ماتم رئیس رژیم‌صهیونیستی پس از تصویب طرح نتانیاهو

ماتم رئیس رژیم‌صهیونیستی پس از تصویب طرح نتانیاهو

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم‌صهیونیستی در واکنش به تصویب طرح کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو برای اصلاحات سیستم قضایی در کنست و افزایش تنش‌ها، ضمن ابراز نگرانی عمیق خود گفت: «ماتم‌زده‌ام.»

براساس گزارش پایگاه خبری «آی۲۴»، هرتزوگ در این باره گفت: «احساس غم و اندوه دارم، زیرا بسیاری از شهروندان ما از همه اقشار جامعه اسرائیل که به این ائتلاف[کابینه نتانیاهو] رای دادند و حتی بسیاری دیگر که رای نداده‌اند، نگران هستند.» رئیس رژیم‌صهیونیستی از خوشحالی نتانیاهو پس از تصویب طرح اصلاحات در اولین قرائت، که گفته‌بود امروز «روز بزرگی است»، انتقاد و خاطرنشان کرد «روز سختی بود!»هرتزوگ احساس غالب شهرک‌نشینان صهیونیست را احساساتی غم‌انگیز در یک روز سخت توصیف کرد و گفت: «احساس ماتم داریم، نه جشن. احساس غم و اندوهی که بسیاری از شهروندان ما از همه اقشار جامعه اسرائیل را نگران کرده است. 

سفر غیرمنتظره وزیر دفاع پاکستان به افغانستان
وزیر دفاع پاکستان در راس یک هیات بلندپایه و به صورت غیرمنتظره وارد کابل، پایتخت افغانستان شد تا با مسئولان دولت موقت طالبان پیرامون تنش‌زدایی میان دو همسایه دیدار کند. به گزارش ایرنا و به نقل از منابع رسمی پاکستان، این یک بازدید از پیش اعلام نشده‌است و درحالی انجام می‌شود که اسلام‌آباد و کابل یکدیگر را به همکاری نکردن در حوزه مدیریت مرزها و مقابله با عناصر تروریستی متهم می‌کنند. دیدار با مقام‌های دولت موقت افغانستان پیرامون مسائل امنیتی به ویژه راه‌های مقابله با تروریسم از دستور کارهای وزیردفاع پاکستان در افغانستان بود. این اولین سفر یک مقام ارشد از پاکستان به افغانستان طی ماه‌های اخیر پس از تشدید تنش‌ها میان دو همسایه محسوب می‌شود.