرونده‌هایی به‌دلیل فروش کالا با نرخ‌های ارزان‌تر به عده‌ای خاص در دولت‌های گذشته در جریان است.

 علی نبوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) افزود: مطابق بند (ح) ماده ۴۶ برنامه ششم توسعه کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است تا برای نوسازی صنایع کشور برنامه‌ریزی کند.