جلوه زیبایی‌های قرآن در محفل

معاون سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد:

جلوه زیبایی‌های قرآن در محفل

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: علت موفقیت برنامه محفل این است که به‌دنبال نشان‌دادن زیبایی‌های قرآن و اسلام است.

حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی با اشاره به استقبال مردم از برنامه قرآنی محفل بیان کرد: دنیای امروز برپایه رسانه است و بهترین ابزار بیان برای مردم، زبان هنر است. از طرفی قرآن، این کتاب الهی سراسر زیبایی است و خداوند در تمام آیات آن برای زندگی امروز با زبان شیرین و روان، راهکارهایی در قامت خودمان بیان کرده است و حالا برنامه تلویزیونی محفل به شکلی خلاقانه توانسته مفاهیم قرآنی را در ظرف رسانه ریخته و با ایده‌پردازی درست و نگاهی خالصانه آن را به مخاطب بشناساند.
وی افزود: قرآن، محتوا و گفتار عمیقی است که در دسترس ماست و برنامه محفل با به‌کارگیری ابزار رسانه در قاب تلویزیون این مهم را برای مردم بیشتر محسوس‌ و ملموس‌ کرده است. این برنامه تلاش گروهی چندین نفره است که با کارگردانی خوب، انتخاب درست مهمانان و داوران، توانسته ظرفیت و سرمایه‌های قرآنی کشور اعم از حافظان، قاریان و قرآن‌دوستان را با زبان زیبای هنر به تصویر بکشد.
عزت زمانی ادامه داد: برنامه تلویزیونی محفل بر پایه اعتقادات قرآنی خود ایستاده و خط قرمزی را رد نکرده است. این برنامه تا امروز از چارچوب دینی عدول نکرده است و با همان حال‌وهوای کرسی‌های تلاوت اما در قالب تلویزیونی‌ و عامه‌پسند پیش رفته است.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر این‌که برنامه محفل می‌تواند در فصل‌های مختلف تولید و پخش شود، افزود: قرآن غذای روح و جان است و تکرارشدنی نیست و با هربار تکرار بر جان آدم می‌نشیند و جان انسان را تعمیق می‌بخشد. اگر مصادیق و سوژه‌های این برنامه تکراری نشود، می‌توان برای تولید فصول دیگر این برنامه فکر کرد. به نظرم محفل با رعایت تمام شرایطی که بتواند تازه‌بودن خود را حفظ کند، به حتم باید ادامه پیدا کند و روی آنتن رسانه ملی بماند.
وی درباره حمایت و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برای تولید برنامه محفل با صداوسیما گفت: امروزه کسی در دنیا موفق است که بتواند حرف حق را با زبان رسانه به مردم برساند. ما در سازمان تبلیغات اسلامی درصدد تبیین حقیقت و خوبی‌ها هستیم. برنامه تلویزیونی محفل نیز حقیقت قرآن را در تلویزیون به نمایش گذاشته است؛ حقیقتی زمینی که با در کنار هم قرار گرفتن صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی تجلی پیدا کرده است.