بازگشت به خوشبختی یا سقوط

آزمون سخت توخل مقابل پپ و شاگردانش در آلیانس آر‌ه‌نا

بازگشت به خوشبختی یا سقوط

توماس توخل این روزها سخت‌ترین دوران مربیگری‌اش را می‌گذراند. او حدود یک ماه پیش و با تصمیم ناگهانی مدیران بایرن مونیخ جایگزین ناگلزمن شد زیرا به باور کارشناسان عملکرد سینوسی باواریایی‌ها با ناگلزمن در بوندس لیگا اصلا به مذاق مدیران این تیم خوش نیامده بود.

اما با گذشت این مدت، اوضاع اصلا بر وفق مراد توخل و تیمش نبوده است. تیم او در پنج بازی که با هدایت او وارد زمین شده، فقط دو پیروزی به دست آورده و شاید اگر لغزش دورتموند در هفته‌های اخیر نبود، صدر را هم به زردپوشان وستفالن تقدیم می‌کرد. این تیم در این مدت فقط یک بار توانسته دروازه خودش را بسته نگه دارد. 

عملکرد نه چندان خوب بایرن در لیگ آلمان با بازی رفت این تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل من‌سیتی تکمیل شد. شاگردان توخل بازی رفت را با شکست 3 بر صفر پشت سر گذاشتند و حالا برای پیروزی مقابل تیم آماده من‌سیتی به معجزه فوتبال نیاز دارند. این در حالی است که در همین یک هفته کلی حاشیه دور و بر این تیم بوده است. اولین حاشیه مربوط به درگیری لروی سانه و سادیو مانه در رختکن بایرن بعد از بازی رفت بود که خیلی زود به رسانه‌ها رسید. در ادامه بایرن وقتی در ابتدای هفته نتوانست مقابل حریفش در بوندس لیگا پیروز شود فشارها روی توخل بیش از پیش شد. حال حذف بایرن می‌تواند این فشارها را چند برابر کند.  در سمت مقابل، پپ بهترین فرصت را دارد تا به بیش از یک دهه ناکامی خود در لیگ قهرمانان اروپا پایان دهد. آخرین قهرمانی او در UCL به سال 2012 و به روزهایی بر می‌گردد که هدایت بارسا را بر عهده داشت. بعد از آن، او سه فصل پیاپی با بایرن مونیخ به نیمه نهایی این مسابقات رسید اما حذف شد. بهترین عملکردش به عنوان سرمربی من‌سیتی در این مسابقات هم به دو فصل پیش بر می‌گردد که به فینال این بازی‌ها رسید اما مغلوب چلسی شد که همین توماس توخل روی نیمکت آن نشسته بود. 

8

این هشتمین بار است که دو تیم در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم می‌روند. در هفت بازی قبلی، سهم سیتیزن‌ها چهار و سهم باواریایی‌ها سه پیروزی بوده است. من‌سیتی 12 گل زده و در مقابل بایرن موفق به زدن 10 گل شده است. 
21
این برای بیست و یکمین بار است که بایرن مونیخ به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان می‌رسد و از این حیث رکورددار محسوب می‌شود. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده این تیم رئال مادرید با 19 حضور است.
24
وضعیتی که بایرن امشب با آن مواجه است چندان برایش ناآشنا نیست. این تیم تاکنون 24 بار در بازی رفت مرحله حذفی رقابت‌های اروپایی شکست خورده است که از این تعداد 10 بار در بازی برگشت پیروز شده و 14 بار هم شکست خورده است. 
25
تا قبل از بازی‌های مرحله برگشت، من‌سیتی در کنار ناپولی با 25 گل زده بهترین تیم‌های این فصل لیگ قهرمانان از لحاظ گلزنی بوده‌اند. 
20
عملکرد من‌سیتی مقابل تیم‌های آلمانی در لیگ قهرمانان بسیار فوق‌العاده است. این تیم در 20 بازی اخیرش مقابل تیم‌هایی از آلمان، فقط یک بازی را باخته و در 16 بازی به عنوان تیم برنده از زمین خارج شده است. 

آمارهای فوق‌العاده اعجوبه نروژی
ارلینگ هالند با گلی که در بازی رفت وارد دروازه بایرن کرد، تعداد گل‌هایش در این فصل از لیگ قهرمانان را به عدد11 رساند و فعلا آقای گل این فصل UCL به حساب می‌آید. این بازیکن 22ساله رکوردهایی از خودش در این بازی‌ها به جا گذاشته که شاید تا سال‌ها دست نخورده بماند. 
 26 بازی‌ در لیگ قهرمانان با سه تیم سالزبورگ، دورتموند و من‌سیتی 
 34 گل 
 22 گل با پای چپ
 8 گل با پای راست
 4 گل با ضربه سر 
 با 22 سال و 236 روز، جوان‌ترین بازیکنی است که در این بازی‌ها 30 گل می‌زند. 
 بعد از 25 بازی زودتر از هر بازیکنی به 30 گل زده در UCL رسید.
 اولین بازیکنی که در نخستین بازی‌اش توانست هت‌تریک کند.