قالیباف: آمریکا و اروپا  برخلاف برجام عمل کردند

قالیباف: آمریکا و اروپا برخلاف برجام عمل کردند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در دیدار با جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در ایران تاکید کرد: سابقه روابط ایران با ایتالیا قدمت 160 ساله دارد. این سطح از مناسبات منجر به همکاری خوب بین ایران و ایتالیا شده است و باید رابطه عاطفی بین دو کشور باعث تقویت دیپلماسی پارلمانی و روابط مجالس و دولت‌ها شود.
به گزارش فارس، رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که کشور ایتالیا عنصر فعال در اتحادیه اروپاست، ادامه داد: نباید روابط ایران و ایتالیا تحت‌تاثیر اقدامات و رفتارهای یکجانبه، غیرانسانی و غیرحقوقی آمریکا قرار گیرد.
وی  اظهار کرد: حجم مناسبات دو کشور متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست. باید روابط دو کشور بیش از گذشته افزایش یابد. شرکت‌ها و بانک‌ها می‌توانند روابط را حفظ کنند و مانع زورگویی آمریکا و تاثیر بر عمق روابط کشورها شوند.
قالیباف با اشاره به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی در جریان قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران گفت: بیانیه سه کشور اروپایی که خواسته بودند دولت ما این قانون را اجرا نکند، باعث تعجب شد، این سه کشور اروپایی که بر دموکراسی و تعهدات قانونی تاکید دارند، کار ناپسند و عجیبی کردند.
رئیس دستگاه قانونگذاری کشور خطاب به سفیر ایتالیا تاکید کرد: ایتالیا نباید اجازه دهد سه کشور دیگر به نمایندگی از اروپا صحبت کنند. سه کشور اروپایی در شرایطی که به اقدام تروریستی اخیر در تهران و شهادت دانشمند ایرانی شهید فخری‌زاده هیچ واکنشی نشان ندادند، اکنون می‌گویند دولت ایران قانون مصوب و رسمی کشور را اجرا نکند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکا و سه کشور اروپایی برخلاف برجام عمل کردند و ایران نیز عکس العملی نشان داد، البته در همان قانون تاکید شده است که اگر طرف‌های مقابل تعهدات خود را اجرایی کنند، دولت ایران به تعهدات خود پایبند است.