هر سکو یک کارت سوخت

هر سکو یک کارت سوخت


اسدا... قلیزاده، رئیس صنف جایگاه‌داران کشور گفت: هم‌اکنون به ازای هر سکو به فراخور موقعیت جغرافیایی و میزان فروش یک کارت سوخت آزاد وجود دارد و برای هر سکوی موتور و هر سکوی بنزین سوپر هر‌کدام یک کارت موجود است و طبق ارزیابی صورت گرفته همکاری خوبی توسط مردم و جایگاه‌ها وجود دارد.

ارائه پیشنهاد واردات خودرو کارکرده 
امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، بیان کرد: وزارت صمت لایحه دو فوریتی برای الحاق به قانون ساماندهی صنعت خودرو به دولت ارائه کرد. وی افزود: در پیشنهاد وزارت صمت برای واردات خودرو کارکرده آمده است که اشخاص حقیقی بدون داشتن کارت بازرگانی می‌توانند نسبت به واردات خودرو اقدام کنند. سخنگوی وزارت صمت می‌گوید: البته خودرویی که وارد می‌شود اولا از نظر عوارض گمرکی تابع مقرراتی است که گمرک وضع می‌کند و دوما از نظر استانداردها نیز باید حتما استانداردهای سازمان ملی استاندارد و محیط‌زیست را پاس کند. وی افزود: همچنین عمر خودروهای کارکرده در محدود پنج سال می‌تواند باشد.

بدون تیتر
 محمدرضا نجفی‌منش،  رئیس انجمن قطعه‌سازان همگن استان تهران با اشاره به گستردگی بسیار زیاد بازار خودرو در ایران گفت: آخرین آمارهای اعلام‌شده از سوی پلیس نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از ۲۸ میلیون خودروی فعال در کشور در حال تردد هستند. از سوی دیگر فقط در سال گذشته بیش از هفت میلیون معامله خودرو در سراسر کشور انجام شده است.

 عباس بیات سرمدی، مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور با بیان این که عوارض فعلی آزادراهی برای سال ۹۹ است و تاکنون تغییری نداشته، گفت: ستاد تنظیم بازار باید با افزایش عوارض موافقت کند و تاکنون با وجود پیگیری‌هایی که انجام شده هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

 براساس آخرین آمارهای رسمی منتشرشده، صادرات و واردات کالاهای غیر نفتی در سال گذشته با رشد 9.7 و 12.5 درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ مواجه شده است و در این میان نه‌تنها چین بزرگ‌ترین مشتری کالای ایرانی به شمار می‌رود بلکه در ردیف بزرگ‌ترین واردکنندگان کالا به ایران نیز قرار دارد.

 محمد کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار با بیان این که نتایج تمام‌شماری سامانه ملی رصد اشتغال، ثبت اشتغال ایجادی سال ۱۴۰۱ را بیش از یک میلیون نفر نشان می‌دهد، گفت: نرخ بیکاری از سه منبع مرکز آمار، سازمان تأمین اجتماعی و سامانه ملی رصد احصا می‌شود.

 مالکی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بیشترین کمبود مسکن متعلق به کلانشهرها بوده و کمترین دخالت دولت‌ها هم در همین مناطق صورت گرفته است.

 محمود لیایی، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران از برقراری ارتباط پست ایران با عربستان در آینده نزدیک خبر داد.

 رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به این‌که قیمت ساخت نهضت ملی مسکن واقعی نیست، گفت: قیمت کنونی ساخت برای سازندگان صرفه اقتصادی ندارد.

 طبق جدیدترین آمار منتشره در وب‌سایت اسپیدتست، میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران در مارس ۲۰۲۳، 11.57مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت ثابت 1.97مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۳۰میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۶ از میان ۱۸۰ کشور رسانده است.