شب تاریخی در ورزشگاه الجنوب

فولاد - الهلال در سایه حواشی یک استعفا

شب تاریخی در ورزشگاه الجنوب

شاید فقط در فوتبال ایران از این دست اتفاقاتی بیفتد که طی چند روز گذشته در اردوی فولاد خوزستان در قطر افتاده است.

معمولا بعد از صعود یک تیم به مرحله بعدی مسابقات باشگاهی در قاره‌های مختلف، تمام فکر و ذکر تیم پیروز به پیاده‌کردن تاکتیک‌های سرمربی برای گذشتن از حریف بعدی معطوف می شود. بعد از پیروزی فولاد مقابل الفیصلی و رفتن‌به جمع چهار تیم برتر منطقه غرب آسیا و مشخص‌شدن حریف بعدی‌شان یعنی تیم قدرتمند الهلال، همه منتظر خبرهای خوبی از دوحه بودند. اما آنچه بیش از همه از قطر به رسانه‌های ورزشی مخابره شده، حواشی و جنجال‌های مربوط به استعفای جواد نکونام بعد از بازی با الفیصلی بوده است. ابتدا تصور می‌شد با وساطت و پادرمیانی، این بحران خود ساخته در باشگاه فولاد حل و فصل می‌شود، اما خبر روز گذشته که اعلام شد نکونام سه‌شنبه‌شب قطر را به مقصد تهران ترک کرده و باشگاه هم با استعفای این مربی موافقت کرده است، آب سردی بر پیکر تمام هواداران این تیم محبوب خوزستانی بود. 
بیانیه منتشر‌شده از سوی باشگاه فولاد نشان داد که اختلاف بین طرفین تا چه اندازه زیاد است. در بخشی از این بیانیه آمده است: « هیات مدیره باشگاه فرهنگی - ورزشی فولاد خوزستان به خاطر جلوگیری از بروز هرگونه اخلال و حاشیه پیرامون حضور تیم بزرگسالان باشگاه به عنوان تنها نماینده فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی بوده که متاسفانه برخلاف انتظارات قبلی و امید به این که با گرفتن نتیجه در اولین بازی تیم به ریل موفقیت بازگردد، شاهد اوج‌گرفتن رفتارهای غیرحرفه‌ای با شانه خالی‌کردن از بار مسئولیت هدایت فنی تیم و ترک شبانه اردوی تیم بدون هماهنگی در یکی از بزنگاه‌های حساس تاریخ باشگاه فولاد ایران و درخواست‌های غیرمنطقی با هدف امتیازگیری بودیم.» همچنین اعلام شد که حمید رجبی، دستیار نکونام در فولاد به عنوان جانشین او تیم را مقابل الهلال هدایت‌می‌کند. 
نوع واکنش نکونام به این اتفاقات هم در نوع خودش جالب بود. او ابتدا عکسی از خودش در حالی که لبخند می‌زد در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی منتشر کرد و در ادامه او پستی بلندبالا هم منتشر کرد که به نکته مهمی اشاره‌نکرده حتی یک کلمه به اختلافات خود و تیم مدیریتی فولاد بود. 
با تمام این اوصاف و شرایط، فولاد امشب در ورزشگاه الجنوب حساس‌ترین بازی چند سال اخیر خود را انجام می‌دهد. حریف این تیم نیاز به معرفی خاصی ندارد. تیم رامون دیاز از بازیکنان سرشناسی در ترکیبش بهره می‌برد. از موسی مارگا که همبازی مهدی طارمی در پورتو بود تا اودیون ایگالو بازیکن تیم ملی نیجریه و سالم الدوساری و کلی بازیکن دیگر. این تیم تا فینال جام جهانی باشگاه‌ها بالا رفت و به رئال مادرید، 3 گل زد( البته رئال، آن بازی را 5 بر 3 برد) و امیدوار است با بردن فولاد بتواند به هدفش که دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در آسیاست، نزدیک شود. حالا باید منتظر ماند و دید که فولاد می‌تواند به پیشروی‌اش در آسیا ادامه دهد یا نتیجه دیگری در این بازی رقم خواهد خورد.
     
بازی انتقامی برای فولاد
 فولاد و الهلال، سابقه بازی با یکدیگر در لیگ قهرمانان آسیا را دارند. در آن بازی که مربوط به مرحله گروهی فصل 2015 این رقابت‌هاست، دیدار رفت دو تیم در اهواز با تساوی بدون گل به پایان رسید و در بازی برگشت، تیم عربستانی موفق شد با نتیجه 2 بر صفر حریفش را شکست دهد و فولاد به دنبال جبران آن باخت در بازی امشب است.